Sander92 Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Hey, bare lurte på om det er mulig og skifte skjermkort på en fujitsu Siemens amilo xi 1546, og hva som egentlig kan skiftes, har nå Ati mobility radeon x1800 med 256 mb, men vil gjerne oppdatere til 700 mb, er dette mulig? vis det er, noe å anbefale? Spesifikasjoner: * Intel Centrino Core Duo T2500 Processor 2.0 GHz * 2048 MB RAM * 200GB Hard drive (100GB x2) * DVD Dual Layer Drive - To read DVDs and CDs and write CDs, DVD+, DVD- and large Dual Layer DVD * 17" WXGA Widescreen TFT Screen with CrystalViewTechnology * ATI Mobility Radeon X1800 PCI-E 256 MB HyperMemory graphics * Integrated gigabit LAN * Integrated wireless 802.11 a/b/g LAN - Call for advice on Wireless networking * Integrated Bluetooth * Integrated 4 -in-1 card reader – reads Memory Stick, Memory Stick Pro, MultiMediaCard, SD Memory Card * Operating System: Windows XP Home Edition * 1 year warranty - upgradeable to 3 years Link: http://www.laptopsdirect.co.uk/Fujitsu-Sie...013/version.asp Kan jeg oppgradere skjermkort? hva annet har jeg sjangs til og oppdatere? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Å bytte deler på en bærbar er "vanskelig". Krever mye tålmodighet og er ikke noe man bør begi seg ut på, for utfordringene man kan komme over kan vise seg å gjøre deg til sin bitch. Lenke til kommentar
Sander92 Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 vel, ettersom at jeg sitter altfor mye på dataen er jeg vel allerede det ^^ Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Det står jo PCI-E på skjermkorte ditt, antar det er i miniformat. Men man skulle nesten tro det gikk an å bytte, du må nesten bare åpne å se. Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg tror det stort sett er umulig å bytte annet enn ram brikker på bærbare. Du kan jo spørre Fujitsu og be om oppgradering fra dem, så går jo ikke garantien ut eller noe Lenke til kommentar
Tinkerer Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Du kan nok ikke få byttet ut kortet i laptoppen fordi GPU'en som oftest er integrert i hovedkortet. ASUS har derimot en løsning som lar deg bruke et eksternt garfikk kort til laptopen. http://www.hardware.no/nyheter/baerbar_pc/...mer_i_mai/37105 Ellers kan du bytte CPU, RAM, HDD og CD/DVD på laptopen. Det er nok CPU bytte som vil føre til den eneste merkbare ytelses forskjellen (foruten et annet skjermkort). Endret 31. august 2007 av Asmodae Lenke til kommentar
maasoey Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg har MXM- på min laptop, åpna og kikka på GPU'en. Har hørt at man kan skifte ut MXM-kort? Men prøvde å lirke på brikken men den virka veldig lodda ut, etter min mening. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 MXM kort skal være mulig å bytte ut. Lenke til kommentar
covah Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Ellers kan du bytte CPU, RAM, HDD og CD/DVD på laptopen. Det er nok CPU bytte som vil føre til den eneste merkbare ytelses forskjellen (foruten et annet skjermkort). 9401570[/snapback] Har vært borte i en god del laptoper der CPUen er lodda fast til hovedkortet. Lenke til kommentar
vegraden Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg har skfita Ram og harddisk på MacBooken min og når Apple kommer med usb/firewire støttet skjermkort skal jeg så ha det Lenke til kommentar
Ske1eton Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Er MXM III på XI1546, og det betyr at vi som har slike har mulighet til å bytte ut med feks nyere NVIDIA (7900GTX osv) el ATI brikker som er designet slik, noe det ser ut til at de nyere brikkene blir. Har ikke prøvd å klokke litt? Denne X1800 brikken er knallgod. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå