Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

volvo 740 TIC 1987mod.


oletider

Anbefalte innlegg

jada, hadde jo enkli tenkt å bruke den kadett c`n jeg har som 18 års bil, men etter så mange av mine venner klager og syter over at jeg bruker så my etid på den å nesten garantert smelle den, så har jeg faktisk kjøpt meg en bil som jeg skal bruke når jeg blir 18, å satse litt med.

nemlig en VOLVO 740 TIC. har alltid sagt jeg skal ha 240, men at jeg faktsik endte opp med 740 hadde jeg aldri trodd.

ny turbo i vinter, ny dumpventil, 3 toms eksos fra turbo,delskinn intreør,

takluke, varme i seter++++

eneste feil er at det ikke er komp. fått med nytt pakningsett fra VOLVO til turbomotor, ikke blåst topp pakning eller hål i stempler , men rett å slett ringene som er slitt. så skal til å bytet de i disse dager, etter skole tid:P

 

vet ikke om jeg betalte mye for bilen, men ga 5000for den å syntes det er greit,

den er ei godkjent til juni ca neste år. årsavgift betalt, allt bare bra,

det ble rust sveist før forrige eu ok, men er rust på forskjermer nå da, noe som han sa var vanlig på 740. alt av kabler ligger klart til anlegg så monterer inn noen 6x9 og forsterker og en liten subb kansje og spiller.

skilter er levert inn og blir hentet ut om ca 1 måned, skal gså sveise sperre tenkte jeg.

 

bilder komme i morgen.

 

PS: noen som har b230FT/ET råder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

har sveisa sperre på kadett`n

ville selv prøve åssen det var å kjøre med det når jeg fikk den,

jeg var ute på veien å testa i 1 time eller 2.

hadde ingen problemer med det på verken asfalt eller grus.

la seg breit greit i 2 på asfalt og 4 på grus, med orginal 1,2

ikke no problem

Lenke til kommentar
har sveisa sperre på kadett`n

ville selv prøve åssen det var å kjøre med det når jeg fikk den,

jeg var ute på veien å testa i 1 time eller 2.

hadde ingen problemer med det på verken asfalt eller grus.

la seg breit greit i 2 på asfalt og 4 på grus, med orginal 1,2

ikke no problem

9478383[/snapback]

 

Greit nok at det er utrolig morsomt å leke med, men hvordan er det til vanlig bruk? Blir det ikke håpløst i krappe svinger på tørr asfalt? Vurderer å sveise selv, men om det ikke funker til normal bruk dropper jeg det.

Lenke til kommentar
kjør fort rett frem og bli eid i en sving sier jeg bare...

9473333[/snapback]

 

Hva mener du med det? :hmm:

9473528[/snapback]

 

volvo 240 , 740 ,850,v70 m flere selv om de har sports understell suger jo til og kjøre fort i svinger med , går ann og ta en trimma 740 lett med en standard nissan primera(p10) 2,0 slx sedan f.eks

Endret av Fanboy
Lenke til kommentar
volvo 240 , 740 ,850,v70 m flere selv om de har sports understell suger jo til og kjøre fort i svinger med , går ann og ta en trimma 740 lett med en standard nissan primera(p10) 2,0 slx sedan f.eks

 

du er ikke gammal nok til å øvelseskjøre engang, du veit ikke hva du prater om. har selv hatt en 760, og brodern en 850 T5R, og jeg har prøvd begge i svinger i høy fart uten noe problemer. har prøvd en god del biler siden jeg fikk lappen.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Bytt motor da! Istedenfor bare råder. Er mer stas å ha en bensingjerrig B230FT/FK enn den gasserturboen du har oppi der..

 

Sveisasperr funker, men dekk blir fort slitt, og det blir et skikkelig slit å kjøre med dersom du skal lukeparkere o.l..

 

Fanboy: Skaff deg bil, lappen, og kjøreerfaring, så kan du snakke om hvordan biler oppfører seg. Har kjørt både høyrerattet skylinje, og 850 på bane, og jeg synes 850 var ti ganger bedre veigrep enn den skylinjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...