Kirchhoff Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Hei! Jeg har nettopp fått Hordalands skole pc. Vi har enda ikke fått admin rettigheter og det er ikke sikkert at vi får det. Det jeg lurer på er at om jeg kan dele musikk bibblioteket og video/film bibblioteket mitt over det tråløse nettverket her i huset. Når man har begrenset bruker kan man ikke opprette et hjemmenettverk. Klarte heller ikke å finne mine delte mapper ved å skrive inn adressen(ca slik: \\pcenmin\min musikk). Er det noen måte jeg kan dele alt over nettet med denne maskinen. Slik at jeg ikke må synkronisere maskinen hver gang jeg får ny sanger? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Men når du er hjemme, er du vel lokal bruker, og da har du vel fulle rettigheter? Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Nei, må logge meg på gjennom "unett". Første gang du logger på så må du være på skolen på skolenettet. Etter det kan jeg logge inn uten nett(kun på min pc). Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Det du kan prøve, som jeg ikke er sikker på om fungerer: Start PC-en din i sikkermodus (F8 under oppstart). Logg inn med administrator og blankt passord. Hvis de ikke er spesielt smarte (mange som ikke tenker på det), kommer du inn på PC-en din som adminsitrator og kan resette passordet og sette innstillinger til admin på din lokale bruker. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 DEsverre så har de tenkt på det også. Var en kamerat av meg som klarte å opprette en ny admin bruker gjennom kontrollpanel, men her er vist det passordbeskyttet. Hva med dual boot? Hvordan funker dette og hvordan instalerer jeg det? Det er mulig at vi får admin rettigheter men det er ikke sikkert. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Sjekk PM... 9401053[/snapback] Vet du noe lurt? send meg også en pm da :-) Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 ondskapens forslag funker ikke for meg.(har en god grunn) Noen andre som har forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå