Gå til innhold

Collage i Photoshop 7

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske fersk i å bruke photoshop, men nå har jeg kommet opp med en utspekulert plan om å overraske dama med noen kule collager/fotomontasjer eller hva det heter for noe. Iallefall er det mange bilder som blir lagt oppå hverandre (layers).

Er det noen som har en oppskrift på hvordan jeg gjør dette, eller om en side hvor jeg kan laste ned en guide (helst på norsk)?

Please, hjelp meg...er helt desp :roll:

Takk takk

Brush

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+546574
Jeg er ganske fersk i å bruke photoshop, men nå har jeg kommet opp med en utspekulert plan om å overraske dama med noen kule collager/fotomontasjer eller hva det heter for noe. Iallefall er det mange bilder som blir lagt oppå hverandre (layers).  

Er det noen som har en oppskrift på hvordan jeg gjør dette, eller om en side hvor jeg kan laste ned en guide (helst på norsk)?

Please, hjelp meg...er helt desp :roll:  

Takk takk

Brush

Jeg ville nok benyttet layers. Som 'blackbrrd' sier kommer alt du 'paster' inn i et bilde som layers. Det gjør det lettere å flytte på elementene etterpå, da du kan skyve på ett og ett lag.

I tillegg kan du sette ned opasiteten (opacity - ligger på 'layers' dialogboksen ) på noen av bildene, elementer etc, slik at de blir 'fadet' / mer gjennomsiktelige. Med litt jobb kan du få kanter, bilder etc. til å gli helt over i hverandre. Det gir ganske stilig effekt. Det eneste laget du ikka kan gjøre dette på er det 1; Background.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...