Gå til innhold

Bredskjerm eller ikke?


¤vekst¤

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke ubetinget enig med svarene over. Det er forskjell på bredskjerm og bredskjerm. Jeg sitter selv på en 24" og klager ikke over bredden men synes ikke jeg har flere pixler i høyden enn jeg absolutt må ha (1200). Ofte må du ofre noe noe nettopp i høyden når du går til samme diagonale størelse men med bredere format og du får totalt færre pixler enn med 4:3 skjerm. Standard opløsningen for 4:3 er 1280 x 1024 så mao, ikke gå for 1440 x 900 men heller 1680 x 1050. Vet ikke om det formatet finnes i 19" men den finnes i 20" til en hyggelig pris. Det er dessuten min bestemmte oppfattning at skal man ut i bredskejrm skal man også gå for en større skjerm. For fysisk samme høyde som på en 19" tommer må du opp i omtrent 22" bredskjerm. Det står en 19"/22" kombinasjon i etasjen over meg og det er bare et par mm som skiller.

Lenke til kommentar
Gå får ein widescreen bruker det på pcen min og er veldig førnøygt med den, her er ein bra skjerm viss du ikkje har funne ein spesiel du har lyst på Asus Monitor 22" Wide DVI 1680x1050 (er tibud på den no)

9398965[/snapback]

 

Denne skjermen så ufattelig bra ut. Hvordan ser man at det er tilbud på den? Skal vurdere denne sterkt!

Endret av AndySimmons
Lenke til kommentar
Gå får ein widescreen bruker det på pcen min og er veldig førnøygt med den, her er ein bra skjerm viss du ikkje har funne ein spesiel du har lyst på Asus Monitor 22" Wide DVI 1680x1050 (er tibud på den no)

9398965[/snapback]

 

Denne skjermen så ufattelig bra ut. Hvordan ser man at det er tilbud på den? Skal vurdere denne sterkt!

9400769[/snapback]

 

Ser på fram sida til PS DATA (Før: 2745,- NÅ: 2390). Eg har den "Asus Monitor 20.1" Wide 1680x1050" no kjøpte den får noke par mnd sidan veldig førnøygt med den, er vel nesten den samme typen berre større. Eg ville ha anbefalt deg og kjøpe 22" skjermen

Endret av Neddo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...