Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Få tilbake førerretten

Caos King

Anbefalte innlegg

Det er noen resonnementer rundt forbrytelse og straff som jeg ikke henger med på her i forbindelse med disse to overtredelsene dine og prikksystemet.

Vet ikke helt hvor du vil hen, men er det du prøver å si at det å kjøre 10 kmt over fartsgrenser 20 ganger er like ille som å kjøre 100kmt over fartsgrensa 2 ganger?

Vi vet alle at man ikke mister førerkortet på livstid for noen bagatellmessige forhold...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skjønner jeg, men det er så private saker at jeg velger å holde dem for meg selv. Men du er altså enig i at det kan finnes grunner som kan virke formildende?

9431527[/snapback]

Slike ting burde isåfall kommet frem under en eventuell rettssak. Det at du har plassert deg i en situasjon hvor du har behov for noe som du pga tidligere overtredelser er avskåret fra å benytte så mener jeg at det ikke er en formildende omstendighet men heller videre tegn på (i beste fall) kortsiktig tenking.

Lenke til kommentar
Et alternativ er at du melder flytting til Polen. Vet at det er flere som har mistet lappen på livstid som har gjort det. Så reiser du til Polen og får deg et polsk sertifikat, skifter navn til noe med witz på slutten, og så kan du kjøre her i norge.

9432346[/snapback]

Hjelper ikke. Han er fradømt føreretten i Norge. Dette er helt uavhengig av statsborgerskap, utenlandske førerkort og hva han kaller seg.

Lenke til kommentar
Jeg sier at jeg synes det er feil at prikkesystemet er innført med lov men det er ennå ikke et menneske i norge som har mistet førerkortet pga prikkene sine.

Jeg vil ha lappen igjen og jeg skal prøve alt jeg kan og få den igjen før de fem åra er gått....

9434160[/snapback]

Prikker får du ved mindre trafikkforseelser. Dine kaller du "moderate" men har samtidig medført tap av førerrretten først for 2 år og deretter for livstid. Dermed er det vanskelig å få forståelse for din definsjon av "moderat".

Jeg har valgt å ta med to sitater fra denen tråden (og har også tittet litt på dine tidligere tråder om tapet av førerretten). Du vil ikke si eller antyde hva de "moderate" feilene er. Dette får oss ikke til å tro at de er moderate og sammenlignbare med forseelser som gir prikker. Du sier også har du har lært mye av diskusjonen her - men at du nærmest krever å få tilbake førerretten før tiden tyder på det motsatte.

Det skjønner jeg, men det er så private saker at jeg velger å holde dem for meg selv. ...

9431527[/snapback]

Foreløpig så har denne diskusjonen vært ganske lærerik for meg.

9431652[/snapback]

Lenke til kommentar

Godt observert Per, jeg etterlyste vel om noen kjente til noen andre som hadde mistet førerretten på livstid og fått den igjen før tiden og da hvilke argumenter som gjorde at de fikk den igjen og jeg gjorde selvsagt ikke det for å fabrikere gode grunner for meg selv men for å sammenligne med mine egne argumenter.

Lenke til kommentar

Trådstarter, du er ikke tilfeldigvis den 19-åringen det sto om i Adresseavisen i dag? Som ble tatt for å kjøre moped med promille og senere ble tatt for å prøve å stjele en ambulanse i alkoholpåvirket tilstand? :) Synes bare at sammentreffet med denne tråden og det avisoppslaget var ganske påfallende.

Lenke til kommentar

Jo det er meg, jeg er allerede sluppet fri og planlegger allerede nye promillestunts......nei desverre Quayle, det er nok ikke meg.

Venter i spenning på svar om førerkortet nå, søkte politiet tidlig i uken og jeg tenkte og ringe dem i neste uke for å høre om det er håp.

Lenke til kommentar
Jo det er meg, jeg er allerede sluppet fri og planlegger allerede nye promillestunts......nei desverre Quayle, det er nok ikke meg.

Venter i spenning på svar om førerkortet nå, søkte politiet tidlig i uken og jeg tenkte og ringe dem i neste uke for å høre om det er håp.

9445826[/snapback]

Tror du må regne med litt lengre tid enn en uke...

Lenke til kommentar

Ja dere er jo i deres fulle rett til og mene akkurat hva dere vil om denne saken, jeg venter fortsatt i spenning på svar fra myndighetene og håper selvsagt at det er positivt.

Jeg har forressten aldri vært oppi et trafikkuhell.

Har dere virkelig ikke mer fantasi enn at det enten er fyllekjøring eller fartsovertredelser som gjør at folk mister lappen? Det går faktisk an å miste lappen uten å være i nærheten av en bil, det kan komme som en konsekvens av en annen handling det.

Lenke til kommentar
Ja dere er jo i deres fulle rett til og mene akkurat hva dere vil om denne saken, jeg venter fortsatt i spenning på svar fra myndighetene og håper selvsagt at det er positivt.

Jeg har forressten aldri vært oppi et trafikkuhell.

Har dere virkelig ikke mer fantasi enn at det enten er fyllekjøring eller fartsovertredelser som gjør at folk mister lappen? Det går faktisk an å miste lappen uten å være i nærheten av en bil, det kan komme som en konsekvens av en annen handling det.

9450427[/snapback]

Det er jo du som har starta tråden, og siden du ikke vil si noe mer så kan du ikke annet enn å forvente at folk tar det for gitt at det er en alvorlig trafikkforseelse det er snakk om.

Det blir litt tåpelig å diskutere dette når du hele tiden tilslører de faktiske forhold når det kommer et argument.

Lenke til kommentar

9450427[/snapback]

man mister ikke lappen for 2 år og deretter livstid uten at det har vært noe alvorlig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...