Lofferen Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Har lest at det er flere som lurer på hvordan å få bedre ned hastighet med torrent-klienter. Etter å ha brukt torrent en stund selv, har jeg erfart at det ikke alltid hjelper å åpne portene for å få bedre hastighet ned. Dette gjelder filer som har 2 og 3 ganger så mange peers som seeds. Hvis jeg f.eks laster ned en fil som har 100 seeders og 300 peers, går det tregt uansett om jeg har portene åpne eller ikke. Har fila f.eks 100 seeds og 100 peers går det noe fortere. Har fila derimot 100 seeds og 10 peers får jeg som regel full hastighet, selv om jeg ikke har noen porter åpne. Jeg får ihvertfall aldri noen bra hastighet på filer som har 2 og 3 ganger så mange peers som seeds. Mulig at jeg ikke har åpnet riktige porter. Men er det noen som får full hastighet ned på på filer som har 2 og 3 ganger så mange peers som seeds , selv om dere har portene åpne? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 I løpet av den tida jeg har brukt torrents, har jeg aldri tuklet med porter, hverken i klienten(e) eller modemet. Min erfaring er at jo fler brukere som deler en fil, eller en fil er koplet til så mange peer/seeds som mulig, så får man stor hastighet. Jeg har opplevd det ja, og opplever det til stadig vekk. Har også skjedd at jeg har fått hastighet opp til 150 - 200 Kb/s selv om filen kun var koplet til peers og ingen seeds. Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 som eg har skjønt så treng du bare å opne porta vest du skal lage og uploade ei torrent. trur det e me kordan trackern veit kor du sende hænne.. ned hasti heita di styres av ratioen vest trackern e programert sånt.. nån plass blir du ikje færdi med å laste ned før du har en ratio på 4.... Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Mulig jeg bommer litt med begrepene nå, men poenget blir det samme: Når jeg laster ned med en offentlig tracker er det heller sjeldent at jeg får "god" fart inn, som oftest ikke mer enn 400kb/s, men har ingen problemer med å makse hastigheten ut(1mb/s). Når jeg laster ned med privat tracker får jeg stort sett maksimal hastighet inn, men der kan jeg fort slite med å makse hastigheten ut siden folk nærmest kjemper om å få seedet mest mulig så ratio'en går opp. Poenget blir da at folk på offentlige trackere er dårlige til å seede mens de på private er altfor flinke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå