dverghamster Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hei, vurderer å kjøpe meg en Thinkpad x61 tablet og lurer i den sammenheng på om noen her har noen erfaringer å dele. Hvordan er trykkfølsomheten i skjermen? Batterilevetid? Generell "feel"? Maskinen kommer i utgaver med forskjellig type skjerm: * 12.1'' 1024x768XGA TFT Super-Wide Viewing Angle * 12.1'' 1400x1050 TFT Super-Wide Viewing Angle Det som er litt rart er at de dyreste variantene kun selges med 1024x768 skjermen. Noen som vet hvorfor? Skulle jo i utgangspunktet tro at jo høyere oppløsning jo bedre? Alle innspill mottas med stor takk. Lenke til kommentar
ekm Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hvordan er trykkfølsomheten i skjermen? Batterilevetid? Generell "feel"? Thinkpad (og da tenker jeg på T og X serien - ikke R serien) har vel generellt et ganske godt rykte (selv om heller ikke de er 100% feilfrie. Jeg har en X41 pr d.d. og er veldig fornøyd med denne men har planer om å gå over til X61tablet innen kort tid. Maskinen kommer i utgaver med forskjellig type skjerm:* 12.1'' 1024x768XGA TFT Super-Wide Viewing Angle * 12.1'' 1400x1050 TFT Super-Wide Viewing Angle Det som er litt rart er at de dyreste variantene kun selges med 1024x768 skjermen. Noen som vet hvorfor? Skulle jo i utgangspunktet tro at jo høyere oppløsning jo bedre? Jeg vil tippe at de dyreste har bedre kontrast/innsynsvinkel og er laget spesiellt for utendørsbruk i sollys. Pr d.d. er det så godt som umulig å få tak i 1400x1050 utgaven (ihvertfall her i USA) noen mener at det ikke er nok skjermer å oppdrive mens andre sier det er oppdaget en svakhet på disse. Lenke til kommentar
9nja Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Skyt meg hvis jeg tar feil, men er ikke SXGA (1400x1050) kun mulig utgaven som IKKE er tablet? Lenke til kommentar
ekm Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Den *var* tilgjenglig som tablet med en gang maskinen kom (men har nå forsvunnet ifra lenovo sine sider og de fleste butikker). Jeg trodde at det kun var på tablet modellene du fikk SXGA men det er mulig jeg husker feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå