Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til å rette engelsk tekst

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en av det elevene i norges land som er EKSTREMT dårlig i engelsk.

Så jeg lure på om dere kan se på teksten jeg har skreve og eventuelt rette opp grove og småfeil. Jeg har et litt svakt ordforåd så mange ord går om og om igjen. Så om någen kunne fult på med litt mer gode settninger så hadde det også vært fint.

Det hadde uansett vært fint om noen kunne sett på den :):):):):):)

Har også plasser i teksten der jeg snakker til en person og får sva fra en person. Om det skal skrives på en spesiel måte som feks:

"Hei, jeg heter Marius. Hva heter du?"

- Jeg heter Marius

I sted for Hei, jeg heter Marius. Hva heter du.

Jeg heter Per..

Alså jeg er usikker her på reglene.

Uansett viss noen som er gode i engelsk kunne sett på teksten.

Oppgaven var at vi skulle skrive et postkort og tema kunne være hva som helst.

På forhånd takk for hjelp :):):):):):)

Postkort.rtf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har litt dårlig tid her jeg, men et kjapt innspill:

Sitat kan med fordel innledes med tankestrek (kort).

- Dette er feil. Bindestrek.

— Dette er også feil. Lang tankestrek.

– Dette er en vanlig måte å skrive sitat på, sa Flyndrefjes.

Mer om dette finner du her.

Likedan skal «hermetegn» skrives slik og ikke "slik".

Lenke til kommentar

Jeg forandret det litt jeg. Det er fortsatt endel som kunne vært bedre der, men jeg går utifra at du gjerne vil ha det slik at det virker ditt eget ;)

Forresten, du kan sikkert kutte en god del der. Får ikke plass til så mye på et postkort.

Og, viktig viktig. der jeg har satt ** bør du lese :)

Postcard

From: Kristian

To: Kristin

Hi, how are you?

I'm Kristian, and I go to Pegas vidergående.

I have been at this school now for two weeks and I like it here.

On the first day of school I went to Skepa videregående where I had Sports spesiality. I were first on a waitinglist for Pegas.

As I don't like sports and I don't exercise in my spare time, I hoped to get accepted to Pegas for special studies.

At the first day on Skepa they startet talking about sports so my intrest were very low.

They also began talking about a five day trip to the mountains. I didn't think it was true, but it was. The Sports line are all about trips, and I had bad feelings about the trip already. Another ting they talked about was grassroots sports and proffesional sports. **Hva er det egentlig du prøver å si her?** (somone things are not interesting for me but its stuck-up for they so go idrett and is interested in it.)

I went to my advisor after school and they told me the bad new, but that there were a chance for me to get a place on Pegas because I was number one.

So, he said I had to keep my cool and it would probably work out. On the way back outside I meet my old friends from my old class. They take Construction.

They said "there comes the sportsman Kristian". I said ohmygod and went away.

Everyone in my old class know I'm not good at sports and that the Sports line would turn out bad for me.

The next day when school was over I went to the advisor again. He asked me again if Pegas had called me. I told him they hadn't. Again he told me to wait, and in an ironic tone asked me if I wanted to switch to Construction. I only laughed. **jeg går utifra at du mener at du lo** He said that there were many theory-week students there. After a little talk I went outside again to check my phone. Pegas had called me, but I had my phone on soundless. They had called me five minutes earlier. Since I didn't have any minutes left on my phone I went back to the advisor to ask if I could borrow the phone.

I called back and I talked to Anne.

- Hello, it's Kristian.

- Yes, you were the one that didn't want to go to the sports line?

- Yes.

- We have a place for you on Special studies now.

I almost cried on the phone, I was so happy

- So, what class have you put me in?

- 4 STB.

I said "good bye" and were so happy.

The advisor asked me if it was Pegas. I told him it was, and that I was done with this place. He told me it was ok and that I could go. He then made a note that I had transfered to Pegas and wrote me out of the system.

My teachers in elementary school/high school **vet ikke helt hva jeg skal bruke her** have always told med that I was a theory man, not a practical person. But so be it, all is well that ends well. I'm satisfied now.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...