Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Skole i USA, åpne porter?

Anbefalte innlegg

Da sitter jeg her på en skole i USA og tenkte jeg skulle begynne å bruke torrents her...

Regner med at skolen selv har satt opp en brannmur før tilkoblingen når min maskin (men jeg VET ikke... :hmm: )

For å få optimal hastighet er det jo en fordel å bruke en åpen port til torrents.

Finnes det noe program som kan søke etter åpne porter?

Vet at Azureus og µTorrent kan teste spesifikke porter men jeg tenker at det kanskje finnes noe separat som kan teste en etter en av seg selv?

Takker for alle svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du er dum nok til å bruke torrents fra en skolepc fortjener du nesten å bli fengslet for det. (Ja, jeg er klar over at det finnes lovlige torrents..) I tillegg er det veldig mange ISP-er og nettverksadministratorer som ikke liker portscannere. Tror hele greia di er en dårlig idê ;)

Lenke til kommentar
Om du er dum nok til å bruke torrents fra en skolepc fortjener du nesten å bli fengslet for det. (Ja, jeg er klar over at det finnes lovlige torrents..) I tillegg er det veldig mange ISP-er og nettverksadministratorer som ikke liker portscannere. Tror hele greia di er en dårlig idê ;)

9396122[/snapback]

Nå skal det sies at dette er min private laptop og jeg kommer kun til å bruke private trackere, så jeg tar mine forhåndsregler.

En portscanner derimot kan jeg også egentlig tenke meg at kan vekke litt oppmerksomhet hos en nettverksadministrator ja. (Hvis den oppdages, store sjangser for det? Noen som vet?)

Lenke til kommentar

Tja, spørs hvor avansert logging og sånt IT-folka på skolen kjører. Er vel også mulig at skolen du går på bruker en felles regional proxy som filtrerer trafikk. Der vil nok sånt bli oppdaga ganske raskt.

Uansett om du bruker din egen PC eller skolens vil jo fortsatt trafikken gå igjennom samme nettverkspunkter, og kan derfor logges like lett som om det var skolens maskin. Det hjelper veldig på at du bruker private trackere, for da er det mindre sjanse for at RIAA/MPAA er inne på trackeren og logger IP-er (selv om det er en mulighet).

Tror egentlig du, for din egen del, burde droppe planene om å laste ned torrents på skolen. Særlig med tanke på hvordan heksejakten etter de slemme piratene har vært i USA de siste årene. Om det er noe spessielt du skal ha tak i så kan du jo få noen i Norge til å sette opp en HTTPS-/SFTP-server med autentisering. Da vil overføringa være kryptert, og IT-folka på skolen vil ikke skjønne hva slags type trafikk som går på porten.

Lenke til kommentar
Ikke store sjangsen for at noen gidder sjekke loggen på ruteren å finne ut at du har kjørt en portscanner mot den. Og i tillegg finne ut hvem du er å straffe deg for det.

Søk på google etter en port scanner, finn ut IPen til ruteren din og scan i vei.

9396202[/snapback]

Det er et skolenettverk. Om trafikken filtreres på noen måte burde det være et system bak som trigger om man scanner 10 000+ porter på noen minutter. Systemet burde logge MAC adressen, og kan lett spores tilbake til PC-en det gjelder. (Merk: Det er veldig mulig at skolen ikke kjører noe sånt i systemet sitt også, sier bare at det er en mulighet ;) )

Lenke til kommentar

Mye interessant argumentering her...Mulig at jeg kjører en portscanning og hvis noen har noe imot det så sier jeg nok bare at jeg trodde programmet var til noe annet, leker littegranne dum..."Handlet i god tro" regla...

Tror ikke de er så veldig nazi her men det finner jeg jo fort ut ;)

Hos oss oppdages portscanning med en gang, og man blir stengt ute av nettet og må møte opp personlig på kontoret for å åpne igjen.

Dette er på en høyskole i norge...

9396234[/snapback]

Oida, dårlig/pinlig erfaring? Hehe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...