Ditech Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Jeg kunne trengt noen tips for hvilken type musikk og noen konkrete eksempler på hva jeg bør få tak i for å virkelig teste noen høytalere. forslag? gjerne litt forskjellig musikk med mye detaljer og særegenhet. Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Jeg kunne trengt noen tips for hvilken type musikk og noen konkrete eksempler på hva jeg bør få tak i for å virkelig teste noen høytalere. forslag? gjerne litt forskjellig musikk med mye detaljer og særegenhet. 9394445[/snapback] Kan sikkert bare teste med system of a down Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Susperia-Home Sweet Hell Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Metallica - One fra Symphony & Metallica albummet, i .FLAC versjon duger. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Bruk musikk du kjenner godt. Da er det lettere å høre forskjell på stemmer, bass, trommer osv. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Rolig musikk, eller musikk med "myke" toner er lettest å høre forskjell på. Punk og raske rockelåter blir fort vanskelige å tyde. Musikk fra 80 tallet er som regel godt egnet. Tenker ikke på disko og syntetisk musikk, men musikk med ekte instrumenter, som gitarer, trommer og vokal. Kan nevne et par sanger jeg mener er gode å bruke. Best mulig kvalitet er å anbefale, alt under 256 kbps er etter MIN mening dårlig egnet til å finlytte til. Lossless er selvsagt å foretrekke. Mine favoritter: Iron Maiden: Brave New World Afraid To Shoot Strangers Fear Of The Dark The Number Of The Beast Metallica: Hero Of The Day Until It Sleeps Nothing Else Matters Coldplay: Swallowed In The Sea Fix You Clocks Speed Of Sound A Ha: Stay On These Roads Velvet The Sun Always Shine On TV Top Gun Anthem, Chariots On Fire og andre filmsanger egner seg også veldig godt. Klassiske rockesanger fra 70' og 80' tallet er generellt godt egnet, da disse ofte har den gammeldagse lyden, som minner veldig om den du får fra rør. Kurt Nilsen har også en del sanger som egner seg godt til å lytte til, og mange andre artister det samme. U2 har mange gode blandt annet. Sanger med mye syntetiske toner egner seg mer til å høre dynamikken i høyttalerene, du har vanskeligere for å høre klarheten. Skal du teste høyttalerene for å se hva de duger til, så er One et godt eksempel på testsang. Bare husk at trommene kommer brått, så start på lavt volum og still oppetterhvert som trommene er i gang. De får virkelig fart på elementene! Ellers har du Rammsteins Mann Gegen Mann, stort sett alle de sangene som er nevn av metallica til nå, pluss en del flere. Static-X kan teste både de nermestes tålmodighet og høyttalerene, In Flames, Iron Maiden, Rob Zombie og Hammerfall har også en del sanger som gjør susen Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Rolig musikk, eller musikk med "myke" toner er lettest å høre forskjell på.Punk og raske rockelåter blir fort vanskelige å tyde. Musikk fra 80 tallet er som regel godt egnet. Tenker ikke på disko og syntetisk musikk, men musikk med ekte instrumenter, som gitarer, trommer og vokal. Kan nevne et par sanger jeg mener er gode å bruke. Best mulig kvalitet er å anbefale, alt under 256 kbps er etter MIN mening dårlig egnet til å finlytte til. Lossless er selvsagt å foretrekke. Mine favoritter: Iron Maiden: Brave New World Afraid To Shoot Strangers Fear Of The Dark The Number Of The Beast Metallica: Hero Of The Day Until It Sleeps Nothing Else Matters Coldplay: Swallowed In The Sea Fix You Clocks Speed Of Sound A Ha: Stay On These Roads Velvet The Sun Always Shine On TV Top Gun Anthem, Chariots On Fire og andre filmsanger egner seg også veldig godt. Klassiske rockesanger fra 70' og 80' tallet er generellt godt egnet, da disse ofte har den gammeldagse lyden, som minner veldig om den du får fra rør. Kurt Nilsen har også en del sanger som egner seg godt til å lytte til, og mange andre artister det samme. U2 har mange gode blandt annet. Sanger med mye syntetiske toner egner seg mer til å høre dynamikken i høyttalerene, du har vanskeligere for å høre klarheten. Skal du teste høyttalerene for å se hva de duger til, så er One et godt eksempel på testsang. Bare husk at trommene kommer brått, så start på lavt volum og still oppetterhvert som trommene er i gang. De får virkelig fart på elementene! Ellers har du Rammsteins Mann Gegen Mann, stort sett alle de sangene som er nevn av metallica til nå, pluss en del flere. Static-X kan teste både de nermestes tålmodighet og høyttalerene, In Flames, Iron Maiden, Rob Zombie og Hammerfall har også en del sanger som gjør susen 9395684[/snapback] ok......(?) Lenke til kommentar
Fontastic Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 hva med gode gamle yellow ble masse brukt før. Skal være supert mastret. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 hva med gode gamle yellow ble masse brukt før. Skal være supert mastret. 9395751[/snapback] Ehhh...du mener vel Yello? Hehe. Fort gjort å skrive feil ja. Ellers må jeg si meg enig med Trainman – hør på musikk du er vant til å høre på for å teste et anlegg. Men Henderson/Willis er slettes ikke galt, hehe. Lenke til kommentar
Fontastic Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Seff var det yello.. Selv jeg kan gjøre feil he he.. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Bla-deblah-blah og blah 9395684[/snapback] Nok en gang får jeg bekreftet at folk med seriøs HI-FI-interesse har musikksmak som suger mørtel.... Trådstarter: ta med deg den musikken du hører mest på. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Musikksmaken er så personlig som det går ann. Så disser du smaken min, så disser du meg! Neida, men hva har du for slags grunnlag til å komme med den uttalelsen? Av ren interesse må jeg spørre hva slags musikk DU mener er bra, og for ordens skyld ønsker jeg en god begrunnelse for at musikksmaken til folk med Hi-Fi interesse er dårlig. En annen ting du ikke har tatt høyde for er at jeg ikke nødvendigvis liker all musikken jeg ramset opp, eller at det kun er den jeg liker eller hører på. Ser ikke noe poeng i den delen av posten din, men; å bruke kjent musikk til å lytte til er en stor fordel, med tanke på at det er den du hører på, og den du eventuellt kommer til å legge merke til foskjellen med. Men jeg holder fortsatt på, at sanger med "ekte" instrumenter, og gjerne av den mindre kaotiske sorten, er lettest å høre etter forskjell på fra god til dårlig høyttaler. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 skulle jeg nevne en sang somjeg kunne tenke meg fungerte bra til dette måtte det være Hans Zimmer - Jail House rock. Denne sangen har alkt og krever ganske mye av høytalerne. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Musikk du har hørt mange ganger før, som du kjenner godt. Dermed er det lettere å høre forskjeller. Men ikke test med mp3! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Musikk du har hørt mange ganger før, som du kjenner godt.Dermed er det lettere å høre forskjeller. Men ikke test med mp3! 9409116[/snapback] disse ordene er sannhet. fant ut det da jeg kjøpte meg en litt dyr NAD dvd-spiller tidligere i sommer. da jeg satte på CD'er hørte jeg ting jeg aldri hadde gjort før på cd'er jeg hadde hatt i 10 år... Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Musikk du har hørt mange ganger før, som du kjenner godt.Dermed er det lettere å høre forskjeller. Men ikke test med mp3! 9409116[/snapback] Var det ikke det jeg sa da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Koop - Island Blues Hør og se om vokalen kommer klart frem samtidig som ikke bassen blir for dominerende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå