Skinney Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Nettbutikken Multicom starter salg av datamaskiner med forhåndsinstallert Ubuntu Linux. Les mer Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Flott at folket kan få eit anna tilbod enn Windows (Microsoft..) ! Håper at det blir eir av dette i framtida. Erlend Lenke til kommentar
Kilko Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Synd at mange ikke vet at de kan få penger tilbake for XP-lisensen de ikke bruker, som medfølger hjemme-pc-ene. Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Synd at mange ikke vet at de kan få penger tilbake for XP-lisensen de ikke bruker, som medfølger hjemme-pc-ene. 9396530[/snapback] ...og synd at folk ikkje veit at det finst andre alternativ enn Windows ! Erlend Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Når kraftpakken kommer, vil fattern bli mast ned Hår nå gått så lei 'drittdows' at jeg vurderer å bare ghoste laptopen og selge den etter å ha røsket ut den ene 120GB'en. og så er det en ubuntu-laptop i huset :!: hvis du lurer, så prøvde jeg å innstallere ubuntu, men det var noe trøbbel med grafikkdrivere.... EDIT: Og synd at de fleste som vet om Linux sier det 'suger' LINUX FOREVER! ALL HAIL TUX! M$ WILL NEVER GAIN MONOPOLY!! Endret 31. august 2007 av S-r-ex Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Veldig bra Multicom! Må si det er tøft gjort med telefonsupport på livstid på en såpass billig maskin. Virker som om de prøver å kapre dette markedet og ikke minst at de tar Linux seriøst som et velgodt alternativ. Min honnør til dere! Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 håper dem kommer med en laptop i samme prisområde etter hvert Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) ++Karma for Multicom. Bra å se at prisen på windows faktisk reflekteres i utsalgsprisen. I dette prissegmentet utgjør operativsystem og software en stor del av kaka. Windows i tillegg øker jo prisen med 25-33% ^^ Har en tilsvarende AMD maskin (sempron 2800/1G/300G med lyd/gfx/nic på hodevkortet) med ubuntu selv, som virker knakende godt til mine daglige formål. Datamaskiner er ikke dyrt nå til dags. EDIT: Hvis de kommer med en laptop som er fullt ut støttet av ubuntu så kommer jeg til å kjøpe ganske raskt. Eneste kravet mitt er 2G ram og grafikk-kraft til å kjøre Compiz (opengl window manager), slik at jeg kan briefe til forbipasserende :b Endret 31. august 2007 av Grizzmo Lenke til kommentar
Slettet profil Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg ønsker meg også en superbillig laptop med linux. Leverer de noe slikt kommer jeg til å kjøpe det i stedet for bærbar dvdspiller til bilen. Og kanskje en surfepc på soverommet. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 toppers Men stor flause om ikke alle drivere er kompitabel med ubuntu Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hva mente du egentlig? Er vel en selvfølge at man ikke kan bruke windows drivere i linux, unnta kfinnes med f.eks. ndiswrapper. Jeg tror nok de selger utstyr som de har drivere til og som er testet, ellers hadde de nok ikke gjort det. Bra å se at nettbutikkene også gir andre muligheter enn windows. Synes det er rart at ikke f.eks. netshop og komplett har tilbudt dette før. Det koster jo ikke all verdens å legge ved f.eks en ubuntu cd i operativ system valget. Lenke til kommentar
oyvindhauge Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Fantastisk, men hvor mange Linuxbrukere bygger ikke maskinen sin selv? Tror markedet er større for bærbare som et par andre allerede har etterlyst. Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Fantastisk, men hvor mange Linuxbrukere bygger ikke maskinen sin selv? Tror markedet er større for bærbare som et par andre allerede har etterlyst. 9397020[/snapback] For denne prisen slipper du! Er mange som ikke har tid eller lyst til å sette opp en pc selv. I tillegg får du telefonhjelp om du har problemer. Dette virker litt som et pilotprosjekt. Så om folk kjøper denne (kom igjen nå! ), så vil de sikkert utvide tilbudet. Lenke til kommentar
xtreme Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Fantastisk! Nå er det bare for oss "lokale dataeksperter" å ta dette i betrakning når vi anbefaler datakjøp til familie & venner.... Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Ad bærbare så må dere ikke glemme denne Den med SSD hd og ti-12 tommers skjerm hadde vært digg. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Dette er et skritt i riktig retning, håper dette vokser i popularitet Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Synd at mange ikke vet at de kan få penger tilbake for XP-lisensen de ikke bruker, som medfølger hjemme-pc-ene. 9396530[/snapback] Har tenkt på dette en god stund (bestilte nettopp ny bærbar), men hvordan går man frem for å returnere OS? Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Hærlig men litt synd de ikke prøver noen laptoper også.. har ikke så altfor stor optimisme til denne pakken. Derimot, PRISEN er bra En meget større margin i pris enn det Dell har klart å presse fram. Over tusenlappen i forskjell uten XP Endret 31. august 2007 av nollie Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Tenker litt på å kjøpe denne, men gir det ca. 20 dager så jeg ser hvor mye penger det er igjen etter en etterlengtet ferie og neste lønn er på konto :-) Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Synd at mange ikke vet at de kan få penger tilbake for XP-lisensen de ikke bruker, som medfølger hjemme-pc-ene. 9396530[/snapback] Har tenkt på dette en god stund (bestilte nettopp ny bærbar), men hvordan går man frem for å returnere OS? 9398480[/snapback] samtidig er ikke disse pcene laget for vista/xp, noe som ofte fører til problemer med drivere i linux! Så ikke alltid det er lurt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå