Gå til innhold

Eject fungerer ikke

Jamie03

Anbefalte innlegg

Hei

Sliter med ett problem med at min hitachi dvd-rom ikke vil åpne seg lengre. Måtte åpne luken manuelt for å få ut spillet. Er dette en garantisak? (boksen har vært flashet) Eller må jeg kjøpe en ny dvd-rom? noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden boksen er flashet så går det ikke på noen garanti lengre men du kan jo prøve å flashe den på nytt før du gjør noe annet? Mulig bare flashen har bugga seg å får DVD-romen til å låse seg :) Fungerer det fortsatt ikke etter en re-flash så må du nok enten kjøpe en ny DVD-rom eller så kan du jo prøve å sende den inn på garantien å håpe på det beste ;)

Lenke til kommentar
Siden boksen er flashet så går det ikke på noen garanti lengre men du kan jo prøve å flashe den på nytt før du gjør noe annet? Mulig bare flashen har bugga seg å får DVD-romen til å låse seg :) Fungerer det fortsatt ikke etter en re-flash så må du nok enten kjøpe en ny DVD-rom eller så kan du jo prøve å sende den inn på garantien å håpe på det beste ;)

9396474[/snapback]

Problemet er at jeg ikke får satt den i ModeB. Det gjør at jeg ikke ser den i windows.

Noen som har vært borti dette problemet? Noen som har prøvd å sende en slik maskin inn til rep/garanti til microsoft?

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd å sende en slik maskin inn til rep/garanti til microsoft?

9397016[/snapback]

Er det Microsoft som har solgt deg DVDen eller maskinen? Og har du foretatt flashingen med firmware fra produsenten av DVDen eller har du funnet firmwaren annet sted på nettet?

Lenke til kommentar
Så lenge du har en annen firmware enn den orginale fra MS er garantien brutt, og du vil måtte betale hele reperasjonen om du sender den inn;)

9398299[/snapback]

Noen som har sendt inn og fått regning for reperasjonen? Hva koster det?

Lenke til kommentar
Så lenge du har en annen firmware enn den orginale fra MS er garantien brutt, og du vil måtte betale hele reperasjonen om du sender den inn;)

9398299[/snapback]

Noen som har sendt inn og fått regning for reperasjonen? Hva koster det?

9398451[/snapback]

Ikke vet jeg hva det koster, men tror nok å bytte dvd-spiller selv vil være en billigere løsning. Slike ting tar de seg godt betalt for gjerne, i hvertfall min oppfatning er tilfelle med de fleste elektro reperasjoner utenom garanti..

Lenke til kommentar

er den kun flashet eller har den vert oppskrud?

9403269[/snapback]

Selve xbox'n har vært åpnet. Dvd har kun vært flashet ikke skrudd opp. Kan se antydninger til merker etter å ha vært åpnet men garantimerket er helt. Ikke mere merker på det enn att en unge kan ha fiklet med det om faceplate har vært av.

Lenke til kommentar

er den kun flashet eller har den vert oppskrud?

9403269[/snapback]

Selve xbox'n har vært åpnet. Dvd har kun vært flashet ikke skrudd opp. Kan se antydninger til merker etter å ha vært åpnet men garantimerket er helt. Ikke mere merker på det enn att en unge kan ha fiklet med det om faceplate har vært av.

9408783[/snapback]

Tror nok at dvd driven er "bricked" så jeg kjøpte en ny orginal dvd rom fra hongkong for 28 pund som er ca. 336 kr inkl. frakt. :) Har jo orginal nøkkel så der er bare å legge tilbake riktig firmware så burde vel xbox'n være oppe og gå igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...