Gå til innhold

hva er video-inn?

Sevenord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

slike terratec kort som de har på komplett? cinergy 400Tv for 550kr. Er dette bra? Hvordan blir oppløsningen når man ser det på PCskjermen, kan det sammenlignes med ordinær tv?

noen screenshots?

Så jeg kan ikke se TV på mit MSIgf4400 tv ut/video inn?

Lenke til kommentar

Du kan f.eks koble en video spiller til video inn. Da kan du jo se TV via tuneren i videospilleren.

Terratec 400 er et TV kort, men det er ikke noe særlig bra. Greitt nok bilde, men jeg opplevde problemer med lyden. Og opptaksmulighetene er ganske begrenset. Nokså laber software.

Lenke til kommentar

hårek har rett her...du kan se på tv med det skjermkortet ;)

Det som er enklest da er som han sier å koble en video spiller til video inn på skjermkortet(gjorde dette tidligere). For uten en tuner får du ikke skiftet kanaler. Jeg brukte i tilleg et program som het iuvcr(1,11MB)...der kan du se på tv samt ta opp(direkte til divX....whatever).

Lenke til kommentar

Har selv et Terratec Tv kort (600). Opplever svarte horisontale striper ved mye bevegelse i bildet. Tror dette skyldes en litt treig PC. Det ble i hvertfall en del bedre da jeg byttet ut grafikk-kortet.

Du kan koble DvD spillere, Videospillere, Kabel-TV dekodere til Video input inngangen. De fleste Tv-kort har nok en Phono inngang mens videospillere og kabel-Tv dekodere som regel bare har scart utgang.

Hvis videospiller /dekoder har Phono utgang kjøper du en Phono til Phono kabel( helst 75Ohms video kabel, men i praksis så vil nok hva som helst være brukbart). Hvis videospiller /dekoder har scart utgang kjøper du en scart til Phono kabel. Som regel er dette en kabel med en scart kontakt i den ene enden og diverse phono kontakter i den andre enden(lyd og video). Det er veldig viktig at du får riktig kabel(dvs du må være sikker på at en av disse phonokontaktene er koblet til video-out pinnen på scart-kontakten). Disse kablene fås kjøpt på Clas Ohlson.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det finns altså to måter å få TV inn på dataen. Fra video-tuner via video inn på skjermkort og fra antenna rett i TV-kort. Eg har tenkt å lagre TV program på harddisk. Kva er den beste måten til det. Eg tenker og på å brenne desse programma til CD/DVD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...