andper Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Vet man kan sende meldinger via cmd. Men er koden da: net send_navn melding. eller? net send navn_melding? Lenke til kommentar
Saiko Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 The syntax of this command is: NET SEND {name | * | /DOMAIN[:name] | /USERS} message Lenke til kommentar
andper Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 The syntax of this command is: NET SEND {name | * | /DOMAIN[:name] | /USERS} message 9396845[/snapback] Ja. men er det ikke en lettere command?.. eller er dette den som virker for xp? Lenke til kommentar
Saiko Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Dette var "hjelpen" som kom opp da jeg skreiv "net send" i cmd... Uten at jeg bruker denne kommandoen selv vil jeg anta at "net send NAVN_PÅ_BRUKER beskjed" funker Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 det er ikke verre enn at du skriver net send <maskin-navn> <melding> dette krever imidlertid at maskinen til mottageren ikke har dektivert denne tjenesten. Lenke til kommentar
andper Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 det er ikke verre enn at du skriver net send <maskin-navn> <melding> dette krever imidlertid at maskinen til mottageren ikke har dektivert denne tjenesten. 9396905[/snapback] ok. men hvordan setter man da dataen opp fra dette? går det ann å slå av, har brukt det på dataene hjemme men virker ikke lengre. kan det være det er slått av? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 ok. men hvordan setter man da dataen opp fra dette? går det ann å slå av, har brukt det på dataene hjemme men virker ikke lengre. kan det være det er slått av? husker jeg ikke feil så er denne tjenesten deaktivert fra og med Xp sp2. hvis du går inn i Services på maskinen skal du kunne aktivisere den derfra. Lenke til kommentar
andper Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 ok. men hvordan setter man da dataen opp fra dette? går det ann å slå av, har brukt det på dataene hjemme men virker ikke lengre. kan det være det er slått av? husker jeg ikke feil så er denne tjenesten deaktivert fra og med Xp sp2. hvis du går inn i Services på maskinen skal du kunne aktivisere den derfra. 9397164[/snapback] Takk får prøve dette;) Lenke til kommentar
andper Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Forresten hvor finner man services?..=/ Lenke til kommentar
Saiko Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) start -> run/kjør -> services.msc [enter] Endret 31. august 2007 av Saiko Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 hvilken service skal du da enable? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Nessi, det kunne du sagt i stede bare for å spørreom han vet det. Tjenesten du skal starte / aktivere heter messenger. Lenke til kommentar
andper Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 takker;) Lenke til kommentar
kvarts Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 hvordan finner man ut datamaskin navnet? Lenke til kommentar
Hypex Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Høyreklikk "My Computer", "Properties" også "Computer Name". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå