Gå til innhold

Røyking ulovlig UTENFOR skolen!

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=157544

Dette er fullstendig og totalt bak mål i mine øyne.

Et voksent menneske, på voksenopplæring, på kveldstid, skal få anmerkning(?!) for å røyke utenfor skolen?! Ærlig talt!

Anmerkninger er noe man har bl.a. i forbindelse med orden/oppførsel, skal det vurderes orden/oppførsel på mennesker i 40-50årene nå? Skal en 43-åring virkelig ikke få velge selv om de vil ta en sigarett på et gatehjørnet skolen ikke eier?!

Jeg blir helt matt, og rett og slett forbannet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er helt enig. Jeg ser at rektor Eide sier "(...)for å få bukt med problemet(...)".

Hvorfor er dette et problem? Jeg forstår at elevene bes holde seg borte fra skolens omåde mtp forsøpling (sneiper) og brannfare, men å gi anmerkning til en 18-19-åring fordi han/hun tar seg en blås i sentrum i en fritime, virker på meg som helt kriminelt.

Ved Arendal vgs virker det som at skolen har skjønt at det ikke nytter å gi anmerkninger på 150 elever som røyker, så de har bare satt opp et askebeger ved tomtegrensa. :)

Edit: Grensetrøbbel :) :)

Edit2: Sorry, leste ikke billedteksten(?).

Endret av Koffert
Lenke til kommentar

Må si meg enig, selv om jeg er ikke-røyker. Man kan forholde seg til skolereglementet i skoletiden og på skolens område, men skolesystemet "eier" en jo ikke i det tidsrommet skoletiden varer, og spesielt hvis man er myndig. Befinner man seg utenfor skolens område skal man selvfølgelig kunne gjøre som man vil.

Lenke til kommentar
- Dette er unødvendig maktbruk fra skolens side. Ledelsen har ikke rett til å gripe inn i elevenes private liv på denne måten - forutsatt at røykingen ikke går ut over andre medelever, sier leder Vibeke Mohn Herberg til VG.

Enig der, på skolen jeg gikk på var det satt opp en røykeplass utenfor skolen. Selvom de røyker i skogen eller 1 km utenfor skolen og de stumper røyken et par minutter før neste time kommer så oser det røyk av gjengen som har vært ute en tur.

Lenke til kommentar

På skolen jeg jobber, er det ikke lov til å røyke på skolens område. verken for elever eller ansatte.

Vi ansatte skal også røyke slik at elevene ikke ser oss.

Men å forby røyking i skoletiden er bare idiotisk.

En ting er på skolens område, det er det jo skolen som eier, men å totalforby det er bare idiotisk. Ser ikke poenget i det hele tatt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...