Gå til innhold

Thinkpad x61 tablet

Anbefalte innlegg

Hei, vurderer å kjøpe meg en Thinkpad x61 tablet og lurer i den sammenheng på om noen her har noen erfaringer å dele.

Hvordan er trykkfølsomheten i skjermen? Batterilevetid? Generell "feel"?

Maskinen kommer i utgaver med forskjellig type skjerm:

* 12.1'' 1024x768XGA TFT Super-Wide Viewing Angle

* 12.1'' 1400x1050 TFT Super-Wide Viewing Angle

Det som er litt rart er at de dyreste variantene kun selges med 1024x768 skjermen. Noen som vet hvorfor? Skulle jo i utgangspunktet tro at jo høyere oppløsning jo bedre?

Alle innspill mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er trykkfølsomheten i skjermen? Batterilevetid? Generell "feel"?

Thinkpad (og da tenker jeg på T og X serien - ikke R serien) har vel generellt et ganske godt rykte (selv om heller ikke de er 100% feilfrie. Jeg har en X41 pr d.d. og er veldig fornøyd med denne men har planer om å gå over til X61tablet innen kort tid.

Maskinen kommer i utgaver med forskjellig type skjerm:

* 12.1'' 1024x768XGA TFT Super-Wide Viewing Angle

* 12.1'' 1400x1050 TFT Super-Wide Viewing Angle

Det som er litt rart er at de dyreste variantene kun selges med 1024x768 skjermen. Noen som vet hvorfor? Skulle jo i utgangspunktet tro at jo høyere oppløsning jo bedre?

Jeg vil tippe at de dyreste har bedre kontrast/innsynsvinkel og er laget spesiellt for utendørsbruk i sollys.

Pr d.d. er det så godt som umulig å få tak i 1400x1050 utgaven (ihvertfall her i USA) noen mener at det ikke er nok skjermer å oppdrive mens andre sier det er oppdaget en svakhet på disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...