JohnsonsWhatever Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Når jeg kommer fra Windows verden, så er jeg vant med Adobe Photoshop og Macromedia DreamWeaver. Det funker kjempe fint. Jeg kan ingenting om php, annet fancy koding. Derfor fungerer DreamWeaver fint for meg. Hvilke programmer kan jeg finne for Linux/Ubuntu? Hm, eller bør jeg ty til WordPress? Hehe. (Anyways...) Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Kompozer kan du jo prøve. Finnes deb på Get Deb Du kan jo prøve xara extreme, inkscape, gimp etc. for design. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Gimp, eventuelt Gimpshop, samt Bluefish. Ørjan... Lenke til kommentar
genstian Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Quanta er en god editor, men Quanta/Bluefish er ingen WYSIWYG editor. Lenke til kommentar
MarkT Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hva med NVU, er jo WYSIWYG vel? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 NVU aka. Kompozer. De endra navnet til kompozer. Prøvde det i går, men jeg finner ikke en enkel måte å sette opp frames på slik som i frontpage. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 NVU aka. Kompozer. De endra navnet til kompozer. Prøvde det i går, men jeg finner ikke en enkel måte å sette opp frames på slik som i frontpage. 9397375[/snapback] Det er fordi frames er en død teknologi som mange er motstander av. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Kate er ikke et WYSIWYG webdesign program, som faktisk var det vedkommende spurte om. (Ikke direkte, men vedkommende nevner Dreamweaver og Photoshop, og skriver i tillegg at han ikke kan å kode php/html osv.) Syns derfor at å svare Kate kan være en smule arrogant. Edit: (Arrogant av typen, "i linux er vi så hardkore at vi koder alt for hånd"-ish) Når det er sagt... Er det ikke Pixel som er det nye hotte på grafikkeditor fronten i Linux? -C- Endret 31. august 2007 av ChristianW Lenke til kommentar
olear Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Vel, HTML og CSS bør kodes for hånd. Uansett, som nevt tidligere er GIMP+NVU en bra nok combo. Pixel er verken ny eller hot Prøvde Pixel da den var "hot", ikke så mye å skryte av, brukte mesteparten av tiden til å kræsje. Tror også Adobe kommer til å sende et par advokater til opphavsmannen hvis programmet tar av (lukter PS rippoff på lang avstand). Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Ok. Har ikke prøvd det... Så bare et intervju med utvikleren i forrige Linux Journal... -C- Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 NVU aka. Kompozer. De endra navnet til kompozer. Prøvde det i går, men jeg finner ikke en enkel måte å sette opp frames på slik som i frontpage. 9397375[/snapback] Det er fordi frames er en død teknologi som mange er motstander av. 9398189[/snapback] Ja, enig. Please ikke flere frames !! Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Frames er UT! bruk alt annet en det, virkelig. include script er fantastisk, prøv det.. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Frames er UT!bruk alt annet en det, virkelig. include script er fantastisk, prøv det.. 9403370[/snapback] Jeg har aldrig lært å skrive html, bare brukt frontpage til å sette opp sidene jeg har laga. Høres ut som om jeg kommer til å slite noe fryktelig med å kode selv Tror jeg holder meg til å bare lage kun 3D med blender. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Det er utrolig lett og lære seg HTML, lærte meg det i 8 klasse eller no bare ved og se på kildekoden til vg.no og lignende sider og en liten dose sunn fornuft.. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Nå er vel ikke vg.no det beste stedet å se hvis man skal lære seg å gjøre ting riktig vel :!: De har ikke akkurat sansen for orden i sakene sine akkurat. Edit : Men det var vel der den sunne fonuften måtte inn Endret 2. september 2007 av rocknrolf77 Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 HTML tar maks 2 uker å lære seg ved ett par timer dager. Det går alltids an å kjøre HTML-Kit i Wine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå