Gå til innhold

Ny bærbar - Trenger kyndige personer

Anbefalte innlegg

Det er neimen ikke lett å kjøpe seg bærbar for tiden. Jeg ser etter en pc til rundt kr 10 000 ( kan strekke meg til 12-13 hvis dere kommer med anbefalinger ), og som primært klarer å tilfredsstille dette behovet:

- Den må klare å kjøre de nyeste spillene på nogenlunde høy grafikk.

Etter å ha komprimert søkene mine, står jeg igjen med følgende to valg:

Acer Aspire 5920G

og

HP Pavilion dv9575

Jeg har lest en del om begge på dette forumet samt andre forum. Men det som jeg ikke har fått skikkelig svar på er om de faktisk klarer å kjøre nye spill på nogenlunde full grafikk.

Jeg vet lite om hva skjermoppløsning som duger nå for tiden , så jeg trenger all den hjelpen jeg kan få :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er neimen ikke lett å kjøpe seg bærbar for tiden. Jeg ser etter en pc til rundt kr 10 000 ( kan strekke meg til 12-13 hvis dere kommer med anbefalinger ), og som primært klarer å tilfredsstille dette behovet:

- Den må klare å kjøre de nyeste spillene på nogenlunde høy grafikk.

Etter å ha komprimert søkene mine, står jeg igjen med følgende to valg:

Acer Aspire 5920G

og

HP Pavilion dv9575

Jeg har lest en del om begge på dette forumet samt andre forum. Men det som jeg ikke har fått skikkelig svar på er om de faktisk klarer å kjøre nye spill på nogenlunde full grafikk.

Jeg vet lite om hva skjermoppløsning som duger nå for tiden , så jeg trenger all den hjelpen jeg kan få  :)

9395474[/snapback]

Begge disse PCene burde greie nye spill greit, og de har DX10 skjermkort.

Når det gjelder skjermoppløsning så har Aceren 1280x800 noe som er vanlig for 15-tommers bærbare. Personlig syns jeg det er alt for lite og ville gått for en med 1680x1050, men de koster som regel en del mer og det er ikke så veldig mange av dem på markedet. HPen har 1440x900 dette er for så vidt greit nok, men også her ville jeg personlig hatt høyere oppløsning i og med at det er en 17-tommer. Men også her må man nok opp i pris for høyere oppløsning.

MVH Sigurd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...