sigjac Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Etter at jeg hadde kjøpt 6 Seagate 7200.10, montert alle og omsider fått overført alle data til den nye filserveren, demontert den gamle finner jeg ut at diskene mine går 20MB/s treigere enn hva man skulle forventet. Les noen av søkene her på Google Kort fortalt så går alle Seagate 7200.10 disker med firmware AAK 20MB/s treigere enn de med annen firmware. Dvs fra maksimum ca 75MB/s ned til 55MB/s. Jeg er skuffet, alle tester man normalt leser om disse diskene viser at de skal være raske, men alle diskene jeg fikk har omtrent samme hastighet som en gammel 120GB disk jeg har. Jeg har tatt kontakt med komplett (hvor jeg kjøpte diskene), men fikk ikke returnere diskene (angrefrist er over). Er det mange andre som har fått disker med AAK firmware? Forslag til hva jeg kan gjøre, om noe? Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hvorfor ikke kontakte seagate for å høre om en kan få tilgang til en annan fw ? Lenke til kommentar
sigjac Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Hvorfor ikke kontakte seagate for å høre om en kan få tilgang til en annan fw ? 9396566[/snapback] Jeg har planer om å kontakte de, men har fått inntrykk etter å ha lest litt på andre forum at det ikke er mulig å oppgradere firmware på diskene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå