Gå til innhold

Endelig: Fengsel for sagging!


Vice

Anbefalte innlegg

Edit: det faktum at du også bruker N-ordet i en saklig diskusjon vitner kanskje om at du ikke er helt modem. Kanskje burde dine foresatte sørge for at du kler deg ordentlig.

N-ordet? Bruk Norsk kanskje selv, og forklar?

 

Kanskje du burde passe munnen din før du sier noe som du ikke burde si.

Og å si at jeg har dårlige "foresatte" som ikke får meg i skikkelige klær er langt over grensen på hva jeg vil se i en diskusjon, da dette går på person og er ganske personlig.

 

Blir lettere irritert over deg her nå kjenner jeg, og det er ikke fordi du langer ut mot meg som person eller min klesstil, men nettop fordi du er såpass sneversynt at du ikke klarer og se at det du kanskje synes er fint/behagelig gjelder for alle andre.

 

Jeg foreslår at du tar til takke med at du ikke går slik kledd seg, og at du i fremtiden holder slike kommentarer tett inntil brystet.

9445842[/snapback]

 

Jeg synes det er usmaklig at du bruker ordet neger, som ofte blir brukt negativt om en person med afrikansk bakgrunn. Det får meg til å tenke at du kanskje ikke er helt moden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leste du i det hele tatt resten av innlegget mitt?  :ermm:

Og ifølge denne avstemningen, samt en del kjenninger fra både klasse og jobb så er ikke ordet neger ett "slemt" ord.

 

Men det du sa er fremdeles på person og jeg vil helst se at du tar det tilbake, før vi begge kan gå tilbake On Topic.

9445875[/snapback]

 

Jeg beklager virkelig om du følte dette som et personangrep.

 

Jeg står allikevel fast ved at "neger" ikke er et sømmelig ord.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er usmaklig at du bruker ordet neger, som ofte blir brukt negativt om en person med afrikansk bakgrunn. Det får meg til å tenke at du kanskje ikke er helt moden.

9445860[/snapback]

At du tillegger dine egne fordommer/holdninger negativt over på andre og så kaller dem "ikke moden" fordi de ikke passer inn i ditt syn er heller ikke noe godt tegn på modenhet. :(

 

Uansett, jeg synes prinsipiellt at det ikke er noe verre med forbud mot "sagging" enn et forbud mot nudisme. Finnes sikkert mange som kunne tenke seg å vandre naken i byen en varm sommerdag fordi det er behagelig. Tror dog de ville blitt hanket inn av herr politi ganske fort om de hadde prøvd seg.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Jeg synes det er usmaklig at du bruker ordet neger, som ofte blir brukt negativt om en person med afrikansk bakgrunn. Det får meg til å tenke at du kanskje ikke er helt moden.

9445860[/snapback]

At du tillegger dine egne fordommer/holdninger negativt over på andre og så kaller dem "ikke moden" fordi de ikke passer inn i ditt syn er heller ikke noe godt tegn på modenhet. :(

9445902[/snapback]

 

Å bruke ordet "neger" er å sette merkelapper på mennesker. Vi har ikke tilsvarende ord for mennesker med andre hudfarger, så dette er stigmatiserende. "Neger" referer kun til hudfarge, ikke til nasjonalitet eller etnisk tilhørighet, og dermed mener jeg bastant at det er et rasistisk begrep.

Lenke til kommentar
Å bruke ordet "neger" er å sette merkelapper på mennesker. Vi har ikke tilsvarende ord for mennesker med andre hudfarger, så dette er stigmatiserende. "Neger" referer kun til hudfarge, ikke til nasjonalitet eller etnisk tilhørighet, og dermed mener jeg bastant at det er et rasistisk begrep.

9445928[/snapback]

Det er selvsagt din fulle rett til å mene. Men du har ingen rett til å tvinge denne meningen over på andre dersom de ikke ønsker det selv.

Lenke til kommentar
Så når du sier at de som sagger mangler selvrespekt og at "Sagging hører hjemme i fengsel" er ikke det og merke personer?

 

Ro, ro ro din båt.

9445951[/snapback]

 

Det er ikke det. Sagging startet som et fengselsfenomen, og om man velger å kle seg på samme måte så må man regne med at man blir satt i den båsen.

 

Det er tross at et valg man har. Hudfarge velger man ikke, og alle mennesker fortjener den samme respekten uten å bli merket med ord som "neger".

Lenke til kommentar
Så hvis man feirer jul, så er man automatisk kristen? Så hvis man liker Marilyn Manson, så er man psykotisk? Jaja, lykke til med den mentaliteten.

9446055[/snapback]

 

Nei, det er ikke det jeg mener.

 

For å komme tilbake til utgangspunktet: jeg synes sagging og det å eksponere undertøy er en respektløs måte å kle seg på. Det at denne klesstilen har sitt opphav innenfor murene, burde jo være nok til at de fleste ikke vil assosieres med det.

Lenke til kommentar
Så hvis man feirer jul, så er man automatisk kristen? Så hvis man liker Marilyn Manson, så er man psykotisk? Jaja, lykke til med den mentaliteten.

9446055[/snapback]

 

Nei, det er ikke det jeg mener.

 

For å komme tilbake til utgangspunktet: jeg synes sagging og det å eksponere undertøy er en respektløs måte å kle seg på. Det at denne klesstilen har sitt opphav innenfor murene, burde jo være nok til at de fleste ikke vil assosieres med det.

9446070[/snapback]

Vil tro at de aller fleste saggere ikke har noen formening om hvordan sagging egentlig oppstod, I likhet med alle som feks. løper rundt med "Che Guevara" bilder ol.

Det er en mote-greie rett og slett, som ikke har noe å gjøre med at personen mangler "selvrespekt".

Personlig synes jeg saggere ser ut som om de går rundt med et par kilo avføring i buksene, men selv om jeg synes dette, og morer meg med det, forstår jeg veldig godt at det de neppe har samme oppfatning selv.

Det jeg gjør for å ta avstand fra sagging er å aldri fremstå som en sagger selv, men jeg har ikke noe grunnlag for å dømme personer som ønsker å sagge. Man må gjerne informere dem om fakta, men for å dømme dem til "manglende selvrespekt" er grunnlaget litt tynt.

Lenke til kommentar

Sagging har vel mest med kulturen / gjengen man vil bli assosiert med. Er man hip-hoper / skater / snowboarder går man ofte i baggy bukser. Og kalle det respektløst og gå slik er bare latterlig.

 

EDIT: Og hva i alle dager er problemet med og kalle en neger en neger? Ingen av negerne jeg kjenner har et problem med det. Den rasistiske sørstatsvridningen av ordet er derimot en helt annen sak.

Hvordan skal man klare og omgåes når man ikke kan kalle hverandre svart / hvit / gul / neger whatever. Blir skikkelig kvalm av hvor politisk korrekt verden har blitt.

Endret av wrangler
Lenke til kommentar
Så hvis man feirer jul, så er man automatisk kristen? Så hvis man liker Marilyn Manson, så er man psykotisk? Jaja, lykke til med den mentaliteten.

9446055[/snapback]

 

Nei, det er ikke det jeg mener.

 

For å komme tilbake til utgangspunktet: jeg synes sagging og det å eksponere undertøy er en respektløs måte å kle seg på. Det at denne klesstilen har sitt opphav innenfor murene, burde jo være nok til at de fleste ikke vil assosieres med det.

9446070[/snapback]

Vil tro at de aller fleste saggere ikke har noen formening om hvordan sagging egentlig oppstod, I likhet med alle som feks. løper rundt med "Che Guevara" bilder ol.

Det er en mote-greie rett og slett, som ikke har noe å gjøre med at personen mangler "selvrespekt".

Personlig synes jeg saggere ser ut som om de går rundt med et par kilo avføring i buksene, men selv om jeg synes dette, og morer meg med det, forstår jeg veldig godt at det de neppe har samme oppfatning selv.

Det jeg gjør for å ta avstand fra sagging er å aldri fremstå som en sagger selv, men jeg har ikke noe grunnlag for å dømme personer som ønsker å sagge. Man må gjerne informere dem om fakta, men for å dømme dem til "manglende selvrespekt" er grunnlaget litt tynt.

9446160[/snapback]

 

Jeg mener det er mangel på innsikt og selvrespekt om man ikler seg symboler som man ikke engang vet betydningen av.

Lenke til kommentar
Så hvis man feirer jul, så er man automatisk kristen? Så hvis man liker Marilyn Manson, så er man psykotisk? Jaja, lykke til med den mentaliteten.

9446055[/snapback]

 

Nei, det er ikke det jeg mener.

 

For å komme tilbake til utgangspunktet: jeg synes sagging og det å eksponere undertøy er en respektløs måte å kle seg på. Det at denne klesstilen har sitt opphav innenfor murene, burde jo være nok til at de fleste ikke vil assosieres med det.

9446070[/snapback]

 

Vel, jeg mener det er verre å være selvhøytidelig og dømme moralen og selvrespekten til folk utifra hvor høyt de har buksa. Hey, jeg skal respektere tankegangen din, men det å sette sin egen moral og livsstil på en seierspall og rakke ned og dømme personligheten til folk syns jeg er frekt, eller kanskje: repsektløst :whistle:

 

Og hva er dette med å sette folk i båser? Tror du faktisk at noen tenker at de blir assosiert med fengselsmote når de sagger? Du er faktisk den første jeg har hørt noengang som har satt opp denne parallellen.

 

Og det blir kanskje litt off-topic å ta opp dette i denne tråden, men må si meg helt enig med Wrangler når det gjelder ord som neger/svart, hvit, gul osv. Jeg blir kvalm av at man hele tiden skal være så politisk korrekt og ikke vite hvordan man kan beskrive folk. Det blir som et redsels-samfunn hvor man hele tiden skal stemple hverandre for rasisme osv.

 

Jo, og en siste ting: Du spør hvordan samfunn det ville vært hvis alle skulle gjort det som de synes er behagelig. Se det fra den andre synsvinkelen: Hvordan regelrytter-samfunn ville vi hatt hvis folk skulle vært redde for å utrykke seg på sin måte i frykt for å bli straffet for dette, basert på lover som er satt av mennesker som bastant mener at det er en fasit (les: sin egen stil) for hvordan man skal utrykke seg.

 

Du får sikkert nok pes i denne tråden, men klarer ikke å holde meg her.

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar
Så hvis man feirer jul, så er man automatisk kristen? Så hvis man liker Marilyn Manson, så er man psykotisk? Jaja, lykke til med den mentaliteten.

9446055[/snapback]

 

Nei, det er ikke det jeg mener.

 

For å komme tilbake til utgangspunktet: jeg synes sagging og det å eksponere undertøy er en respektløs måte å kle seg på. Det at denne klesstilen har sitt opphav innenfor murene, burde jo være nok til at de fleste ikke vil assosieres med det.

9446070[/snapback]

 

Vel, jeg mener det er verre å være selvhøytidelig og dømme moralen og selvrespekten til folk utifra hvor høyt de har buksa. Hey, jeg skal respektere tankegangen din, men det å sette sin egen moral og livsstil på en seierspall og rakke ned og dømme personligheten til folk syns jeg er frekt, eller kanskje: repsektløst :whistle:

 

Og hva er dette med å sette folk i båser? Tror du faktisk at noen tenker at de blir assosiert med fengselsmote når de sagger? Du er faktisk den første jeg har hørt noengang som har satt opp denne parallellen.

 

Og det blir kanskje litt off-topic å ta opp dette i denne tråden, men må si meg helt enig med Wrangler når det gjelder ord som neger/svart, hvit, gul osv. Jeg blir kvalm av at man hele tiden skal være så politisk korrekt og ikke vite hvordan man kan beskrive folk. Det blir som et redsels-samfunn hvor man hele tiden skal stemple hverandre for rasisme osv.

 

Jo, og en siste ting: Du spør hvordan samfunn det ville vært hvis alle skulle gjort det som de synes er behagelig. Se det fra den andre synsvinkelen: Hvordan regelrytter-samfunn ville vi hatt hvis folk skulle vært redde for å utrykke seg på sin måte i frykt for å bli straffet for dette, basert på lover som er satt av mennesker som bastant mener at det er en fasit (les: sin egen stil) for hvordan man skal utrykke seg.

 

Du får sikkert nok pes i denne tråden, men klarer ikke å holde meg her.

9449578[/snapback]

 

Det jeg reagerer på er at folk ikler seg mange symboler som de overhode ikke vet hva betyr. En stund var det populært å brette opp ene buksebenet. Igjen noe som er et amerikansk gjengsymbol. Vi har folk som sagger, og vi har folk som ukritisk ikler seg sørstatsflagg og det som verre er.

 

Om man bruker disse symbolene uten å ha noe forhold til hva de betyr så mener jeg at man viser liten respekt både ovenfor seg selv, og overnfor andre som kanskje har et forhold til symbolikken.

 

Jeg synes folk skal være ærlige, også i klesveien.

 

Og angående negerdebatten. Jeg hører hva dere sier oger tildels enig. Jeg er ikke for politisk korrekthet, men jeg hører mange som bruker neger som et nedlatende ord, og da synes jeg ikke det er riktig å bruke det lengre.

 

Jeg tåler en del pes ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...