Bear^ Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Ja så var min X360 i hus og både Gears of War og Bioshock har fått seg et forøk i mine hender. Jeg har til nå tilbringet mest tid sammens med Marcus, som har prestert å gi meg 20 meget tilfredstillende glis i løpet av 2 timers spilling. Meget hærlig spill med en bøtte blod og et tonn action. Men så kom jeg til å tenke, hva med noe annet enn et FPS/TPS? Hva med noe annet enn en shooter med andre ord. Som en RPG elsker gikk jeg på min trofaste Google, og fant frem til games.teamxbox.com og en liste med spill til X360, etter sjanger. Og hva finner jeg? Tar man med Two Worlds ser det ut som der er kommet 10 RPG spill siden lanseringen for snart 2 år siden. Resten står under TBA eller Qx 2008. Men går jeg derimot over på skyting finner jeg et berikende utvalg av skytere, alle måter å drepe monster på som du kan tenke deg til. Og ikke nok med det, noen av de spillene som er mest sett frem til er nemlig skytter spill, Call of Duty 4, Halo 3, Alan Wake og GTA 4. Hey, ser frem til dem jeg og, men kunne tenkt meg noe litt annet. Jeg ser at konsollen har noen spill på vei, men det er forferdelig mange skytter spill som kommer i fremtiden, og det ser dessverre ut som det er få RPG spill som kommer ut ikke er nok til å tilfredstille mitt behov. Oblivon har jeg på PC, og det tilfredstiller langt fra mine sultne RPG mage. Så jeg lurer, har jeg kanskje mer behov for en PC enn en X360 om det er RPG jeg er ute etter, og er det for det meste kun skytterspill som kommer til denne ellers så perfekte konsollen? Er på langt nær en klage på konsollen, som sagt har Marcus allerede plantet seg godt i mitt hjerte blant favoritter på konsoll, og det fra en som før hatet skytterspill på konsoll, men, hva om jeg vil ha noe annet? Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Du kan jo skaffe deg Bioshock viss du ikke har det til PC da. Og ikke minst Assassin's Creed viss du skal ha det til Xbox 360 når det kommer ut Ellers kan du deg en runde med å skaffe deg Dead Rising eller Saints Row til du venter på GTA IV og masse mer av spill som kommer. To meget solide spill som jeg ville klart ha gitt terningkast 5 på begge 2. To råe spill som jeg har alltid likt Saints Row er den beste "GTA-klonen" jeg har spilt Endret 30. august 2007 av Toman85 Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Ser ikke et ord om Blue Dragon her, det er jo et RPG-spill. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) No veit eg ikkje åssen RPG-spill du liker, men Eternal Sonata er japansk type RPG-spill. Ligger demo av det ute på US Market Place om du er intressert i å bli fanget av utrolig vakker grafikk og fantastisk musikk (har vi hørt den før?).Herlig kampsystem som selv eg fikset kjappt(aldri likt sjangeren noe særlig før eg testet dette) Blue Dragon over her er også eit godt alternativ om du liker sjangeren. Anbefaler å stikke innom Eternal Sonata hjemmesiden for å høre på noe av musikken spillet har å by på Du bør skaffe deg Forza 2 da Endret 30. august 2007 av Mala Lenke til kommentar
Lygre Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Mass Effect kommer 23. november. Kan bli årets rollespill. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Du burde absolutt gå til anskaffelse av Forza 2 ja, som Mala sa. Sannsynligvis et av de beste bilspillene noensinne. Ganske likt Gran Turismo, bare at Forza åpner for enda flere muligheter når det kommer til modifiseringer av bilen. Forza 2 ligger forøvrig ute som demo på marketplace. Blue Dragon burde du også sjekke ut hvis du ville ha et bra RPG spill. Eternal Sonata har jeg faktisk ikke sett så mye info om ennå selv, men det kan se ut til at det også blir en slager. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Av rpg spill har jeg kun Enchanted Arms, det er ikke helt den "standard" JRPG sloss stilen, og starten irriterte meg litt (hoved personen er ett nek av galaktiske proposjoner) Men, du kan iallefall se fram til Mass Effect, bioware vet å levere kvalitet. Eventuelt kan du plukke opp gamle kotor? Er bakoverkopatibelt såvidt jeg vet... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Liten preview av Eternal Sonata fra Gametrailers om noen er intressert http://www.endlessnocturne.com/blog.html?b..._entry_id=14841 Eg var skeptisk,men regga meg ein Japansk konto på Market Place kun for denne demoen, da den pirret litt. Og ein ting til...frykt ikkje den dårlige engelske dubbinga, spillet kommer med japanske stemmer i tillegg Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Eternal Sonate hvirket faktisk utrolig interesangt, et litt utenom det vanlige spillet man normalt sett bare ser 1 gang på, fnøser og kaster. Tror jeg skal teste dette ut. Blue Dragon ser og meget interesangt ut, tror jeg skal se litt nærmere på dette. Men dette er fåtall, og joda, Biowares episke spill "Mass Effect" skal selvfølgelig investeres i, koste hva det koste vil, for det ser bare helt ufattelig fantastisk ut. Men poenget er at jeg synes det er alt for få på den "alternative" fronten på X360, main stream spillene går ut på blod og gørr, ikke at dette er noe feil, men når Glomma renner over av blod ser i alle fall jeg etter en utvei på "problemet". Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Jess eg er veldig enig med deg Menne...ja det er vel ein grunn til at eg sitter heilgardert denne generasjonen Ein wii+360/PS3 fyller hverandre veldig bra ut syns eg da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Kan jeg få lov til å peke deg i retning til Arcade-spillene? Det finnes en rekke små godbiter der som er vel verdt å få med seg selv for en hardcore gamer. Worms i klassisk 2d-stil er meget bra og alltid en slager, nå tar det kun få strakser å fikse seg en multiplayer-match. Gikk du glipp av Castlevania på psx, er Castlevania: Symphony of the Night et meget bra kjøp, og kanskje en av de beste Arcade-tittlene til nå. Prince of Persia-remaken får også min anbefaling. Alien Homind er en klassisk 2d run and gun slik som vi kjenner det fra de glade SNES-dager, vel verdt pengene. Lumines var lenge et av psp'ens beste spill når den ble lansert, og selv om et slikt puzzle-spill passer best i lommeformatet er det like morro på TV-skjermen. Bomberman LIVE er også svært morsomt i multiplayer. Om du enda ikke har kjøpt Sonic the Hedgehog på wii'en din gjennom VC, kan du kjøpe 1'ern på 360'en, til det halve av VC-versjonen, som også er tilpasset HD-skjerm. Dette er bare noen av de jeg selv har kjøpt, det finnes mange fler som sikkert kan vekke interessen din også. Husk at alle Arcede-spill har en demo som man kan prøve før man kjøper spillet. Endret 30. august 2007 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Skal ta et lite innblikk i arkadens verden når jeg får boksen min koblet opp mot nettet. Jeg betaler ikke 700 kr for et trådløst kort, så jeg må legge en cat5 kabel fra den trådløse routeren til boksen min, problemet er at det står et veldig solid tak av takplate og tverbjelker mellom den og målet og det blir ikke lett. Endret 30. august 2007 av Bear^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Kameo: Elements of Power er muligens svaret du leter etter. Så kan du finne ut hva Rare har drevet på med de siste årene også... Er et adventure spill i samme genre som Zelda og starfox adventure, ikke llike høye kvalitet som Zelda, men jeg koste meg da med spillet julen 2005. Var et launch-spill, så burde ikke koste mer en 2-300 kroner på nettet. Endret 30. august 2007 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Kjøp det forbannede adapteret, mann, du vet like godt som oss andre at du aldri kommer til å trekke den kabelen Når de 700 først er brukt kommer du ikke til å angre. On-topic: Må slenge meg på anbefalingen av Kameo hvis du leter etter noe annet enn FPS/bilspill. Et veldig underholdende spill. Det finnes også en rekke sportspill som er morsomme. En av mine favoritter er Fight Night 3, som med Total Control (hør hør) gir en unik bokseopplevelse. Ellers så er jo fotball og golf alltid en slager, enten med multiplayer i stua eller over nett. Du går glipp av vanvittig mye ved å ikke koble boksen på nett. Det er der ungdomskilden ligger. Tenk på alle demoene, trailere (i HD) og arkadespill du ikke har tilgang til nå! Endret 31. august 2007 av WonderStivi Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Kjøp det forbannede adapteret, mann, du vet like godt som oss andre at du aldri kommer til å trekke den kabelen . Når de 700 først er brukt kommer du ikke til å angre. Har dessverre for mye til felles med min kjære grandOnkel Skrue til å akseptere det. Cat5 kabelen ligger klar, hodene ligger klart, tanga ligger klart og alt ligger klart. Det er bare et forbandete taket som stopper kabelen fra å bli trukket. Tror jeg må sjekke noen tegninger her, kanskje jeg her heldig og finner ut at det ligger et tomt ledningsrør i veggen slik at jeg bare trenger en fjær til i dra kabelen ned. Hadde vært det beste. Om ikke skal jeg unngå å betale 700 spenn for den trådløse dingsen. I will win this battle Anyway: Blue Dragon ble dessverre en tøddel for mye "søt animedings" for å overvinne meg, og Enchanted Arms, ja, random battles irritere gørra av meg i Final Fantasy 3 til SNES så jeg tror ikke det er noe for min del. Etter å ha sett en review av Kameo skal jeg jammen ta bestille dette, det så faktisk meget interesangt ut. Mass Effect er dog i en klasse for seg selv, gleder meg vanvittig til det kommer, og det har vært et av hovedargumentene for å kjøpe en X360, var bare det at jeg klarte ikke vente mer Lenke til kommentar
mbiof Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Viva pinata kan bestilles fra us for en slikk og ingenting. Det er Rare på sitt aller mest nintendoske. Blue dragon virker som et meget godt jrpg og du Bear som har vært i wii land en god stund kan vel ikke mene at noe spill i hele verden er for søtt? Ellers så har jeg kost meg stort med crackdown, dead rising, pgr3 og forza2. Denne høsten kommer pgr4, mass effect, two worlds, naruto, viva party animals, eternal sonata. I tillegg så er jo de shooterene du nevnte den beste shooter linup´n noensinne. Ingen når ms til anklene engang denne høsten når det gjelder spill. Og det er fakta faen! Lenke til kommentar
Lennartz Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Sa ikke du at skulle kjøpe PS3 bare for GT5? Hvorfor skaffer du deg ikke Forza 2 nå som du har 360 da? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Viva pinata kan bestilles fra us for en slikk og ingenting. Det er Rare på sitt aller mest nintendoske. Blue dragon virker som et meget godt jrpg og du Bear som har vært i wii land en god stund kan vel ikke mene at noe spill i hele verden er for søtt? Ellers så har jeg kost meg stort med crackdown, dead rising, pgr3 og forza2. Denne høsten kommer pgr4, mass effect, two worlds, naruto, viva party animals, eternal sonata. I tillegg så er jo de shooterene du nevnte den beste shooter linup´n noensinne. Ingen når ms til anklene engang denne høsten når det gjelder spill. Og det er fakta faen! 9396287[/snapback] Hm, kan ikke se noe overklissend søtt med værken Red Steel, Godather, Resident Evil 4 eller Twilight Princess, som er de Wii spillene jeg har. Har vel heller ikke kritisert spillutvalget til MS, om du leser tråden min på toppen igjen ser du det, men kritiserer heller et snevert spillutvalg på konsollen, som består for det meste av blod og gørr action med et lite dryss avslapping innimellom. Råder deg til å lese førsteposte en gang til, så du henger litt mer med på hva tråden går ut på Sa ikke du at skulle kjøpe PS3 bare for GT5? Hvorfor skaffer du deg ikke Forza 2 nå som du har 360 da? 9396500[/snapback] Forza 2 skal jeg investere i ved en senere anledning, dvs når lønningen for August klasker ned på kontoen. Skal fremdeles dog ha PS3 og GT5 når den tid kommer, for GT serien er et spill utenom det vanlige i mine øyne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå