Gå til innhold

Lair, IGN review


Lennartz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk driver fortsatt å overbeviser seg selv om at dette er et spill å kjøpe?

Hvor mange anmeldelser som slakter spillet trengs før folk kanskje innser at spillet er søppel? Helt utrolig hva fanboysime gjør med folk.

 

Greit at det ikke er mye bra å spille på PS3 men det får da være grenser for hva man skal kjøpe. Tydeligvis ikke for noen.

Lenke til kommentar
Folk driver fortsatt å overbeviser seg selv om at dette er et spill å kjøpe?

Hvor mange anmeldelser som slakter spillet trengs før folk kanskje innser at spillet er søppel? Helt utrolig hva fanboysime gjør med folk.

 

Greit at det ikke er mye bra å spille på PS3 men det får da være grenser for hva man skal kjøpe. Tydeligvis ikke for noen.

9439646[/snapback]

Vel jeg synes det er gøy, ergo verdt å kjøpe. Men selvfølgelig inviduelt ;)

Jeg forstår ikke helt begrepet Fanboyisme heller, men jeg mener og tru det har noe med og trolle forums og slenge dritt om de "andre" konsollene sine...Det er grenser for hvor mange meninger man skal gjøre seg uten engang ha prøvd spillet selv, men... Tydeligvis ikke for noen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da kom omsider Lair i postboksen. Har spillt gjennom prologen og de to første oppdragene, og inntrykket så langt er langt bedre enn forventet. Det har kanskje noe med at anmelderne fikk nedtur fra all hypen, mens jeg fikk opptur etter alle de negative anmeldelsene. Kontrollen har vel også fått en overhaling etter de siste oppdateringene. Skal gi et fullstendig inntrykk når jeg har rundet spillet. Tror ikke det er fantastisk, men jeg tror muligens det fortjener bedre enn 4-5 av 10, slik som en god del anmeldere har gitt det.

Lenke til kommentar

Nå har jeg spilt enda to oppdrag. Gameplayet er ikke noe spesielt, men det er samtidig ganske enkelt hittil. Det er lett å få oversikt ved å bremse opp litt, noe man gjør med L2 og R2. Jeg er mer giret på spillet nå, enn jeg var i starten. Historien er god, grafikk- og lydopplevelsen er god, og det hele er nokså stemningsfullt. Kuttscener og historie er definitivt høydepunkter, men gameplayet har absolutt vært helt brukbart hittil.

Lenke til kommentar

Jeg har nå gjort meg ferdig med en spektakulær boss-fight. Døde en gang under akten, og lurte på om det var nå det skulle begynne å frustrere. Men neida, klarte den helt fint på andre forsøk og kom meg videre til neste oppdrag.

 

Jeg kan allerede med sikkerhet si at enten er kontrollene blitt kraftig forbedret, eller så er IGNs Greg Miller totalt amøbe med SIXAXISen. I video review'et demonstreres det hvordan han bommer på et hull i en vegg, men idioten flyr jo for full guffe når han bommer. Det tar knapt et halvt sekund å bremse ned for å forsikre om at man treffer korrekt. Han demonstrerer også at lock-on systemet er vanskelig, men akkurat det samme der, han flyr for full maskin gjennom et mylder av fiender når han trykker. Det er jo bare å fly bort til fienden, slakke ned og trykke på lock-on-knappen.

 

Jeg spiller i alle fall ikke mer enn middels mye, og behersker allerede flygingen selv om jeg fikk spillet i dag. Det er klart spillet blir frustrerende når man absolutt ikke får det til, så kanskje det er dette som er grunnen til spriket i anmeldelsene. Det er jo tross alt en del som har gitt det 7 og oppover. Jeg tviler i alle fall sterkt på at den siste delen av spillet skal greie å trekke meg noe særlig under det.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle komme med en siste konklusjon. Alt i alt er jeg svært glad for at jeg gikk for magefølelsen og kjøpte spillet selv om enkelte ga det svært dårlig kritikk. Her er min score:

 

Lyd 10/10 - Top-notch musikk av symfoniorkester og greier. Svært stemningsfullt og vakkert.

 

Gameplay 7/10 - Til tider repetitivt og ikke veldig originalt. Til gjengjeld syns jeg kontrollene fungerte veldig bra, og det føltes veldig bra å beherske drageflygingen ved å flakse med armene. Det er en del av det som gjør at spillet skiller seg ut, og blir et uforglemmelig minne. Tilsynelatende er det uenigheter om minnet blir bra eller dårlig, muligens etter hvordan man behersker styringen.

 

Grafikk 7/10 - I blant ser det fantastisk ut. Men ganske ofte ser det nokså upolert ut, og de samme modellene er gjenbrukt litt for ofte, f.eks. ser alle skip i spillet like ut (og de er ikke pene). Frameraten dipper iblandt, men det var ikke mange ganger det ble et stort problem.

 

Story 8/10 - God historie, som er fortalt med svært gode kuttscener. Dog ikke spesielt original, da den tar opp elementer man gjerne har sett og hørt både en og to ganger før. Men til gjengjeld er den bra gjennomført, og jeg lot meg i alle fall rive med.

 

Totalt 7/10 - En svært sterk syver for et originalt og bra spill, om ikke så gjennomført som man skulle ønske. Allikevel er det en av de bedre spillopplevelser jeg har hatt dette året, og definitivt noe jeg vil anbefale deg å kjøpe dersom du i utgangspunktet var interessert i spillet.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...