Gå til innhold

Kan man bli bannet fra live med ixtreme firmware?

Mikr89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen vet helt sikkert hva som skal til for å bli bannet. Man har en rimelig god ide om hva som skal til, og ixtreme ble laget for å imøtekomme disse.

Med andre ord, La være å modifisere konsollet ditt i det hele tatt eller eventuelt: Roll the dice and take your chances.

Bare ikke klag over at du blir bannet hvis du velger det siste alternativet :)

Lenke til kommentar

Jeg har fått min xbox moddet, men bruker ikke live til noe - utenom å laste ned en demo av og til. Har gått fint til nå. Men jeg veit jeg kan bli bannet, så jeg er ikke den som klager dersom det skjer. Jeg veit det er en liten risk...

Lenke til kommentar
Jeg har fått min xbox moddet, men bruker ikke live til noe - utenom å laste ned en demo av og til. Har gått fint til nå. Men jeg veit jeg kan bli bannet, så jeg er ikke den som klager dersom det skjer. Jeg veit det er en liten risk...

9403907[/snapback]

Så lenge du sørger for at spilla dine er skikkelig stealtha, enten du spiller dem på live eller ikke, så skal du ikke bli bannet.

Lenke til kommentar

Så lenge du sørger for at spilla dine er skikkelig stealtha, enten du spiller dem på live eller ikke, så skal du ikke bli bannet.

9405969[/snapback]

Og det gir du 100% garanti for? ;)

Selv de som har laget iXtreme firmwaren tør ikke å gi noen garanti, så da er du modigere enn dem.

Lenke til kommentar

9405969[/snapback]

Og det gir du 100% garanti for? ;)

Selv de som har laget iXtreme firmwaren tør ikke å gi noen garanti, så da er du modigere enn dem.

9406596[/snapback]

Vel, foreløpig skal dette holde, men jeg kan selvfølgelig ikke gi garantier :roll: . Nye måter å avsløre hackede konsoller på kan selvfølgelig også komme i fremtiden, da må man jo komme opp med nye metoder for å unngå å bli oppdaget.

Men som sagt, stealther du spilla dine skikkelig skal du ikke bli oppdaget i dag. Tar det fra både egen og andres erfaringer. ;)

Lenke til kommentar

Kan man bli bannet dersom man spiller med orginale plater over Live? Ja, veit det er mange som sier at dersom du skal spille over Live så har du en egen maskin osv til det, men er det noe forskjell å spille med orginal-plater og backup?

Lenke til kommentar
Kan man bli bannet dersom man spiller med orginale plater over Live? Ja, veit det er mange som sier at dersom du skal spille over Live så har du en egen maskin osv til det, men er det noe forskjell å spille med orginal-plater og backup?

9410916[/snapback]

Poenget er at dersom man stealther spilla sine skikkelig kan ikke MS på det nåværende tidspunkt avsløre bruk av uoriginale spill. Hvordan man stealther spilla kan jeg vel ikke gå inn på uten å bryte forumreglene (?), men gjort skikkelig skal du ikke bli bannet.

Har også hørt at det ikke spiller noen rolle om du spiller off- eller online med de uoriginale spilla. Testene gjennomføres selv om du ikke kobler til Live, og du vil derfor bli bannet med en gang du kobler til live dersom du har brukt ustealtha, uoriginale spill på boxen.

Lenke til kommentar
Nye måter å avsløre hackede konsoller på kan selvfølgelig også komme i fremtiden, da må man jo komme opp med nye metoder for å unngå å bli oppdaget.

9409914[/snapback]

Det er sant det. Men har du noen gang tenkt deg muligheten av at MS allerede HAR kommet opp med metoder for å oppdage konsoller som er modifisert med iXtreme? Og at de kanskje sitter nå i dette øyeblikk og lager lister over konsoller som skal bannes like før eller like etter at Halo3 slippes?

Kanskje eneste grunnen til at de ikke allerede har begynt å banne folk med iXtreme er at effekten blir større hvis man tar alle på en gang, og samkjører det med utgivelsen av noe som de vet er populært slik at de får tatt flest mulig av konsollene helt samtidig?

Minner om at like før det forrige store banneraidet til MS så gikk mange folk rundt og trodde de var trygge fordi de kjørte kun stealth backups og stealth firmware. Du skal ikke se bort i fra at det samme skjer igjen - denne gangen med de som bruker iXtreme.

Lenke til kommentar
Nye måter å avsløre hackede konsoller på kan selvfølgelig også komme i fremtiden, da må man jo komme opp med nye metoder for å unngå å bli oppdaget.

9409914[/snapback]

Det er sant det. Men har du noen gang tenkt deg muligheten av at MS allerede HAR kommet opp med metoder for å oppdage konsoller som er modifisert med iXtreme? Og at de kanskje sitter nå i dette øyeblikk og lager lister over konsoller som skal bannes like før eller like etter at Halo3 slippes?

Kanskje eneste grunnen til at de ikke allerede har begynt å banne folk med iXtreme er at effekten blir større hvis man tar alle på en gang, og samkjører det med utgivelsen av noe som de vet er populært slik at de får tatt flest mulig av konsollene helt samtidig?

Minner om at like før det forrige store banneraidet til MS så gikk mange folk rundt og trodde de var trygge fordi de kjørte kun stealth backups og stealth firmware. Du skal ikke se bort i fra at det samme skjer igjen - denne gangen med de som bruker iXtreme.

9412879[/snapback]

Kan selvfølgelig hende..

Lenke til kommentar

En er ganske sikker mot banning hvis man bruker iXtreme 1.2. (den booter ikke non-stealth backuper)

Det er begrenset hvor mye MS KAN sjekke.

De kan foreksempel ikke sjekke selve firmwaren, fordi c4eva har implementert MS' egen kopibeskyttelse av firmwaren (som fulgte med MS28 drev) i iXtreme firmwaren, for å bruke den mot dem.

Nå kan MS kun sjekke om du har backup med forskjellige tidtakings-tester for å sammenligne med bruk av originale plater på original firmware.

Det kan derfor hende at det ikke er noe mer å hente. Det kan hende vi vant =)

Men man vet jo aldri.. Jeg spiller iallefall kun backups (bortsett fra GoW) og masse på live. Føler meg ganske trygg. (helt til det kommer en XBL update..:p)

Lenke til kommentar

Ut fra historien har det vel vist seg at en del "vedtatte sannhenter" om modding og banning fra xbl likevel fører til banning når MS kjører sine "kampanjer". Det skjedde f eks på vanlig xbox noen dager før Halo2 kom, og involverte da en deteksjon som ingen viste om tidligere. Det er vel ikke utenkelig at det skjer igjen... Men inntil videre får man krysse fingrene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...