Gå til innhold

XBOX 360 på TV2 hjelper deg neste torsdag

praystation

Anbefalte innlegg

Hjelper veldig lite at garantien er utvida med 3 år når det forsatt er feil på nye Xboxer. Hvor kjedelig hadde det ikke vært å vente på en Xbox 360 fra verkstedet i tyskland når f.eks. Halo 3 kommer...

9441416[/snapback]

Det kan jeg fortelle deg. :roll:

Men har man ingen garanti får man vel ikke sendt inn til rep gratis, tenker jeg.

Edit: Og min ble kjøpt for snart 2 år siden.

9441419[/snapback]

Jo, forbrukerkjøpsloven dekker red ring of death. Det er de som skal dekke utgiftene. I fem år. Sikkert mange som hadde slått seg vrang på det, men det er faktisk det man har rett på.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TRAGISK er vel det mest dekkende som kan sies om denne reportasjen..

Er jo svært villedende fra TV2 Hjelper deg å applaudere utvidet garanti nå de burde vite at norske forbrukere er dekket gjennom 5 års reklamasjonsrett.

At de ikke griller MS litt på hvor lang tid det egentlig bør ta å få fikset en XBOX er helt utrolig.. Jallaprogram,

9441376[/snapback]

det er første gang jeg har sett en reporter som er mer nervøs enn intervjuobjektet...

kanskje ikke mer å forvente, men litt skuffende likevel at de ikke klarte å spørre microsoft hvor lenge kundene må forvente å få en konsoll som inkluderer så alvorlige feil i manges tilfelle.

Lenke til kommentar
Nokon som har eit opptak eller noko lignande, skulle gjerne sett dette her?

Youtube elns?

9442071[/snapback]

Du mista ikke noe spennende for å si det mildt, åja så bra MS tar ansvar å gir oss 3 års garanti når vi har 5 års reklamasjon.

9442145[/snapback]

Det att det er 3 års garanti hjelper ikke oss i Norge, men det hjelper de som ikke har 5 års garanti i verden ;)

Lenke til kommentar

Burde skifte navn til TV2 Hjelper Deg Faen Meg Ikke. :p

MS fikser boksene våres gratis. Bra det. Bare kjipt at det tar en stund for noen folk.

Men det kan ikke TV2 hjelpe oss med akkurat.

(Tenk på de som får sin 360 ødelagt et par dager før H3-lansering :( )

Endret av Lygre
Lenke til kommentar
Det att det er 3 års garanti hjelper ikke oss i Norge, men det hjelper de som ikke har 5 års garanti i verden  ;)

9442578[/snapback]

Vi har fem års reklamasjonsrett i Norge, ikke fem års garanti. ;) Garanti er noe produsenten kan gi som er i tillegg til reklamasjonsretten vi har her til lands. En garanti kan være at man får reparert utstyret gratis, selv om man har brukt det feil, for eksempel.

Med garantien gitt av Microsoft, så har du muligheten til å kontakte Microsoft direkte, DHL kommer og henter maskinen på døra, frakter den direkte til Tyskland hvor de ser på den, fikser den (forhåpentligvis), og sender den rett tilbake til deg. Denne prosessen hadde neppe vært like smooth utenom garantitiden, og reparatøren ville gjort sitt beste for å sannsynliggjøre at det er du som har ødelagt konsollen.

Så Microsoft sin utvidede garantitid er ikke uten verdi for oss nordmenn. Vi vil i tre år etter kjøpet slippe å måtte vifte med våre norske særrettigheter, som Microsoft lett kunne ignorert inntil vi enten ga opp eller kontaktet forbrukerrådet eller lignende, hvorpå de fortsatt kunne ignorert hele saken. Du kan for eksempel prøve å reklamere på en Apple iPod med flatt batteri etter et år, og se hvor langt du kommer med det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...