Itw Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Heisann Har byttet HDD i laptopen, og den som stod i var på 160gb. Problemet er det at Acer har lagt inn en partisjon på noe over 10gb som jeg ikke får slettet... Har prøvd og slette den i diskmanager men får ikke opp noen valg der på den partisjonen. Prøvde også å finne partisjonen under windows installasjonen, men der kom den ikke opp.. Er jo plagsomt nå som denne skal være eksterndisk at den partisjonen ligger der. Partisjonen heter "EISA Configuration" Noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt denne? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 hm.... jeg har HP maskin og har også sånn partisjon, +/- 12GB. det er en vanlig recovery partisjon. når jeg kjøpte maskinen, følgte ikke noen recovery CD. jeg måtte bruke program som fulgte med og lage sine egne CDer fra den partisjon. det er mer og mer vanlig nå med HP laptop(er). jeg tipper at hvis du bruker recovery CD og installerer OS på nytt, kommer denne partisjon automatisk. hvis du vil bli kvitt denne partisjon, må du installere clean Windows (ikke fra recovery CD). det er en del tools på nettet at du kan lage clean Windows fra din PC. du lager rett og slett clean kopi av din Windows. har også lest at noen partisjon software kan slette disse recovery partisjoner, men husker ikke i farta hvilken var det. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Okei. Ja har lagt inn en clean instalasjon på en helt ny HDD. Den hdd som har denne partisjonen er kun i bruk som ekstern disk nå.. Så er ikke Win på denne HDD engang.. Må vell kansje tenste noe partisjons software ettersom at windows ikke klarte de:( Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 ok, muligens at du kan prøve med bootable CD, som har format command. som i gamle dager, hvis du husker det. dette burde gå, tipper jeg.... Lenke til kommentar
Itw Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Hmm noen som vet av ett partisjonsprogram som funker med vista? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Ranish kan slette alt. Du finner den på UBCD. http://www.ultimatebootcd.com/ Lenke til kommentar
Itw Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Tusen takk fått til:D Endelig hele disken:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå