Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Få tilbake førerretten

Caos King

Anbefalte innlegg

Ok, jeg skjønner tegninga. Men jeg vil iallfall gi det et forsøk og sende en søknad.

Det kan vel ikke skade?

9406925[/snapback]

hehe nei chill det, remember to explain at du trenger den sjukt for å få barn i barneehagen osv og samtidlig rekke jobben

9408542[/snapback]

Da skulle han ikke driti seg ut to ganger heller. Dette blir for dumt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har forstått det slik at livstid betyr ca fem år. Vet dere om noen som har mista lappen på livstid og fått den igjen før det har gått fem år?

9408800[/snapback]

Håper virkelig ikke du får den tilbake før tiden. Hvorfor i all verden skulle du det? Hvorfor tenkte du ikke på lappens viktighet når du var ute å råkjørte?

Lenke til kommentar
Nei det betyr at jeg kjørte moderat ulovlig to ganger, først mista jeg lappen i to år og fikk den igjen, deretter skjedde det en litt lei ting som førte til at jeg mista den på ny og denne gangen for livstid.

9408800[/snapback]

Du mister ikke lappen for 2 år ved å kjøre "moderat ulovlig" to ganger. Du omtaler også andre gangen som "litt lei ting". Ut fra måten du fremstiller dette på virker det ikke som om det er snakk om for "moderat" høy hastighet men om noe annet.

Lenke til kommentar

Virker som at noen er mer interessert i å fordømme enn hjelpe her.

Ikke ta sjangsen på dette med nødrett (m.a.o. ikke gjør flere dumme ting nå ) før du er helt sikker på regelverket. Hun kan vel ta drosje ?

Du må prøve å fåk ta i en advokat eller noen som har jobbet med slike saker og kjenner til oddsen for å få tilbake før tiden.

Prøv http://www.frirettshjelp.no/ , du kan prøve Statens informasjonstjeneste får å komme til riktig instans også. Går du til en advokat mener jeg at du har rett på å få en honoraroversikt på jobben nå.

Lenke til kommentar
Nei det betyr at jeg kjørte moderat ulovlig to ganger, først mista jeg lappen i to år og fikk den igjen, deretter skjedde det en litt lei ting som førte til at jeg mista den på ny og denne gangen for livstid.

Jeg har forstått det slik at livstid betyr ca fem år. Vet dere om noen som har mista lappen på livstid og fått den igjen før det har gått fem år?

9408800[/snapback]

Man skal nok kjøre litt mer enn "moderat ulovlig" for å miste lappen i to år.

Da skal man regelrett grisekjøre til gangs.

Lenke til kommentar
Virker som at noen er mer interessert i å fordømme enn hjelpe her.

9411198[/snapback]

Vel, jeg ser i alle fall ingen grunn til å være veldig hjelpsom overfor en person som har mistet førerretten for alltid. Han kan selvfølgelig søke, men han trenger mye bedre grunner enn han hittil har anført for å få medhold i en evt. søknad. Det tror jeg de fleste er enig i. Det er ikke så mye mer man kan gjøre for å hjelpe ham da, for du mener vel ikke at vi skal "finne på" noen skikkelig gode grunner?

Lenke til kommentar

Seriøst da Radial, du burde skifte navn til Radikal heller :)

Alle kan vel gjøre en feil? Og alle kan vel gjøre en feil to ganger, eller gjelder det bare meg? Og i såfall, hvis man gjør en feil to ganger skal man da være avskåren fra absolutt alt og rett og slett bare bli gitt et nakkeskudd?

Lenke til kommentar

Alle kan vel gjøre en feil? Og alle kan vel gjøre en feil to ganger, eller gjelder det bare meg? Og i såfall, hvis man gjør en feil to ganger skal man da være avskåren fra absolutt alt og rett og slett bare bli gitt et nakkeskudd?

9417543[/snapback]

Alle kan gjøre en feil ja.

Men når du gjør samme feil to ganger så tyder alt på at du ikke har lært og fortjener en straff som gjør at du ikke gjør samme feil for 3. gang

Enkelt og greit: du dreit deg ut to ganger, ta straffen som du fikk. Du gjorde noe som var ulovelig og ble straffet for det. Godta det.

Lenke til kommentar

Jeg godtar det jo men jeg vil jo ikke bare sitte på gjerdet og vente hvis jeg klare å få det igjen før det har gått fem år. Syns det er en urimelig lang straff sammenlignet med andre straffer folk får i dette landet for forskjellige forbrytelser. Noen som er enig?

Lenke til kommentar
Jeg godtar det jo men jeg vil jo ikke bare sitte på gjerdet og vente hvis jeg klare å få det igjen før det har gått fem år. Syns det er en urimelig lang straff sammenlignet med andre straffer folk får i dette landet for forskjellige forbrytelser. Noen som er enig?

9417624[/snapback]

Vanskelig å si uten å vite nøyaktig hvorfor du fikk lappen beslaglagt. :)

Lenke til kommentar

9417624[/snapback]

Nei. 5 år uten lappen for gjentatte alvorlige brudd på trafikkloven er ikke urimelig lang straff. Hadde du kjent noen som ble drept i trafikken av en hensynsløs sjåfør, hadde du vært enig.

Lenke til kommentar

9417543[/snapback]

Jeg skjønner at det mest er ment som spøk, men hva er så radikalt med å ikke ville fabrikkere noen gode grunner for deg? Hvorfor skal noen av oss ville gjøre det? Du har selv stilt deg i den situasjonen du er i. Kontakt politikammeret og be om veiledning, det er det beste tipset jeg kan gi. Du må uansett kjøre opp på nytt, og du må få tillatelse fra myndighetene. Hva mer er det å si?

Lenke til kommentar
Vet om en som var i avisene, han måtte kjøre kameraten i beruset tilstand til sykehuset. Ambulansen ville ikke komme eller mente at det ikke var nødvendig (elns). Han fikk ikke noe straff, det skulle ellers bare mangle.

9418343[/snapback]

Hvor mange av landets råkjørere tror du kan påberope seg nødverge?

Lenke til kommentar
Det er helt sikkert ikke mange som kan gjøre det. Det som er interessant for meg er hvordan jeg kan få den tilbake.

9422013[/snapback]

Og da er det jo kjekt å vite hva du gjorde...

Har du kjøpt i 200 km/t en gang + kjørt ned noen eller høy hastighet i fylla eller noe annet? Hvis du trenger hjelp her må du legge alle fakta på bordet.

Når det er sagt så holder jeg med Christian i denne saken. Hvorfor tok du ikke vare på lappen når du først hadde den? Hvis man blir tatt for noe grovt to ganger så har det sikkert skjedd flere ganger enn akkurat når politiet hadde kontroll eller en bil på veien. ;)

Lenke til kommentar
Vet om en som var i avisene, han måtte kjøre kameraten i beruset tilstand til sykehuset. Ambulansen ville ikke komme eller mente at det ikke var nødvendig (elns). Han fikk ikke noe straff, det skulle ellers bare mangle.

9418343[/snapback]

Hvor mange av landets råkjørere tror du kan påberope seg nødverge?

9421602[/snapback]

Nå var ikke det innlegget rettet mot trådstarter, det var noen som mente at man blant annet kunne kjøre i beruset tilstand hvis det stod om liv. Da ville jeg bare bekrefte at dette faktisk var tilfelle.

Jeg antydet jo heller aldri at de fleste av landets råkjørere kan påberope seg nødverge. Skjønner ikke hvor du tar det fra?

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvor du tar det fra?

Din mangel på sitering.

Nå var ikke det innlegget rettet mot trådstarter, det var noen som mente at man blant annet kunne kjøre i beruset tilstand hvis det stod om liv. Da ville jeg bare bekrefte at dette faktisk var tilfelle.

Jeg antydet jo heller aldri at de fleste av landets råkjørere kan påberope seg nødverge.

Ok. Jeg bare poengterte at sånn ca 00,08% av landets råkjørere kan påberope seg nødverge, og at det derfor har liten effekt for trådstarter, eller de fleste andre råkjørere i landet.

Endret av bjeil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...