Gå til innhold

Lair, IGN review


Lennartz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
How to play Lair.

9421928[/snapback]

Etter å ha sett denne og andre filmer tror jeg nesten jeg må kjøpe det allikevel. Det er sikkert ikke veldig bra, men siden det ser ut til å appelere til meg trekker det kanskje opp litt. Det objektive gjennomsnittet ligger på 5.9 (gamerankings.com), men subjektivt for meg kan det forhåpentligvis runde 7'eren siden jeg ikke lar meg frustere så lett over dårlig designet gameplay om andre aspekter som historie, visuell stil og lyd er av høy kvalitet.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest en del anmeldelser så er det ikke kontrollene alene som trekker ned karakteren (noe få anmeldere synes faktisk at de var ganske greie). De klager også på repetive oppdrag, for lite checkpoints, fps-dropp, auto lock-in fungerer dårlig, timelimits, kjedelige og ensformige farger og at spillet generelt mangler et eller annet som gjør det artig å spille.

 

Men gleder meg til å prøve det selv. Det er som Bear sier, noen ganger så liker man det majoriteten ikke gjør. Dessuten minner dette meg litt om Panzer Dragoon til Sega Saturn og det var jo ganske kult mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
What People Are Saying

 

You couldn't pay us to play Lair any more than we have already. The game has given me a new respect for the professional reviewer, because when a game like Lair hits their desk, they have no recourse. They must tread, as Dante did, down that scarred staircase and into the greasy throat of hell.

 

The people behind the solid reinvention of Warhawk chose - in their kindness, and in their wisdom - to let the player decide if they want to wrangle their flight gameplay via Sixaxis or the analog sticks, a move that'll prove prescient. Controls aren't the only problem in Lair, though, so altering the controls wouldn't represent a complete solution. You're using those controls to accomplish frustrating, unimaginative, sometimes enigmatic tasks.  People will forgive a good game its indulgences if they feel they're being met halfway, and one never gets that impression here.  You may find yourself in disbelief an hour into it, the Electronics Boutique receipt crumpled in your fist, trying to correlate Lair's non-stop torrent of anguish and your missing sixty bucks.

 

I would never ask you to take my word over your own experience, though, and you'll certainly find those online who will bolster you in your choice to purchase. There are some who derive a kind of perverse superiority from their mastery of the game's ambiguous mechanics.  For my part, I don't give a good Goddamn if someone has trained themselves to eat shit and like it. The game is not challenging, it's difficult to play, and it's taken many years but I'm ready to begin making this distinction.

 

This is an indictment of Lair, and not an indictment of the Playstation 3 as a platform like you might see burst online in some flammable thread. Playstation 3 owners will have plenty to crow about soon enough. Heavenly Sword, well... We'll talk about Heavenly Sword later.  But

Lair and Sony aren't synonyms, it isn't emblematic of your choice of console. It's just... bad, a raw-feeling launch title that even an additional year could not rescue.

 

We don't need Lair to be good, and so we don't need to make excuses for it. It has been extremely strange to watch the community react to reviews like the one at IGN, with claims that the site is "known" to be biased against the Playstation 3 - as though a site with IGN's expenses could afford to play such a dangerous game with one of the pillars of the medium. The reality is that IGN delivering a four-point-nine review of a title this anticipated is a sign of their allegiance to the reader. I'm not a fan of the site. IGN.com is not my homepage. But scoring a game this low, so at variance with their average numerics, is the sort of maneuver that should restore faith.

 

(CW)TB out.

 

je voudrais être extraordinaire

 

Virker ikke som Penny arcade likte Lair så godt.

Lenke til kommentar

Fikk spillet idag og har sittet med det et par timer nå. Førsteintrykket var egentlig heller dårlig... Kontrolleren er ikke noe annet en uvandt og storyen var ganske uengasjerende..

 

Men etter å ha holdt litt på med training, sett litt mer på brettene er det faktisk ganske arti og fly dragen rundt i denne verdenen.

Det er jo ganske drastisk og ikke gi brukeren noe annet valg enn å bruke Sixaxis kontrolleren for hva den er verdt. Det er en ganske hard og uvandt overgang. Den første timen satt jeg der ganske spastisk og jokka saken i øst og vest, da selvfølgelig med ikke noe annet resultat enn at dragen min gjorde alt jeg ikke ba den om å gjøre, og en sterk følelse av frustrasjon for at jeg ikke hadde avbestilt spillet til 500 kr... Men det forandret seg ganske drastisk da jeg så litt på den N4G videoen og roa den sporadiske veivinga en god del ned..

Nå har jeg bare spilt 3-4 timer, men jeg begynner virkelig og få sving på beistet. Og som med det meste andre, når du begynner og få sving på det, er det ganske fornøyelig. Jeg liker drage kampene, selv om jeg mener noen av de nærkampene absolutt burde blitt jobbet mer med (de ser ut som nærkampene i NHL07, det er ikke helt bra, riktignok fetere animasjoner med det ser like tilfeldig og krampeaktig ut), er kampene ute i det fri en fornøyelse. Det er flott grafikk, god Art design, og jeg begynner og akseptere storyen mer. Ikke akkurat Final fantasy story, men en god story.

 

Så vil jeg ambefale det?

Det tørr jeg nesten ikke. Og det er bare pga av styringa, jeg liker den. Men jeg ser helt klart at mange kan ende opp med å knuse kontrolleren i ren frustrasjon, det er tricky, helt klart. Men får du kontrollen over den har jeg tro på spillet.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er skremmende mange som har bestemt seg for å kjøpe spillet.  Spar pengene til Heavenly Sword, Ratchet, Uncharted eller noen andre lovende titler istedet! Det er ingen grunn til å gi penger til utviklere når de kommer med middelmådige spill som dette. Vi fortjener bedre.... :p

9427951[/snapback]

Jeg syns det er bedre å støtte utviklere som prøver å være originale og innovative uten å nå helt i mål, enn å støtte utviklere som lager samme spill gang på gang, og driter i det, fordi de vet navnet kommer til å selge uansett.

 

Dessuten ser du jo umåtelig gøy ut å sveve rundt på en drage i vakre omgivelser. Det er forsåvidt det jeg betaler for. Så tar jeg et eventuelt middelmådig til litt bra spill som en bonus om det skulle falle i smak.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Jeg syns det er bedre å støtte utviklere som prøver å være originale og innovative uten å nå helt i mål, enn å støtte utviklere som lager samme spill gang på gang, og driter i det, fordi de vet navnet kommer til å selge uansett.

 

Factor 5 har jo laget det samme spillet gang på gang. De har bare byttet ut Star Wars' X-wing med drager.

Lenke til kommentar
Jeg syns det er bedre å støtte utviklere som prøver å være originale og innovative uten å nå helt i mål, enn å støtte utviklere som lager samme spill gang på gang, og driter i det, fordi de vet navnet kommer til å selge uansett.

 

Factor 5 har jo laget det samme spillet gang på gang. De har bare byttet ut Star Wars' X-wing med drager.

9428834[/snapback]

 

Ja for dette vet du siden du har spilt spillet?

 

Hørte på det intervjuet mellom 1up og en av utviklerene, der han fra 1up lurte på hvorfor de ikke bare kopierte xwing flyge mekanikene til Lair. Styringen og kontrollen i LAIR er ikke til å sammenlignes med Xwing.

 

Nei, har ikke spilt det, bare baserer meg på hva andre som har spilt spillet har sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...