Gå til innhold

Du vet du er trøtt når....

Coffey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter en fuktig kveld greide jeg å sovne på inngangstrappa til bakeren på Adamstuen i Oslo. Heldigvis var det i mai, så værgudene våket over meg, og ikke minst var jeg "uniformert" i en rød drakt.

Ellers er mine andre to sovne-høydepunkter fra det påfølgende året, hvor man også gikk rundt i uniform - men da en grønn sådan.

Den ene gangen hadde vi vært på øvelse hele uken, det nærmet seg end-ex og vi hadde knapt sovet de siste tre døgnene. Vi kommer kjørende på vei ned fra fjellet på øvingsfeltet bak Setermoen, da vi møter en lang kolonne med Scania og MB-felt. Trang vei, de har ynkelige hjul, jeg har en stridsvogn leopard med belter som fint kan ta en svipptur ned i grøfta for å slippe de andre forbi. Stridsvogn har automatgir, og setter du den i gir så triller den rolig frem på ”tomgang”, så igjen av gutta i tårnet reagerte på at vi beveget oss sakte fremover i grøfta.

Det var først et par minutter senere – og sikkert 100 meter lenger frem i grøfta – da alle de møtende kjøretøyene var passert, at de der oppe forsøker å gi meg beskjed om at vi kan kjøre videre (noe jeg selvfølgelig burde ha sett selv). Jeg våkner av et tupp i ryggen fra skytteren, har siklet minst en desiliter på dressen, og har altså prestert kunststykket å sovne ved rattet med vogna i gir. 40 tonn metall som ruller ukontrollert på en smal fjellvei er neppe omtalt i UD21 (Sikkerhetsbestemmelser for Hæren).

Den andre gangen hadde vi vært ute og lekt krig hele natten, og gått til fots fra Setermoen til flystasjonen på Bardufoss (ca 3 mil). Mye dyp snø, truger er noe dritt, tung sekk er ikke praktisk når du må gå i fjellskråninger, sambandsutstyr som veier over 10 kilo (og da får du hverken fargeskjerm, gps eller mp3-spiller) har ikke en rekkevidde som står i stil med den tre meter høye antennen, og du er ikke like tøff i trynet som rambo når du innser at mg3 med tilhørende ammo skal bæres.

Uansett, vi har omsider kommet hjem og skal dusje før vi hopper til sengs. Men, vi er jo velsignet med badstue på kasernen, og vi er fire kløktige hoder som setter oss inn for å ”få tilbake varmen i kroppen”. Vi blir vekket ca 4 timer senere av noen som finner oss, og ja, da hadde vi blitt gode og gjennomvarme. Som fire rosiner rett ut fra bakerovnen ruller vi til det som må være mitt livs kaldeste dusj (blandebatteri av typen ”trykk så kommer det vann, men du får ikke stille temp”). Det gikk med mye vann til innvortes bruk den kvelden.

Lenke til kommentar
Jeg våkner av et tupp i ryggen fra skytteren, har siklet minst en desiliter på dressen, og har altså prestert kunststykket å sovne ved rattet med vogna i gir. 40 tonn metall som ruller ukontrollert på en smal fjellvei er neppe omtalt i UD21 (Sikkerhetsbestemmelser for Hæren).

hehehehehehe :!:

Du vet du er trøtt når du sovner imens du sitter å spiller, våkner og sitter i helt samme posisjon (med musa i hånda og den andre handa på tastaturet) og er totalt disorientert.

Faktisk skjedd meg :no::p

Endret av Tomas09
Lenke til kommentar
Sovne i badstue? Shit, den må være kjip.

La oss kort oppsummere med å si at det er ikke noe jeg vil anbefale andre å prøve. Strengt tatt er det nok også ganske farlig, for vi må jo minst ha hatt 40 i "feber" da vi omsider ramlet ut av badstuen. Vi var ganske så dvaske i mange dager etterpå, og mengden vann som ble drukket var heller ikke snau.

Jeg får fremdeles fornemmelsen av helstekt gris hver gang jeg tenker på den episoden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3

-Du vet du er trøtt når du har sovet over 30 timer på 2 dager.

-Du vet du er trøtt når alt som er stillestående unngår du ikke å treffe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

en kompis sovnet på lan mens vi spilte cs og jeg klarer ikke å holde meg:

Skru lyden på fullt på headset'et hans (jævli høyt) og så står fire stykker på 1m avstand og skyter han med ak :D

han skvatt og kasta laptopen en meter bortover og skriker høyt :p

Lenke til kommentar
-Når du innser at du ikke klarte å sette rambrikken ordentlig inn og hovedkortet tar fyr.

- Når det virkelig gjør vondt å være våken.

Jeg kjenner til den, du vet du er trøtt når det faktisk gjør vondt å bevege seg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...