oletider Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 jada, hadde jo enkli tenkt å bruke den kadett c`n jeg har som 18 års bil, men etter så mange av mine venner klager og syter over at jeg bruker så my etid på den å nesten garantert smelle den, så har jeg faktisk kjøpt meg en bil som jeg skal bruke når jeg blir 18, å satse litt med. nemlig en VOLVO 740 TIC. har alltid sagt jeg skal ha 240, men at jeg faktsik endte opp med 740 hadde jeg aldri trodd. ny turbo i vinter, ny dumpventil, 3 toms eksos fra turbo,delskinn intreør, takluke, varme i seter++++ eneste feil er at det ikke er komp. fått med nytt pakningsett fra VOLVO til turbomotor, ikke blåst topp pakning eller hål i stempler , men rett å slett ringene som er slitt. så skal til å bytet de i disse dager, etter skole tid:P vet ikke om jeg betalte mye for bilen, men ga 5000for den å syntes det er greit, den er ei godkjent til juni ca neste år. årsavgift betalt, allt bare bra, det ble rust sveist før forrige eu ok, men er rust på forskjermer nå da, noe som han sa var vanlig på 740. alt av kabler ligger klart til anlegg så monterer inn noen 6x9 og forsterker og en liten subb kansje og spiller. skilter er levert inn og blir hentet ut om ca 1 måned, skal gså sveise sperre tenkte jeg. bilder komme i morgen. PS: noen som har b230FT/ET råder? Lenke til kommentar
eab Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 et og ft rådene er ikke like. Med mindre du snakker om ft fra 89, da de er like svake og tynne som et-rådene. Har du kjørt med sveisasperre før? Lenke til kommentar
oletider Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 råder fra b230fk/ft var det jeg mente har kjørt med sveisa sperre før å det er deilig:) Lenke til kommentar
oletider Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 (endret) bilder Endret 12. september 2007 av oletider Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 5 bilder av den samme bakparten? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 5 bilder av den samme bakparten? 9458465[/snapback] Tøft Lenke til kommentar
oletider Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 ja var ikke galt det... blei litt feil der. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 kjør fort rett frem og bli eid i en sving sier jeg bare... Lenke til kommentar
heismann Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 kjør fort rett frem og bli eid i en sving sier jeg bare... 9473333[/snapback] Hva mener du med det? Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Er jo ingen problem med å kjøre med sveise sperre bak! "Alle" atv'er gjør det jo, og klarer seg fint. Er nok heller personen bak rattet det står på der vil jeg tro.. Lenke til kommentar
oletider Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 har sveisa sperre på kadett`n ville selv prøve åssen det var å kjøre med det når jeg fikk den, jeg var ute på veien å testa i 1 time eller 2. hadde ingen problemer med det på verken asfalt eller grus. la seg breit greit i 2 på asfalt og 4 på grus, med orginal 1,2 ikke no problem Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 har sveisa sperre på kadett`n ville selv prøve åssen det var å kjøre med det når jeg fikk den, jeg var ute på veien å testa i 1 time eller 2. hadde ingen problemer med det på verken asfalt eller grus. la seg breit greit i 2 på asfalt og 4 på grus, med orginal 1,2 ikke no problem 9478383[/snapback] Greit nok at det er utrolig morsomt å leke med, men hvordan er det til vanlig bruk? Blir det ikke håpløst i krappe svinger på tørr asfalt? Vurderer å sveise selv, men om det ikke funker til normal bruk dropper jeg det. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) kjør fort rett frem og bli eid i en sving sier jeg bare... 9473333[/snapback] Hva mener du med det? 9473528[/snapback] volvo 240 , 740 ,850,v70 m flere selv om de har sports understell suger jo til og kjøre fort i svinger med , går ann og ta en trimma 740 lett med en standard nissan primera(p10) 2,0 slx sedan f.eks Endret 12. september 2007 av Fanboy Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) volvo 240 , 740 ,850,v70 m flere selv om de har sports understell suger jo til og kjøre fort i svinger med , går ann og ta en trimma 740 lett med en standard nissan primera(p10) 2,0 slx sedan f.eks du er ikke gammal nok til å øvelseskjøre engang, du veit ikke hva du prater om. har selv hatt en 760, og brodern en 850 T5R, og jeg har prøvd begge i svinger i høy fart uten noe problemer. har prøvd en god del biler siden jeg fikk lappen. Endret 13. september 2007 av Simkin Lenke til kommentar
oletider Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 funker fjell med sveisa sperre, men som du sa over her, er vist en fare med svinger i god fart, kan gå nokså rett frem:P men men, bilen starta nesten i dag, reg.reima har hoppa så må flytte den på plass i morra Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Bytt motor da! Istedenfor bare råder. Er mer stas å ha en bensingjerrig B230FT/FK enn den gasserturboen du har oppi der.. Sveisasperr funker, men dekk blir fort slitt, og det blir et skikkelig slit å kjøre med dersom du skal lukeparkere o.l.. Fanboy: Skaff deg bil, lappen, og kjøreerfaring, så kan du snakke om hvordan biler oppfører seg. Har kjørt både høyrerattet skylinje, og 850 på bane, og jeg synes 850 var ti ganger bedre veigrep enn den skylinjen... Lenke til kommentar
eab Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Syns ikke det blir "et skikkelig slit" å lukeparkere jeg.. Man har da servo Det beste er uansett ansiktsuttrykkene til alle andre som står inne i parkeringshuset når du svinger, rygger og står i Lenke til kommentar
oletider Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 vetta fean hva som er galt nå jeg:S alt står der det ska l stå, men edn bare hoster å står i. smeller no jævli, men kommer en volvo fan ut i morgen å skal hjelpe litt, satse p ådet blir svev da:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå