unwill Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Da jeg brukte 2000 pro så kunne alle som hadde brukernavn og passord komme inn på dataen min. Hvordan gjør jeg dette i XP? Nå får de ikke connected en gang. Brannmuren er ikke på... hjelp.. Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Kjekt med litt mer info her.. Sjekk at du har kontakt via tcpip først. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 De er koblet via en switch med vanlige TP kabler... Nå fant jeg ut at det gikk den ene veien, altså fra PC til Bærbar, men ikke motsatt. Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Gå inn i CMD å skriv "ping <ip-adresse>. Hvis du finner han der er det noe galt med oppsettet i windows eller andre programmer som er inne å forstyrrer... Kan være at du har satt på motta ip automatisk, og at d da ikke funker... D var feilen på min en gang... Lenke til kommentar
unwill Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Hvor leker man med disse innstillingen forresten? Btw. Begge maskinene buker NTFS Lenke til kommentar
Vuggum Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 ja du er har nok rett svenna Lenke til kommentar
svenna Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 ..vel han spørr jo om hvordan de som _har_ brukernavn og passord kommer seg inn på maskina.. ikke hvordan han kan åpne den for alle andre.. så jeg regner med at IP adresse og kontoer er klare. Men XP har av sikkerhetsmessige årsaker satt en policy om at det kun er Guest konto'n som kan brukes fra nettverket. I tillegg er denne konto disabled. Så om du går på Local Security Policy => User Rights Assigments => Deny access to this computer from the network, så tror jeg du er på rett spor Lenke til kommentar
unwill Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 Takker, tror alt fungerer som den skal nå. Skal teste litt til for å sjekke om alt fungerer, og for å luke bort noen sikkerthetshull. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 btw. Tusen takk Svenna Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå