Gå til innhold

Auzentech Prelude 7.1


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Ser nå at Auzentech endelig har begynt å shippe Prelude-kortet sitt, og lurte derfor på om noen har kommet over noen skikkelige tester, kanskje har noen egne erfaringer etterhvert, og/eller vet om noen norske webshops kommer til å føre kortet?

 

Her er litt informasjon jeg googla meg frem til. Det kommer sikkert mye mer etterhvert som folk får kortene sine.

 

Jeg er langt fra audiofil, men samtidig vil jeg gjerne ha et kort som er et bra all-rounder, fremtidsrettet og kanskje ikke laget av creative? (har hatt litt for mye stress med både et live og et audigy2 kort fra før av, så begynner å bli litt lei):) Har derfor holdt igjen på å kjøpe meg en ny pc til jeg ser hvordan dette utspiller seg. Er veldig spent :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The the elevator music sounded exactly the same except there was some noticeable crackling while I was waiting for the map to load (The sounds must have been loading into the X-Ram.)

Hah, jeg hadde ikke satt dette kortet i maskinen om jeg så fikk det gratis... De der poppe/klikke/skrapelydene kommer i mer enn loadingen, tro meg...

 

Sjekk creative sitt forum hvis dere ikke tror meg :p (Bruker jo creative sitt brikkesett)

Lenke til kommentar

Er det X-Fi brikken du kritiserer?

Litt av vitsen med å betale dobbelt så mye for kortet er jo at du blir kvitt idiotleverandøren Creative sine drivere.

 

Det som er teit er at ingen norske butikker skaper konkurranse i lydkortmarkedet. Det finnes praktisk talt ingen kort beregnet for gamere bortsett fra Creative sine kort, og en del budsjettmerker.

Endret av radivx
Lenke til kommentar
Er det X-Fi brikken du kritiserer?

Litt av vitsen med å betale dobbelt så mye for kortet er jo at du blir kvitt idiotleverandøren Creative sine drivere.

 

9424816[/snapback]

 

Beklager og måtte skuffe.

Creative vil framdeles være driver leverandør for dette kortet. Auzentech har bare lisensiert X-FI brikken fra creative. Driveren for X-FI er det framdeles creative som leverer.

 

Er hovedgrunnen til at jeg ikke kommer til å røre dette kortet med tang en gang.

Lenke til kommentar
Hva er de store problemene med Creative sine drivere?

9444708[/snapback]

De skurrer, de klikker (All lyd blir bare til konstant pipelyd helt til restart)

Noen ganger slås EAX på utav ingenting, og alt høres helt på trynet ut... Dermed må du resette hele creative kontrollpanelet, og stille inn alle volumer på nytt...

 

For å si det enkelt: Jeg skal ALDRI igjen kjøpe noe fra creative, eller som har noe med creative å gjøre...

Lenke til kommentar

Blir nesten lettere og lage en liste over hva som faktisk fungerer når det gjelder drivere for Creative da denne vil bli betydelig kortere.

 

Det skal sies at Creative er notorisk dårlige på drivere generelt.

Jeg kommer aldri i mitt liv til å bruke en krone til på flere Creative problemer. Desverre har jeg gitt creative penger for 5 lydkort til dags dato for eget bruk, og litt for mange til andres bruk.

Lenke til kommentar

De oppdaterte ikke Audigy driverne før de MÅTTE lage en x64 versjon. Resultatet er det kontrollpanelet man får nå... Jeg synes det er bra jeg (oversiktlig og uten noe fancy fargeshit). Men jeg føler at jeg aldri har fått det lille ekstra av å velge creative kort (untatt EAX). Og da er det kanskje kulere å kjøre et X-Fi/Audigy 2 kort til spilling og kjøre et USB/Firewire til alt det andre.

Lenke til kommentar

En review til:

 

http://www.hardwarecanucks.com/hardwarecan....html#post18886

 

I'm curious if the X-Fi Prelude is subject to the same snap, crackle, pop issues that the Creative cards are noted for.
@Skepticon, Out of all th people I have talked to that installed a Prelude recently none have reported any issues commonly associated with Creative made X-fi's.

 

Tatt fra denne tråden:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=903075

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...