LostOblivion Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Hei, Hjemme må jeg trykke ~+space for å få fram ~, men hvordan får jeg til å bare trykke ~ for å få den fram? XKB eller noe? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Grunnen til at du må trykke space er at dette tegnet er beregnet for å brukes sammen med et annet tegn, f.eks ñ, ã, õ, osv. Uansett, det er sikkert fullt mulig å få det slik du vil, ta en titt på "xmodmap"-kommandoen. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Hei, Hjemme må jeg trykke ~+space for å få fram ~, men hvordan får jeg til å bare trykke ~ for å få den fram? XKB eller noe? 9395481[/snapback] ~ dette tegnet får jeg fram ved å holde nede «ALT GR» samtidig med at jeg trykker på tasten til høyre for «å» to ganger. Forsto jeg dette riktig? Iallfall er det muligens kjappere enn å bruke «space» i tillegg. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Ja. Jeg må trykke på AltGr+knappen til høyre for Å jeg og, men må også trykke enter for å få den fram. Skal prøve det du sa Sokkalf^. :!: Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Ja. Jeg må trykke på AltGr+knappen til høyre for Å jeg og, men må også trykke enter for å få den fram. Skal prøve det du sa Sokkalf^. :!: 9396195[/snapback] På Å-en TO ganger, sa jeg da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå