stearic Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hei! Jeg er i planleggingsfasen av et massasjebad i hagen min og har fått informasjon fra Sundance om at man helst bør grave 40cm ned, og støpe en solid (og rett) grunn. Jeg tenkte i utgangspunktet å prøve meg på dette selv, men kunne godt tenke meg å ha en mal og gå etter siden jeg ikke har gjort denne typen arbeid før. Er det noen som vet om en steg for steg guide for hvordan man kan støpe en grunn på rundt 230x230cm som bør holde rundt 2tonn uten problemer? Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hei!Jeg er i planleggingsfasen av et massasjebad i hagen min og har fått informasjon fra Sundance om at man helst bør grave 40cm ned, og støpe en solid (og rett) grunn. Jeg tenkte i utgangspunktet å prøve meg på dette selv, men kunne godt tenke meg å ha en mal og gå etter siden jeg ikke har gjort denne typen arbeid før. Er det noen som vet om en steg for steg guide for hvordan man kan støpe en grunn på rundt 230x230cm som bør holde rundt 2tonn uten problemer? 9396214[/snapback] Se om du får tak i bladet "Gjør Det Selv" fra August. De har en god steg-for-steg guide om å lage en drenert ringmur. (Som du sikkert kan bruke) Lenke til kommentar
Haandtverkern Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Er det bare en flate du skal støpe eller skal du støpe opp rundt også? Hvis det bare er en helt slett flate uten noe mer så skulle ikke bli noe problem det. Fortell litt mer så kan jeg se om jeg ikke kan få forklart litt i detalj, muligens jeg har noen bilder av en forskaling også, så du får sett hvordan det gjøres. Lenke til kommentar
stearic Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Er det bare en flate du skal støpe eller skal du støpe opp rundt også?Hvis det bare er en helt slett flate uten noe mer så skulle ikke bli noe problem det. Fortell litt mer så kan jeg se om jeg ikke kan få forklart litt i detalj, muligens jeg har noen bilder av en forskaling også, så du får sett hvordan det gjøres. 9400175[/snapback] Jepp. Det skal være 1 flate, and thats it.. Rett og slett slik at massasjebadet kan stå trygt på bakken med siden 2 tonn (med mennesker, vann og selve karret). Jeg har aldri støpt i hele mitt liv (som dog ikke er så langt - er 24 år), og er da usikker på hvordan det gjøres. Ønsker da en steg for steg guide med alt fra graving, til måling (vater) .. Start til slutt, rett og slett Lenke til kommentar
Haandtverkern Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Gi meg litt tid så kan jeg se om jeg ikke får hosta opp noe bilder og litt sånn. Må bare over på jobb pc'en, mener det skal ligge noen bilder der. Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hvis den platen du skall lage skal være nedgravd og sjult kan du gjøre det fryktelig enkel. Grav Litt drenerende masse (15 cm) Isolering ( 5 cm xps/trykkfast EPS.) Plast Sjølkomp. betong med fiber armering. bare å fylle i hullet. Ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå