Rubex Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Hei. Hadde noen problemer med å boote ubuntu, så jeg leste meg til at Wubi kunne være et bra alternativ ettersom hele installasjonen foregår i windows. Det jeg lurer på er; hva er forskjellen mellom å installere ved å boote fra cd og wubi? Funker wubi som en permanent løsning? Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Funket ikke å installere gjennom Wibu heller. Får den samme feilmeldingen jeg fikk når jeg prøvde å boote fra CD: "Failed to start the X server(your graphical interface). It's likely that it is not set up correctly" Har ikke den minste peiling på hva dette betyr. Noen som kan si meg hva som er galt, og en evt løsning? Takker for svar Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Det betyr at Ubuntu ikke klarer å sette opp de rette driverne for skjermkortet ditt automatisk. Hvilke skjermkort har du? Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 ATI 128MB X1400 MXM2 HYBRID, er skjermkortet? Hvordan fikser jeg dette da? Laste ned drivere manuelt og så? Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Fannt løsningen. For andre som sliter med samme problem; skriv følgende etter feilmeldingen: wget http://www.mylittleubuntuguide.com/files/ati chmod +x ati ./ati Etter det skal det skal det virke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå