morgenutgaven Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Lost, Grey's Anatomy, Ugly Betty og andre kjente serier er nå tilgjengelig for kjøp i iTunes store i Storbrittania. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Britene har nå fått tilgang til å kjøpe TV-serier fra iTunes store. Steve Jobs har tidligere lovet at det skal komme videoinnhold utover podcasts til andre land enn USA i løpet av 2007. Hvordan vet Apple hvor kunden ute på Internett befinner seg? Går det på IP eller nasjonalitet på Visa-kortet eller noe sånt? I så fall, det er vel lett å omgås den type begrensninger slik at man får kjøpt innhold uansett nasjonalitet? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Kvaliteten skal være nær DVD-kvalitet med en oppløsning på 640x480 piksler. Skulle jeg betalt 22,- for en slik episode burde det ha vært ekte 720p (1280x720) før jeg hadde kjøpt noe. Rett og slett fordi man får 720p på slike episoder gratis om man kan laste ned på piratisk vis. Jeg mener, hvorfor betale 22,- for noe man kan få gratis i mer eller mindre dobbel kvalitet (4 ganger om man teller antall pixler som kvalitet)? Endret 31. august 2007 av skag1 Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Tror nok det går på IP, Google gjør det samme når jeg søker på Google.com og endrer det til Google.co.uk (bor i England). Det skjer med mange sider, så jeg tror at de har avtaler med en rekke ISP'er som gir adresse-rekken de bruker. Endret 31. august 2007 av Basus Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 I utganspunktet er dette like stor trusell for tv kanaler som piratkopierte serier. Bortsjett far at fox, apple etc tjener penger, mens øvrige tvkanaler sitter med tårer i øynene... Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Nå har det seg slik at QuickTime er det verste videoavspillingsprogrammet jeg vet om. Bruker utrolig mye CPU og kan kun spille av et fåtall av formater. Lenke til kommentar
morgenutgaven Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 du kan bytte land i iTunes store (nederst), men du kan ikke kjøpe annet enn det norske innholdet med mindre du har adresse i det gjeldende landet. eller i det minste en faktureringsadresse. så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 hvorfor kan ikke produksjonsselskapene sende selv over nett? Gjerne med reklamepauser, akkurat som på TV2? hadde vært kjekt å bare kunne skrive www.fox.com, trykke på "24" og se en episode gratis (med reklame) istedet for å måtte se den på TV2 når DE VIL at jeg skal se den..? Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Er dette kopibeskyttet? Eller kjøper man filene og kan konvertere dem til det man vil ha? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Er dette kopibeskyttet? Eller kjøper man filene og kan konvertere dem til det man vil ha? 9398248[/snapback] Regner med det er litt slik som musikken fra itunes. Man får brukt den på 5 maskiner, må ha itunes eller ipod/iphone for å spille av Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Kvaliteten skal være nær DVD-kvalitet med en oppløsning på 640x480 piksler. Skulle jeg betalt 22,- for en slik episode burde det ha vært ekte 720p (1280x720) før jeg hadde kjøpt noe. Rett og slett fordi man får 720p på slike episoder gratis om man kan laste ned på piratisk vis. Jeg mener, hvorfor betale 22,- for noe man kan få gratis i mer eller mindre dobbel kvalitet (4 ganger om man teller antall pixler som kvalitet)? 9397909[/snapback] Enig.. 640x480 er jo ikke widescreen en gang, noe ALLE disse seriene sendes i... Er dette kopibeskyttet? Eller kjøper man filene og kan konvertere dem til det man vil ha? 9398248[/snapback] Hadde vært stilig om iTunes lastet den ned i råformat (.ts eller noe), også kunne brukeren velge format Endret 31. august 2007 av Wubbable Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Lost kan man se i bra kvalitet på abc sin side =) var slik en stund i vertfall... leste om det en gang tidligere =) Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Nå har det seg slik at QuickTime er det verste videoavspillingsprogrammet jeg vet om. Bruker utrolig mye CPU og kan kun spille av et fåtall av formater. Media Player Classic og CoreAVC/CoreAAC tar seg av den biffen. Det "offisielle" QT-kodeket på Windows er en vits. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Nå har det seg slik at QuickTime er det verste videoavspillingsprogrammet jeg vet om. Bruker utrolig mye CPU og kan kun spille av et fåtall av formater. Media Player Classic og CoreAVC/CoreAAC tar seg av den biffen. Det "offisielle" QT-kodeket på Windows er en vits. 9405050[/snapback] vlc media player takler quicktime formatene fint =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå