Caos King Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Man kan jo miste lappen hvis man har gjort et annet lovbrudd...... Lenke til kommentar
bjeil Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Man kan jo miste lappen hvis man har gjort et annet lovbrudd...... 9454892[/snapback] Ja, noe alvorlig. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Man kan jo miste lappen hvis man har gjort et annet lovbrudd...... 9454892[/snapback] Men det er ikke tilfelle for deg: Nei det betyr at jeg kjørte moderat ulovlig to ganger, ... 9408800[/snapback] jeg anbefaler deg å lese gjennom det har skrevet i denen og dine andre tråder om denne saken før du forsøker å føre tråden ut på viddene. med andre ord hold deg til fakta. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Nei det betyr at jeg kjørte moderat ulovlig to ganger, ... 9408800[/snapback] jeg anbefaler deg å lese gjennom det har skrevet i denen og dine andre tråder om denne saken før du forsøker å føre tråden ut på viddene. med andre ord hold deg til fakta. 9455469[/snapback] Jepp, Derfor bør lindvik18 fortelle oss hva som var "moderat ulovlig"! Hva kjørte du i ifølge dommen de to gangene du ble tatt, og hva var fartsgrensen der? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 No var det 2års tap for dei to "moderate" episodene. Og så var det ein episode etterpå som gav livsvarig tap av førarretten Det som er uklart er sekvensen og tidsaspaketet på desse. Om trådstarter hadde fått igjen lappen før episode tre så skal dei jo ikkje ha direkte samanheng utan at det er for akkurat det same. Så kor lenge sidan trådstarter fekk lappen og når den første 2års straffa blei gitt Sidan det er 2 år ute i livsvaring og ein har sona ei 2års-straff ifrå før av så blir ein ha fått lappen for nesten 5 år sidan, minimum 4år. Lenke til kommentar
Caos King Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Det har jo uansett ikke kommet så veldig mye annet i tråden her enn skjenneprekener og ønsker om at jeg aldri får igjen lappen.... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Det har jo uansett ikke kommet så veldig mye annet i tråden her enn skjenneprekener og ønsker om at jeg aldri får igjen lappen.... 9459268[/snapback] Kanskje ikke overraskende at øvrige trafikkanter ønsker deg tilbake på veien. Vi har jo tross alt våre egne liv å tenke på. Som nage allerede har påpekt: Du mister ikke lappen grunnet "2 moderate feil" i trafikken. Samtidig hadde du en tråd hvor du ønsket å omgå norsk lovverk ved å ta polsk sertifikat (som selvsagt ikke ville hjelpe på norske veier). Forøvrigt har jeg sett lite til skjennepreken i denne tråden, kun manglende informasjon som selvmotsigelser fra trådstarters side. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Det har jo uansett ikke kommet så veldig mye annet i tråden her enn skjenneprekener og ønsker om at jeg aldri får igjen lappen.... 9459268[/snapback] Det er også fordi du sier forskjellige ting i forskjellige tråder! SPILL MED ÅPNE KORT! Hva har du blitt tatt for? Hvor fort kjøre du? Hva var fartsgrensene der du ble tatt? Lenke til kommentar
Caos King Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Jeg har kjørt i påvirket tilstand to ganger, påvirket av medisiner som jeg har vært nødt til og bruke pga personlige problemer. Den første gangen fikk jeg beskjed fra legen at det ikke var et problem og kjøre selv om jeg brukte disse medisinene og den andre gangen så følte jeg selv at jeg ikke var påvirket. Ingen av gangene var jeg i nærheten av å være involvert i noe trafikkuhell. Lenke til kommentar
Eurofag Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg har kjørt i påvirket tilstand to ganger, påvirket av medisiner som jeg har vært nødt til og bruke pga personlige problemer. Den første gangen fikk jeg beskjed fra legen at det ikke var et problem og kjøre selv om jeg brukte disse medisinene og den andre gangen så følte jeg selv at jeg ikke var påvirket. Ingen av gangene var jeg i nærheten av å være involvert i noe trafikkuhell. 9462775[/snapback] Hvis du leser dette innlegget ditt nøye så burde du se hvorfor du ikke burde få tilbake sertifikatet på en stund. Virker ikke som om du tar ansvar for ugjerningene akkurat. Lenke til kommentar
Caos King Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Javel? Kanskje du kan forklare meg det heller? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Det at du prøver å rettferdiggjøre at du kjørte i påvirket tilstand pga personlige problemer er ganske interessant. Dersom du hadde smelt, hadde det fått deg til å sove bedre om natten? Lenke til kommentar
Eurofag Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Javel? Kanskje du kan forklare meg det heller? 9462930[/snapback] Du fraskriver deg ansvar for handlingene dine. Jeg har ikke tenkt å forklare deg det, fordi det er holdningene dine du må jobbe med, og ikke forklaringene. Endret 10. september 2007 av Eurofag Lenke til kommentar
Caos King Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Jeg prøver da virkelig ikke å rettferdiggjøre noenting. Jeg sa bare hva som hadde hendt. Hadde det smelt hadde jeg selvsagt ikke vært glad for det, jeg er glad det gikk bra. Forresten så spurte jeg legen ved flere anledninger om det var riktig at jeg kunne kjøre når jeg brukte disse medisinene og han sa ja til dette. SKal man virkelig ikke kunne stole på legen? Lenke til kommentar
Eurofag Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg prøver da virkelig ikke å rettferdiggjøre noenting. Jeg sa bare hva som hadde hendt. Hadde det smelt hadde jeg selvsagt ikke vært glad for det, jeg er glad det gikk bra. Forresten så spurte jeg legen ved flere anledninger om det var riktig at jeg kunne kjøre når jeg brukte disse medisinene og han sa ja til dette. SKal man virkelig ikke kunne stole på legen? 9462964[/snapback] Hvorfor går du ikke til sak mot legen din da? Dersom han har fortalt deg at du fint kan kjøre bil med disse medisinene og det ender opp med at du får førerkortet beslaglagt så er jo det en grov feil av legen. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Piller som har varseltrekant kan ikkje kombineres med bilkjøring, ei vurdering om ein sjølv er påvirka eller ikkje er faktisk den dårligaste testen, då det er akkurat denne vurderingsevna som blir svekka. Men det var ikkje desse to episodene som fekk deg til å miste førerkortet på livstid. Det var den uforklarte tredje episoden. Er denne i samanheng / same type som dei to andre og eventuelt innanfor sperreperioden til den foregåande straffa? I såfall så er det logikk i kvifor då mista førerkortet, då det er gjentakande problem. heilt hypotetisk så er det nok lettare å få lappen igjen etter fartsdommer, då ein har ein tendens til å vekse slikt av seg, men rusmidler/legemidler kan vere meir avhengighet ( i mange tilfeller) og dermed blir det sett på som større sanynlegheit for gjentakelse. Viss du forsatt tar desse pillene som resulterte i dei to første episodene, så er faren for gjentagelse av episodene tilstades. og dermed minker sjansen for at du får muligheiten til å ta ny førerprøve. Lenke til kommentar
Caos King Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Hei Det har ikke vært noe episode nr. 3 og jeg bruker ikke disse medisinene lenger, jeg bestemte meg for å slutte med dem når det førte til at jeg mistet førerkortet for andre gang. Hvorfor jeg ikke går til sak mot legen....det er et vanskelig spørsmål du, jeg burde kanskje ha gjort det men jeg er ikke sikker på å vinne og det koster vel en haug med penger. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Regner med du fortalte til politiet og slikt i avhør at legen sa det var ok? De må vel ha kommet med en kommentar til det? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Eg som misforstod dette innlegget ditt: Nei det betyr at jeg kjørte moderat ulovlig to ganger, først mista jeg lappen i to år og fikk den igjen, deretter skjedde det en litt lei ting som førte til at jeg mista den på ny og denne gangen for livstid. Las feil og trudde det var referert til 2 episoder -> 2år , så var utstengelsen ferdig å så skjedde det noko leit igjen. Beklager misforståelsen. Då blei det meir forståeleg. Lenke til kommentar
Caos King Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Det fortalte jeg selvsagt i både avhør og under rettsak, men retten mente at dette burde jeg vite selv om det i pekningsvedlegget til tablettene faktisk står "kan påvirke reaksjonsevnen" og der mener jeg at det er stort rom for mistolkning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå