Gå til innhold

XBOX 360 på TV2 hjelper deg neste torsdag

praystation

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

det er vell litt tåplig og ha dette på Tv2 hjelper deg nå, siden MS har allerede hjulpet oss, med lengere garati og fikser gratis, så det er jo egentlig ikke et forbruker problem, hadde det ikke vært slik, at dette hadde vært trøbbel med og fikse og fortsatt 1 år garanti kunne TV2 hjelper deg , tatt det opp...

Lenke til kommentar

Hmmm...

Mange her som mener at det ikke finnes noen grunn til å klage lenger ser jeg. hadde jeg vært en selger eller produsent ville jeg gjerne hatt dere som kunder. :tease:

Jeg er ikke helt 100% enig med dere. Fint at MS innrømmer problemet, og utvider garantier og alt det der, men fremdeles mener jeg det er dårlig kundebehandling å rute alle klager direkte til MS og reparasjon i utlandet som ofte tar mer enn en måned å få gjennomført.

MS har bare delvis skyld i dette (fordi de kurser forhandlerne i å rute alle henvendelser direkte til dem selv), de deler skylden med de norske forhandlerne som elegant unngår å nevne at også forhandlerne har et ansvar for at forbrukerne skal få den servicen de har krav innen rimelig tid

Det er du som forbruker som bestemmer om du vil rette klagen din til selger (f.eks. elkjøp) eller til produsent (MS), men forhandlerne er uvillige til å ta imot konsollene og forteller deg gjerne at det går fortere om man ringer direkte til MS.

Greit nok det, men hvis "fortere" betyr at det fremdeles tar tre-fire uker eller mer så er det fremdeles ikke godt nok, og da har forhandleren et ansvar for å enten heve kjøpet eller tilby et låneprodukt i mellomtiden. Skulle min xbox ta kvelden vet jeg 100% sikkert at jeg ville gått til Elkjøp fordi det er enkelere for meg å presse dem for et evt midlertidig låneprodukt dersom reparasjonen skulle drøye ut, enn det ville være å presse MS for det samme.

Dersom TV2HD programmet fokuserer på hvilke rettigheter du som norsk forbruker har overfor forhandler og produsent, og forteller deg hvor du skal henvende deg med RRoD boksen din så synes jeg absolutt det er på sin plass.

Desverre er jeg redd for at TV2HD retter fokus mot helt feil sted og isteden gjør dette til en "xbox 360 er en ubrukelig konsoll" reportasje, men det gjenstår jo å se hvilket fokus programmet får.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt kurant og absolutt på sin plass at TV2 tar opp denne problemstillingen. Tror ikke det er alle som har fått med seg hvor skyhøy feilraten er på xboxen, og har fortsatt til gode å møte den selgeren som like før han tar pengene dine opplyser om at det er (minst) 30% sjanse for at den ryker lenge før garantitiden er ute. Noen som har hørt om et annet produkt som like lett dauer av seg selv...? Alle som kjøper en Xbox 360 bør vite på forhånd at sjansen er STOR for at de må være den foruten i månedsvis mens den er til reparasjon, og deretter gjøre sin vurdering om de likevel vil ha den (fordi spillene er mye bedre), eller ta en av de "safe" konkurrentene.

Og dersom reportasjen bare fører til lavere salg av xboxer i Norge, tviler på at MS blir "mer" oppmerksom på problemet etter dette, så er det i grunn en velfortjent smekk til Microsoft som i god tradisjon bare fortsetter å pumpe halvferdige produkter ut på markedet.

Lenke til kommentar
Greit nok att 360 har problemer men en liten ting som irriterer er att det er Psfan som har startet tråden. Er utvalget så elending på PS3 att du bare finner linker på å rakke ned på en konkurents konsoll ?

9399538[/snapback]

Det der kunne du ha spart deg :mad:

Forteller bare mer om deg å komme med en slik unødvendig kommentar.

Det var faktisk med god hensikt at jeg startet denne tråden. Tenkte kanskje det kunne være interessangt for dere 360 eiere, ettersom det ikke var nevnt tidligere på forumet.

Hvis du klarer å tolke det slik at jeg bare var ute etter å spre galle og f***skap, forteller det mer om hvilken fanatisk fanboy du er. Jeg bryr meg i hvertfall katta i om hvilken konsoll som er best.

Men hvis det betyr så jæ**a mye for deg, så unnskyld da for ingenting

Endret av praystation
Lenke til kommentar
En kamerat av broren min som kjøpte seg X360 i forrige uke, hans var død når den var ny, første gang han skrudde den på fikk han bare RROD.. Men han fikk bytta den på elkjøp da, den han fikk da har fungert ok.

9401652[/snapback]

Tipper det er mange som ikke setter tv kabelen skikkelig fast i 360'en og får røde lys, sier ikke at var grunnen til han fikk RROD, men mange tenker nok "faen, den er død og ikke prøver sjekke om alt sitter skikkelig fast

Lenke til kommentar

Fant noe info om dette i google:

As mentioned, each quadrant on the set of flashing red lights indicates a different issue. If all of the lights but the first section are flashing, this means a general hardware failure has occurred. There is little to be done other than trying to unhook and reattach your cables. This problem is a sure sign a visit to the repair center is in your console’s future. If the problem is indicated in the second quadrant of the system, it is merely overheating. As too many hours of GRAW will do that to a unit, the proposed cure here is to unplug the unit from the power supply, let it sit to cool down, and perhaps begin scouting for a better location to store your precious investment.

A problem indicated in the third quadrant of the Xbox 360 ring of light is diagnosed as a hardware failure. Once again, try re-inserting all of your cords and cables, but this problem should definitely be dealt with by the repair center. If all four lights are flashing on the front of your console, this is perhaps the easiest problem to fix. This is an issue with the AV cable not being properly inserted into the back of the console. The cure? Just make sure the cord “clicks” once it has been inserted into the unit. If that doesn’t work, of course call the repair center, but the four lights are the easiest of the problems to rectify.

Mange av disse feilene kan brukeren fikse selv, tydeligvis.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
En kamerat av broren min som kjøpte seg X360 i forrige uke, hans var død når den var ny, første gang han skrudde den på fikk han bare RROD.. Men han fikk bytta den på elkjøp da, den han fikk da har fungert ok.

9401652[/snapback]

Tipper det er mange som ikke setter tv kabelen skikkelig fast i 360'en og får røde lys, sier ikke at var grunnen til han fikk RROD, men mange tenker nok "faen, den er død og ikke prøver sjekke om alt sitter skikkelig fast

9406122[/snapback]

Det tenkte jeg ikke på faktisk.

Lenke til kommentar
Tror nok de fleste er såpass glad i sin 360 at når de får de berømte røde lysene, så sjekker man i det MINSTE at kabler sitter skikkelig i.

9406264[/snapback]

Tja, tror folk fleste i disse tider blir så paranoide av røde lys at det automatisk tenkes at maskinen ikke fungerer

Påvirkelse av media oppslag og det fakta at døde maskiner lyser rødt er nok en sterk faktor

Hvorfor kunne det ikke blitt blått eller noe når eksempel tv kablelen ikke er nok fast, så ikke folk blir heeelt på tuppa når disse berømte røde lysene kommer. Eller omvendt , feil på maskin lyser en annen farge enn rød

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Mange av disse feilene kan brukeren fikse selv, tydeligvis.

9406171[/snapback]

Jeg har en litt sliten NTSC Xbox hjemme som jeg har som et slags lite side-prosjekt. Prøver å få den til å funke igjen - den er som sagt sliten, har bl.a. en DVD-spiller som har sett bedre dager.

Jeg har skrudd den opp og igjen en del ganger for å bytte ut deler. Det er klart at det å bli skrudd så mange ganger opp og igjen er ikke bra for konsollet så når jeg her om dagen fikk RRoD tenkte jeg at, OK det var det. Når den begynner med RRoD så vil den uansett ikke leve mye lenger så jeg får heller få noen andre til å fikse den. Men jeg åpnet den en siste gang likevel og dyttet ledningene til DVD-spilleren litt bedre på plass på hovedkortet, skrudde den sammen igjen. Og etterpå funket den. Blir spennende å se om det varer.

Vet at det å åpne konsollet ikke er å anbefale for folk flest. Det var egentlig mest for å si at jeg tror det er vanvittig mange ting som kan forårsake RRoD at jeg fortalte dette. Det var i hvert fall ikke overoppheting som fikk frem RRoD på min, ettersom den faktisk ikke hadde vært koblet til strøm i det hele tatt. Husker ikke hvilken av kvadrantene det var som ikke lyste. Mener å huske at det var den øverst til venstre. (om det er første, andre, tredje eller fjerde aner jeg ikke)

Nå virker den (har byttet DVD-spiller) men jeg er usikker på om det vil vare, jeg kjøpte den brukt og jeg tror ikke den forrige eieren hadde vært særlig snill mot den :)

Lenke til kommentar

Har også gjort samme forglemmelse som beskrevet over her. Eg bleir heilt varm inni meg da eg såg diskoteket i rødt som utspilte seg forran meg. :p

Men når det er sagt så har det vel blitt observert nye plugger på videokabelen,uten disse man må trykke inn for at pluggen skal sitte i skikkelig. Lettere for folk å få den på plass da tenker eg, men til gjengjeld ramler den vel ut litt lettere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...