jegernorsk Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Ok som jeg sa skal jeg kjøpe meg en ny vifte til en Q6600 cpu som jeg får snart men jeg vet ikke vilken vifte jeg skall kjøpe :/ jeg har valgt enten denne her eller denne her ! å vilken bør jeg kjøpe? eller vist dere vet om noen andre vifter under 600kr som er bedere en disse si ifra! -Viften MÅ greie og kjøle ned en overclokket cpu ganske bra (bruker pasta) -bør ikke værer mere en 35db >.< ellers bråker de noe for mye synes jeg xD -Skal kjøpe en 550watts strøm dings så den må funke med 550watt eller mindere Endret 30. august 2007 av jegernorsk Lenke til kommentar
Zarachas Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Ok som jeg sa skal jeg kjøpe meg en ny vifte til en Q6600 cpu som jeg får snart men jeg vet ikke vilken vifte jeg skall kjøpe :/jeg har valgt enten denne her eller denne her ! å vilken bør jeg kjøpe? eller vist dere vet om noen andre vifter under 600kr som er bedere en disse si ifra! -Viften MÅ greie og kjøle ned en overclokket cpu ganske bra (bruker pasta) -bør ikke værer mere en 35db >.< ellers bråker de noe for mye synes jeg xD -Skal kjøpe en 550watts strøm dings så den må funke med 550watt eller mindere 9394349[/snapback] 35db??? det er jo massse bråk vi snakker 18 db vanligvis. Jeg har en noctual kjøler i min 120 mm kan anbefales kjøler bedre og er stiller enn 92 mm så har du stort nok kabinett gå for noctua 120 mm, meget bra vifte jeg har en e6850 som med den viften ligger på 30 grader idle... kan nesten ikke høres på 1200 rpm Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 hmm.. ok men hvad med vist jeg skulle ha valgt mellom de to viftenen jeg skrev opp da? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Ville heller valgt denne om du skal overklokke mye. ( Best i test) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338777 Selv har eg 4 Thermaltake BigTyp 120 VX og snart 1 Thermaltake MiniTyp 90 VP denne skal brukes på Q6700. Men eg overklokker ikke, så er det også en fordel om cpu kjøleren blåser luft ned mot hovedkort komponetene. Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Ville heller valgt denne om du skal overklokke mye. ( Best i test) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338777 Selv har eg 4 Thermaltake BigTyp 120 VX og snart 1 Thermaltake MiniTyp 90 VP denne skal brukes på Q6700. Men eg overklokker ikke, så er det også en fordel om cpu kjøleren blåser luft ned mot hovedkort komponetene. 9428632[/snapback] men dette er jo kun en svær heat pipe er det ikke? eller er det en vifte inni eller gådet an å sette en vifte oppå denne? :S og burde jeg kjøpe 120mm vifte eller 92mm vifte? og er denne bra Big Typhoon VX? Endret 5. september 2007 av jegernorsk Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Ultra 120 Extreme er den beste. Du får med en vifte du fester utenpå. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 og er denne bra Big Typhoon VX? 9432345[/snapback] Går greit å overklokke Q6600 med den (har den selv), men Thermalright Ultra 120 Extreme er nok en del bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå