Gå til innhold

FPU Politiker slått i svime.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rasisme har gått ut av dato. Omvent Rasisme kalles det nå. Man kan sammenligne det med inquisisjonen.

9398967[/snapback]

Vil heller si det er et sunnhetstegn i det norske samfunnet at det tas til motmele mot rasistiske tendenser på et tidlig tidspunkt. I motsatt fall kunne det vel utvikle seg en norsk light-versjon av den amerikanske rasistorganisasjonen Ku Klux Klan..

Forøvrig kan det godt hende at den omtalte Magnus Møller er hjertlig velkommen hos tidl. Frp'er Vidar Kleppe & Demokratene eller Fedrelandspartiet. :roll:

9399143[/snapback]

Nei det er ikke sunt fordi du generaliser det på samme måte som at noen skulle si at alle innvandrere er kriminelle. Dere skaper et samfunn hvor folk skal være redde for å ytre om ting som er viktig å snakke om idag.

9399195[/snapback]

Men hvorfor skal du/jeg, og ikke minst Frp, ytre oss om dette hver dag, når utvisning av kriminelle allerede blir tatt hånd om? Hvis Frp har greid å innbille deg noe annet, er det altså feil. For meg er da åpenbart at Frp m/supportere kun hamrer løs på dette tema og at intet blir gjort, i den hensikt å skape fremmedfrykt, hanke inn noe stemmekveg, og "fremstå" som det eneste partiet som vil "rydde opp". Med andre ord den samme bløffen vi hører gjentatt & gjentatt og som noen biter på. ;)

http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article262545.ece

Lenke til kommentar
Rasisme har gått ut av dato. Omvent Rasisme kalles det nå. Man kan sammenligne det med inquisisjonen.

9398967[/snapback]

Vil heller si det er et sunnhetstegn i det norske samfunnet at det tas til motmele mot rasistiske tendenser på et tidlig tidspunkt. I motsatt fall kunne det vel utvikle seg en norsk light-versjon av den amerikanske rasistorganisasjonen Ku Klux Klan..

Forøvrig kan det godt hende at den omtalte Magnus Møller er hjertlig velkommen hos tidl. Frp'er Vidar Kleppe & Demokratene eller Fedrelandspartiet. :roll:

9399143[/snapback]

Nei det er ikke sunt fordi du generaliser det på samme måte som at noen skulle si at alle innvandrere er kriminelle. Dere skaper et samfunn hvor folk skal være redde for å ytre om ting som er viktig å snakke om idag.

9399195[/snapback]

Men hvorfor skal du/jeg, og ikke minst Frp, ytre oss om dette hver dag, når utvisning av kriminelle allerede blir tatt hånd om? Hvis Frp har greid å innbille deg noe annet, er det altså feil. For meg er da åpenbart at Frp m/supportere kun hamrer løs på dette tema og at intet blir gjort, i den hensikt å skape fremmedfrykt, hanke inn noe stemmekveg, og "fremstå" som det eneste partiet som vil "rydde opp". Med andre ord den samme bløffen vi hører gjentatt & gjentatt og som noen biter på. ;)

http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article262545.ece

9399786[/snapback]

Grunnen er at det blir gjort alt for lite med det og mange er enig i at innvandringspolitikken ikke er bra nok og noe må gjøres. Desverre hver gang man åpner munnen sin for å snakke om dette problemet blir man beskyldt for fremmedhater og rasist, ingenting blir gjort.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Grunnen er at det blir gjort alt for lite med det

9399900[/snapback]

Vi er trossalt en rettsstat og når offentlig forvaltning foretar seg noe så skal det være grundig og solid gjort. Det er vel omtrent bare i "Frp-verdenen" at det meste av diverse saker kan la seg ekspederes i warp-speed, eller med midler lignende det en borgermester (småkonge) i en bananrepublikk kan tillate seg.

Lenke til kommentar
Han forsnakket seg og mente at  80% av kriminelle ungdommer fra 18-20 år er ikke-vestlige. (...) Vet ikke hvor han har fått den konklusjonen fra, men det hørtes ut som et høyt tall.

9399180[/snapback]

Fra SSB-statistikk av 2004.

9399424[/snapback]

SSB har vel benektet at de har data som forsvarer en slik uttalelse. Denne saken er jo fascinerende fordi det er idioti på så veldig mange ledd.

Idiot-dagbladet skjønner ikke selv den enkelste statistikk.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/08/31...ments_container

" - Det jeg skulle si var at åtte av ti kriminelle mellom 18 og 20 er ikke-vestlige innvandrere, sier Møller til Dagbladet.no i morges."

"Flere motdebattanter har sagt til Dagbladet.no at Møller i forkant av slaget som slo ham bevisstløs, hevdet at åtte av ti innvandrere var kriminelle generelt, ikke at dette bare gjaldt dem mellom 18 og 20 år. Dette benektet Møller først, men opplyser senere i dag at han forsnakket seg."

De skjønner tydligvis ikke at 8 av 10 kriminelle er innnvandrere ikke er det samme som at 8 av 10 innvandrere er kriminelle.

FrP-gjøken framstår vel ikke akkurat i så godt lys når han lirer av seg statistikker det ikke ser ut til å være dekning for hos sin påståtte kilde.

Og Voldsmannen topper idiot-kaka med sin handling.

AtW

Lenke til kommentar

(Dagbladet) Magnus Møller svarer leserne

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/08/31/510565.html

Når jeg leser gjennom spørsmålene & svar, så blir jeg slått av at ukunnskapen som gjør seg gjeldene. Mange av spørsmålstillerne, men enda verre, en ungdomspolitiker som svarer, som tydeligvis ikke vet(?) at kriminelle utlendinger allerede blir utvist fra Norge. :dontgetit:

Floskelen "FRP vil sende ut kriminelle utlendinger" (som om det ikke blir gjort idag, eller at andre partier er imot det) er "null verdt", annet enn i Frp's propagandamaskin. Snakk om å sparke inn åpne dører og i tillegg greie å få folk til å tro på desinformasjonen. :thumbdown:

Lenke til kommentar
FrP-gjøken framstår vel ikke akkurat i så godt lys når han lirer av seg statistikker det ikke ser ut til å være dekning for hos sin påståtte kilde.

9400561[/snapback]

Finnes det virkelig ingen statistikker på kriminalitet blant ungdomsgrupperinger? Det ville i så fall vært befriende å få, uavhengig av hva de vil vise.

Sist jeg leste noe om dette, var i en semiseriøs avis (à la Aftenposten eller Dagbladet), som hevdet at innvandrere stod for 60 % av ungdomskriminaliteten i Oslo, til tross for at de bare utgjorde 30 % av (ungdoms)befolkningen. Om det stemmer, er det ikke langt fra de påståtte 80 %.

Hadde vært kjekt å vite hvor de fikk denne statistikken fra. Sannsynligvis er det umulig å oppdrive. Det virker nærmest tabu å forske på slikt, eller ihvertfall å sitere det offentlig.

Lenke til kommentar

9400561[/snapback]

Finnes det virkelig ingen statistikker på kriminalitet blant ungdomsgrupperinger? Det ville i så fall vært befriende å få, uavhengig av hva de vil vise.

Sist jeg leste noe om dette, var i en semiseriøs avis (à la Aftenposten eller Dagbladet), som hevdet at innvandrere stod for 60 % av ungdomskriminaliteten i Oslo, til tross for at de bare utgjorde 30 % av (ungdoms)befolkningen. Om det stemmer, er det ikke langt fra de påståtte 80 %.

Hadde vært kjekt å vite hvor de fikk denne statistikken fra. Sannsynligvis er det umulig å oppdrive. Det virker nærmest tabu å forske på slikt, eller ihvertfall å sitere det offentlig.

9400758[/snapback]

Det er godt mulig det finnes, SSB mener ihvertfall at det ikke er dekning for å påstå at deres tall fra 2004 viser noe slikt.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg synes han fortjente det sånn halveis..Når han er så dårlig til å formulere seg at han presterer å si at 8 av 10 innvandrere er kriminelle er han en tosk. Men det er jo litt ironisk at de samme innvandrerne som ble sint da han sa at 8 av 10 innvandrere var kriminelle slo han ned.. :whistle:

Lenke til kommentar

Eneste jeg så meg kritisk på det nettmøte var at han sa at Ali ikke fikk hjelp pga Hudfargen, det har han ingen beviser for.

bra noen av av oss tørr å stå fram. stå på, og ikke la noen hindre deg i å utføre dine gode hensikter.. "bra" noen norske endelig står frem, etter alt det overdrevne oppstyret med han så ikke ble hentet av ambulansen. Norges meningen vil komme frem i valget. vær så snill å stå på slik at det kan bli trygt å gå ut ui helgene uten frykt av å få bank av 10-20 innvandrere som ikke har noe bedre å gjøre. Stå på.

Innsendt av: bekymret nordmann

hei bekymret nordmann.

Tusen takk for det. Synes ikke Ali Farah saken var overdrevet. det er helt grusomt at noen ikke skal få hjelp pga hudfargen sin. Det bevider at vi har problemer med integrering og rasisme i dag.

Magnus Møller, Chrisstiansand FpU

Lenke til kommentar
Jeg synes han fortjente det sånn halveis..Når han er så dårlig til å formulere seg at han presterer å si at 8 av 10 innvandrere er kriminelle er han en tosk. Men det er jo litt ironisk at de samme innvandrerne som ble sint da han sa at 8 av 10 innvandrere var kriminelle slo han ned.. :whistle:

9400792[/snapback]

Man fortjener ikke å bli slått ned bare fordi man er en tosk.

AtW

Lenke til kommentar
Man fortjener ikke å bli slått ned bare fordi man er en tosk.

AtW

9400803[/snapback]

Nei, synes ikke jeg heller kan jeg legge til. Av det jeg leser og ser så virker gutten grei han. Ikke er det gamle karen heller. Synd han er blitt desinformert (med feilaktig statistikk fra partikollega) og ellers kanskje forført & farget av Frp's noe grumsete holdning i slike saker. Men hvorom allting er, han har sikkert lært noe av det hele.

Lenke til kommentar
Det er godt mulig det finnes, SSB mener ihvertfall at det ikke er dekning for å påstå at deres tall fra 2004 viser noe slikt.

AtW

9400777[/snapback]

Har tittet litt gjennom SSB selv, og har ikke funnet så mye interessant. Hovedsaklig fordi mesteparten av statistikken går på førstegenerasjons ikke-vestlige innvandrere (som altså ikke er særlig kriminelle, noe de fleste vel hadde en anelse om). Eller så sorterer man etter statsborgerskap, men det er ikke interessant, da man kan ha innvandrerbakgrunn selv om man har norsk statsborgerskap.

Men på http://www.ssb.no/vis/samfunnsspeilet/utg/...6-10-10-01.html fant jeg følgende graf, som nesten stemmer med FpU-politikerens utsagn - det ser mer ut som 70 % for dem på 20 år:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
fig-2006-10-10-01.gif

Men det høyresiden i politikken ofte glemmer (enten bevisst eller ubevisst), er at folk sjelden har full kontroll på eget liv. Det er velkjent at sosiale faktorer som økonomi og bosted skaper kriminalitet. Justerer man for slike faktorer, får man følgende graf ut:

fig-2006-10-10-02.gif

Altså er ikke-vestlige innvandrere litt mer tilbøyelige til å begå kriminalitet bli siktet for kriminalitet, til tross for at man justerer for sosiale kår. Men det er neppe snakk om 80 %. Og så viser altså statistikken hvor mange som blir siktet. Det er mulig (men ikke godt dokumentert, så vidt jeg kan se) at mørkhudede opplever å bli urettmessig siktet noe oftere.

Endret av trøls
Lenke til kommentar

Har tittet litt gjennom SSB selv, og har ikke funnet så mye interessant. Hovedsaklig fordi mesteparten av statistikken går på førstegenerasjons ikke-vestlige innvandrere (som altså ikke er særlig kriminelle, noe de fleste vel hadde en anelse om). Eller så sorterer man etter statsborgerskap, men det er ikke interessant, da man kan ha innvandrerbakgrunn selv om man har norsk statsborgerskap.

Men på http://www.ssb.no/vis/samfunnsspeilet/utg/...6-10-10-01.html fant jeg følgende graf, som nesten stemmer med FpU-politikerens utsagn - det ser mer ut som 70 % for dem på 20 år:

fig-2006-10-10-01.gif

Men det høyresiden i politikken ofte glemmer (enten bevisst eller ubevisst), er at folk sjelden har full kontroll på eget liv. Det er velkjent at sosiale faktorer som økonomi og bosted skaper kriminalitet.  Justerer man for slike faktorer, får man følgende graf ut:

fig-2006-10-10-02.gif

Altså er ikke-vestlige innvandrere litt mer tilbøyelige til å begå kriminalitet bli siktet for kriminalitet, til tross for at man justerer for sosiale kår. Men det er neppe snakk om 80 %. Og så viser altså statistikken hvor mange som blir siktet. Det er mulig (men ikke godt dokumentert, så vidt jeg kan se) at mørkhudede opplever å bli urettmessig siktet noe oftere.

9401023[/snapback]

70%-tallet du operer med stemmer kun om man antar det er like mange innvandrere som ikke-innvandrere, om det er færre, så er tallet lavere enn 70%, man kan estimere det er feks 20% innvandrere, da er tallet på noe under 30%.

AtW

Lenke til kommentar
70%-tallet du operer med stemmer kun om man antar det er like mange innvandrere som ikke-innvandrere, om det er færre, så er tallet lavere enn 70%, man kan estimere det er feks 20% innvandrere, da er tallet på noe under 30%.

AtW

9401216[/snapback]

Dette burde jeg selvfølgelig tatt med. Og klokka er bare 22:50, så jeg kan vel ikke skylde på trøtthet heller? :/

Det er ingen tvil om at det FpU-politikeren sa var feil. Det viser seg altså at det han ønsket å si også er feil. Men vi ser kanskje hvilken statistikk han har feiltolket/feilsitert?

Endret av trøls
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...