Gå til innhold

Dell!!!

Bex

Anbefalte innlegg

Disse sidene fremtoner seg som rene hallelujakoret for Dell, og det føler jeg meg forpliktet til å få en slutt på:

Bestilte en Inspiron 4100 (standardutgaven, uten nevneverdige endringer) 26.november, og regnet med å få ordrebekreftelse 5 virkedager senere og PC-en 5 nye dager etter dette. Alt dette i hht til info oppgitt på deres websider. Av diverse årsaker MÅTTE jeg ha PC-en før 5.januar, og oppga derfor også dette i bestillingen.

Da ordrebekreftelsen ikke var kommet 14 dager senere ante jeg ugler i mosen og tok kontakt med våre alles kjære venner på Dell. Etter 25 min i telefonkø fikk jeg beskjed om at ordren ikke var registrert, og den ble først gjenfunnet når jeg fikk oppsporet mitt online bestillingsnr. (Måtte sitte nye 25min i kø or å få overbrakt dette.) Ifølge Dell skulle det likevel gå bra å få fatt i PC-en før 5.januar.

Jeg ante derfor fred og ingen fare, men følte panikken var iferd med å melde seg da jeg mellom helgene enda ikke hadde sett noe til hverken ordrebekreftelsen eller PC-en. D-:

Når så omsider ordrebekreftelsen ankom, i slutten av desember, viste det seg at estimert leveringstid var 15.januar!

Dermed var helvete løs. Etter en time i telefonen idag, 2.januar, har jeg klart å få truet tilbake pengene jeg forhåndsbetalte for PC-en. Dette var som å vri blod ut av en sten. PC-en var forøvrig da nettopp sendt fra Irland.

Moralen er: tenk deg om to ganger før du faller for Dell, har du deadline bør du nok velge et annet merke!

Frustrert og vonbroten nesten-Dell-kunde.

[ Denne Melding var redigert av: [L]337-Zonic på 2002-07-01 11:55 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, hadde samme problemet jeg. Har ingen eksakte datoer i hodet siden det er en stund siden.

Bestilte en bærbar Dell P3 850 eller.no via nettet.

Det gikk vel 10-14 dager uten at jeg fikk en ordrebekreftelse. Tenkte jeg skulle ringe å høre hvordan det gikk. Nei de hadde ikke registrert noen bestilling. De fikk det referanenummeret mitt. Ringte meg tilbake et par dager etterpå om at ordren hadde "byttet" nummer. Send ifra Irland samme dag.

Gikk noen dager til så hadde jeg pc'n.

Dells nettbutikk SUGER !!!

Men det er ikke alt.

I September? bestilte jeg en annen bærbar fra dem. P3 1000.

De samme 10-14 dagene gikk uten att jeg fikk noen ordrebekreftelse. Ringte inn. Fant ikke bestillingen (igjen). Skulle ringe tilbake til meg.

Gikk noen dager. Hørte ingenting. Ringte jeg dem igjen. Nei, nå kunne de ikke svare meg på noe i det hele tatt. De (i Norge) hadde ingenting med bestillingene å gjøre. Jeg ba dem ringe til Irland for å sjekke. Dell Norge skulle ringe meg å gi beskjed.

Nei, gikk 3 dager. Jeg ringte Dell Norge igjen. De visste ikke noe i Irland heller.

"Måtte bare vente noen dager for å se om den dukket opp" !!

Jeg ventet og ventet. INGENTING skjedde - Bortsett fra at jeg ba de trøkke pc'n opp i ræva. Good Bye.

Endte med en tur på Elkjøp :sad: ( http://www.elkjip.no ) istedet - Kjøpte en Toshiba P3 1000.

Syns nå Dell'n er MYE bedre enn den, men når de er så VANNVITTIG SINNSYKT DÅRLIGE på kundeservice og ikke klarer å skaffe meg en så.....

DELL NORGE - SKJERP DERE!!!

M.v.h.

Jarle

[ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-01-02 23:14 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-02 23:12, JarleW skrev:

Ja, hadde samme problemet jeg. Har ingen eksakte datoer i hodet siden det er en stund siden.

Bestilte en bærbar Dell P3 850 eller.no via nettet.

Det gikk vel 10-14 dager uten at jeg fikk en ordrebekreftelse. Tenkte jeg skulle ringe å høre hvordan det gikk. Nei de hadde ikke registrert noen bestilling. De fikk det referanenummeret mitt. Ringte meg tilbake et par dager etterpå om at ordren hadde "byttet" nummer. Send ifra Irland samme dag.

Gikk noen dager til så hadde jeg pc'n.

Dells nettbutikk SUGER !!!

Men det er ikke alt.

I September? bestilte jeg en annen bærbar fra dem. P3 1000.

De samme 10-14 dagene gikk uten att jeg fikk noen ordrebekreftelse. Ringte inn. Fant ikke bestillingen (igjen). Skulle ringe tilbake til meg.

Gikk noen dager. Hørte ingenting. Ringte jeg dem igjen. Nei, nå kunne de ikke svare meg på noe i det hele tatt. De (i Norge) hadde ingenting med bestillingene å gjøre. Jeg ba dem ringe til Irland for å sjekke. Dell Norge skulle ringe meg å gi beskjed.

Nei, gikk 3 dager. Jeg ringte Dell Norge igjen. De visste ikke noe i Irland heller.

"Måtte bare vente noen dager for å se om den dukket opp" !!

Jeg ventet og ventet. INGENTING skjedde - Bortsett fra at jeg ba de trøkke pc'n opp i ræva. Good Bye.

Endte med en tur på Elkjøp :sad: (
) istedet - Kjøpte en Toshiba P3 1000.

Syns nå Dell'n er MYE bedre enn den, men når de er så VANNVITTIG SINNSYKT DÅRLIGE på kundeservice og ikke klarer å skaffe meg en så.....

DELL NORGE - SKJERP DERE!!!

M.v.h.

Jarle

[ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-01-02 23:14 ]

Flott at dere skriver hva dere mener, men kan dere unngå banneord? Tar seg ikke fint ut :smile:

Angående Dell: jeg tror personlig at Dell er den leverandøren som har høyest feilprosent på maskinene sine. "Alle" som jeg kjenner (som er en god del) har levert sin Dell PC tilbake til Dell et par ganger pga feil.

Men har dog hørt at servicen på Dell har vært god, mens andre mener den har vært elendig.

Lenke til kommentar

Jeg har også svært dårlige erfaringer med Dell, både som leverandør på servere og bærbare.

Jeg bestillte en server for 2 år siden, og måtte jobbe i nesten 2 mnd. for å få de til å bekrefte ordren, som tilfeldigvis forsvant på veien.

En måned etter at jeg fikk serveren, fikk jeg plutselig en server til, da de tilfeldigvis hadde funnet den opprinnelige orden.

Det tok da nesten 6 mnd. før de tok denne i retur :smile:

Jeg bestillte også to identiske bærbare maskiner, og fikk da kun ordrebekreftelse på 1 stk. maskin til dobbel pris!?!

Der i gården har de tydeligvis full kontroll.

Dette ble ordnet opp i gjennom en rekke telefoner, men det tok ca. 3 uker å få sendt den maskinen som manglet.

Tviler på at jeg velger Dell flere ganger, og det er jo litt dumt for de, da jeg de neste årene vil investere millionbeløp i IT gjennom forskjellige prosjekter.

Arcade

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig planer om å kjøpe en Dell Inspiron 8100. Jeg tar dette til etterretning, men selv om jeg kjøper denne maskinen med 3 års henteservice (2000 ekstra) er den langt billligere enn produsentenes tilsvarende bærbare. Og skjermene er, såvidt jeg kan se, suverene. Har ikke funnet noen som har 15.2" med 1600x1200 oppløsning, noe som faktisk er kjekt hvis du skal ha maskinen som en desktop-erstatning.

Hva med Zepto i forhold til Dell? Er det noe å satse på? Ser de kjører kampanjer i avisene, hvor de nevner omtalen på barbara.no nå. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Flott at dere skriver hva dere mener, men kan dere unngå banneord? Tar seg ikke fint ut :smile:

Angående Dell: jeg tror personlig at Dell er den leverandøren som har høyest feilprosent på maskinene sine. "Alle" som jeg kjenner (som er en god del) har levert sin Dell PC tilbake til Dell et par ganger pga feil.

Men har dog hørt at servicen på Dell har vært god, mens andre mener den har vært elendig.

Har ikke noe problem med å unngå banneord. Kan heller ikke se at jeg bannet - selv om jeg ba dem å trøkke pc'n opp en viss plass !

:wink:

Lenke til kommentar

Jeg synes jeg bør til Dells forsvar fortelle min historie.

Ca. 14 dager før jul bestilte jeg en Dell Inspiron 8100 som endret en del på konfigurasjonen før jeg bestilte. Jeg hadde et håp om å få denne levert før jul, da jeg trengte noe å jobbe med i jula.

Jeg jobber på to forskjellige kontorer og bestilte derfor maskinen til kontoret nærmest hjemmet. Jeg leste på Dell's sider at ordrebekreftelse skulle komme i løpet av fem dager, så da jeg ikke hadde hørt noe fra Dell i løpet av ei uke, tok jeg kontakt. Etter ca. 3 minutter i kø på SMB-linja hos Dell fikk jeg kontakt med en hyggelig person som ved hjelp av mitt online bestillingsnummert fant frem mitt system i databasen. Da viste det seg at maskinen allerede var sendt og burde allerede vært levert.

Jeg ringte derfor opp mitt andre kontor for å høre om det var kommet noen leveranse fra Dell og da viste det seg at hele systemet ble levert på døra dagen i forveien.

Jeg synes dette er upåklagelig leveringstid fra Dell sin side i om med at jeg faktisk endret en del på spesifikasjonen på maskinen. Dell kan nok kritiseres for at de ikke sendte ut ordrebekreftelse som det står på web-sidene, men foruten dette har jeg ingenting å utsette på Dell.

Denne maskinen ble som nevnt bestilt gjennom SMB og ikke privatmarkedet. Foregående meldinger i dennne tråden sier ingenting om erfaringene er privat eller bedrift, men jeg vil kanskje tro at det er privat og at pågangen er svært stor der etter reklame-kampanje på TV.

[ Denne Melding var redigert av: lasseruud på 2002-01-11 10:18 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-11 07:17, DJ_Stian skrev:

hei

jeg bestilte bærbar pc gjennom dell online i slutten av november og fikk ordrerbekreftelse dagen etter og fikk pc 6 dager senere så jeg skjønner ikke helt hva dere klager så på jeg har ikke hatt noen problemer med den heller

Hvis du ikke skjønner hva vi klager på så har du heller ikke lest hva vi skrev !

- God helg -

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-11 10:16, lasseruud skrev:

Denne maskinen ble som nevnt bestilt gjennom SMB og ikke privatmarkedet. Foregående meldinger i dennne tråden sier ingenting om erfaringene er privat eller bedrift, men jeg vil kanskje tro at det er privat og at pågangen er svært stor der etter reklame-kampanje på TV.

Den første jeg bestilte var privat, den andre gjennom et firma.

Det jeg reagerer på hos Dell er :

De følger som regel ikke opp med ordrebekreftelse innen foreskreven tid.

Ordrene kan "plutselig" bytte nummer uten at de som jobber der vet hva som skjer.

Med andre ord - de har ikke kontroll !

Neste gang RINGER jeg og snakker med en selger. Noterer navn, dato og klokkeslett.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-11 10:33, JarleW skrev:

Neste gang RINGER jeg og snakker med en selger. Noterer navn, dato og klokkeslett.

Det er nok lurt. Jeg ringte og snakket med en selger i går, og han sa at det var lurt å føre på navnet hans på bestillingen. Jeg går ut fra at det er et slags kommentar-felt på den siste bestillingssiden eller noe? Hvis man bestilte rett fra web uten å konferere med selger først, ble forespørselen liggende i en slags felleskø, men hvis man oppgir selgernavn så går den rett til ham, og du får samtidig denne rabatten på 400 kroner som de visst gir ved onlinekjøp. Dette er i alle fall slik jeg forsto det på selgeren.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Quote:

Den 2002-06-21 15:28, antiloop skrev:

Quote:

Den 2002-06-21 15:19, Destro skrev:

:lol:

siden virker ikke.

Mulig at den ikke skal virke!, kanskje det bare var for å illustrere hvor imkomponente Dell er!!?

Jada!

Hvem er det som ikke fårstår det da? :wink:

Lenke til kommentar

Er så lei av å lese her på forumet bare skitt kasting på alle pc merker og leverandører. Grunnløse såkalte fakta som kommer fram uten noe som helst bakgrunn for det. Antagelser og atter antagelser fra ”idioter” som skal diskutere data. Få et ordentlig forum her der vi kan slippe slike mennesker.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-22 17:13, bjarteknu skrev:

Er så lei av å lese her på forumet bare skitt kasting på alle pc merker og leverandører. Grunnløse såkalte fakta som kommer fram uten noe som helst bakgrunn for det. Antagelser og atter antagelser fra ”idioter” som skal diskutere data. Få et ordentlig forum her der vi kan slippe slike mennesker.

Ser du har posta 2 meldinger. Du har blitt banna fra forumet før ja :razz:, men det er diskriminering å stenge alle som ikke kan noe ute. Man må da lære for å bli flink.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...