leifeinar Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) tenkte og bygge maskina inn i et m-atx kabinnet. må da bytte hk. trenger ett som er med på moderat klokking og er fremtidsretta..... Support Intel® next generation 45nm Multi-core CPU som det står så fint på hjemmesidene til asus. G33 chipsett G31 chipsett noen som har peiling?? så litt rundt på newegg.com fant et gigabyte kort LINK mange bra reviews This MB is the best one I have worked with. It has all the features that most people will ever need and everything works as it should right out of the box. I paired it with a E6600 and overclocked it to 3.2GHZ on air just to see if I could. det hørtes bra ut, betyr ihvertfall en fsb opp mot 360 det rare er at det faktisk har samme pris i norge som i usa, det var litt unormalt https://prisguiden.no/product.php?productId=75903 Endret 8. september 2007 av leifeinar Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 (endret) kjøpte det gigabyte kortet basert på G33, fant at det gjør gjør 490 fsb etter litt mere googling. greit med høy fsb når man skal klokke de nye 45nm review Endret 8. september 2007 av leifeinar Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Har et Asus P5K-VM (M-atx G33) her som jeg har satt i et LianLi Micro-cube. Det fungerer veldig godt, og er i stand til mye mer enn forventet på overklokking. Bruker det med en E6600 og Corsair 2GB PC6400 C4 brikker, samt MSI 8600GTS. Har testet litt max klokk i dag, og får fsb helt til 507, men da er det riktignok ikke stabilt. Kjørte også SuperPi på 3,8Ghz. Fsb 495 og ca 3,6Ghz ser ut til å være smertegrensen for normal bruk, men jeg må da ha høy V-core for å få det stabilt. Men siden dette er en luftkjølt Microcube er det ikke snakk om å kjøre slike hastigheter, og har lagt meg på 400x8= 3,2Ghz og minnet 1:1 som 24/7 setting, V-core på auto. Til den typen bruk du nevner er dette i alle fall et godt alternativ, og klokkepotensialet er bra til Micro ATX å være syns jeg. Om det er bedre eller dårligere enn feks Gigabyte skal jeg ikke mene noe om Endret 9. september 2007 av pcp160 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 kanskje jeg skulle kanselere bestillingen og bytte fra gigabyte til asus kjenner jo asus bioser, programer flashing osv. en anne ting er at gigabytekortet visst ikke kjører 1:1 på minnet på 1066 fzb cpuer.. minet legger seg på 2,5 x fsb så skal man kjøre fsb 500 (urealistiskt) må man ha ram som er med til 1250 mhz Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) He he, ja kanskje det Leifeinar... Som sagt overlater jeg til fanboys'ene og påstå hvorvidt dette er bedre eller dårligere enn de andre, har ikke fulgt godt nok med på konkurrentene på M-atx. Men jeg er da i alle fall strålende fornøyd med P5K-VM, så deler gjerne erfaringen. Minnet 1:1 eller noe slike nykker, ser ikke ut til å være noe problem, det eneste jeg vel kan nevne av potensielt negative ting er at man må ha raskere minne enn DDR2 5300 (men såvidt jeg vet gjelder dette også de andre P35/G33 kortene) Og siden jeg tilfeldigvis også har et P5K Deluxe her ser jeg jo at dette M-atx kortet begrenser stabil klokk en hel del pga V-drop. Men akkurat på det området er Deluxe ekstremt bra, og dobbelt så dyrt, så er jo ingen rettferdig sammenlikning. Teste også litt med Quadcore, og den bootet rett opp på 3,4Ghz den også, men fikke ikke stabillitetstestet dette pga varme. Tror nok dette hk kommer litt til kort om man skal klokke langt med strømtørste Q6600 B3 i alle fall. Kjøper man feks 6400 brikker, og går for E6600 klokk ala den 3,2-3,4Ghz jeg kjører fungerer det meget godt. Endret 9. september 2007 av pcp160 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 har en e6600 og corsair 6400 som skal på, men den er extremt varm egentlig er max stabil 24/7 prime klokk 3,2, og det med en NINJA.... men tenkte og ta en tur på biltema og kjøpe planslipe papir, tror det kan være endel og hente der Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 der byttet jeg til asus kort Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 He he, ok, får håpe du blir fornøyd da Så lenge du ikke er avhengig av veldig høy V-core bør det være mulig for deg å få til en brukbar klokk. Det er forøvrig temperaturen som gjør at jeg også legger meg på 3,2Ghz på denne maskinen. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 hører bare om så allt for mange m-ATX kort som ikke er med på noe som helst. er jo bare moderat klokking jeg er intresert i uasnaet 3,0+++ er viktig og hente potensialet i disse C2D så da blir det bare for dumt og ha en E6600 @ stock hvis jeg kommer over en bra stepping på E6850 kan det være at jeg jeg prøver det, må jo ha noe og leke med Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Ja Leifeinar, du får si fra hvordan det har gått når du har fått satt det opp. Jeg hadde heller ikke den store troen på noe imponerende klokkeevne på dette M-atx kortet, og de få M-atx jeg har vært borti tidligere har ikke vært så imponerende akkurat... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå