Moggidogg Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Har sjekket litt rundt etter bil, og trenger en billig og litt kul bil siden dette er min første ungdomsbil! Jeg har funnet en Rover med skinnseter og den ser jammen ikke verst ut. Men har ingen erfaring med den type bil. Den har gått 132000 km og har en veiledende pris på kr. 48.900,-. Er dette en bra bil som jeg kommer til å ha mye glede av, eller vil det bli mye problemer med den!? Billig å forsikre på en 18-åring? Er av typen som liker litt pene stilrene biler som Audi, Volkswagen og BMW, så vil ikke ha noe volvo 240 eller lignende som erstatning til de andre. De nyere volvoene er derimot fine! Håper dere kan hjelpe meg!? Legger ved link til annonsen! Håper ingen benytter sjangsen å ta den foran nesa på meg http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10860473 Endret 30. august 2007 av Moggidogg Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Rover 400 er faktisk basert på en Honda Domani så det er en pålitelig bil med samme driftsikkerheten som Honda, bare mye bedre utstyrt alså kort og godt mye bil for pengene. Lenke til kommentar
Moggidogg Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Rover 400 er faktisk basert på en Honda Domani så det er en pålitelig bil med samme driftsikkerheten som Honda, bare mye bedre utstyrt alså kort og godt mye bil for pengene. 9394330[/snapback] Tror den blir denne bilen! Men er det noen som har erfaring med denne type bil? Lenke til kommentar
boblikof Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Rover gikk konk for en stund tilbake. Hvordan er det å skaffe deler til de bilene ? Lenke til kommentar
Moggidogg Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Rover gikk konk for en stund tilbake. Hvordan er det å skaffe deler til de bilene ? 9394599[/snapback] Gått spørsmål! Noen som kan svare på det? Åssen blir det med servicer og sånt? Lenke til kommentar
Moggidogg Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Rover gikk konk for en stund tilbake. Hvordan er det å skaffe deler til de bilene ? 9394599[/snapback] Godt spørsmål! Noen som kan svare på det? Åssen blir det med servicer og sånt? 9394626[/snapback] Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Rover gikk konk for en stund tilbake. Hvordan er det å skaffe deler til de bilene ? 9394599[/snapback] Som jeg sa lengre opp den er basert på en Honda, det er kun "innpakninga" som er anneledes, under skallet er det en Honda Domani, mao Honda kan skaffe deler til denne bilen. Lenke til kommentar
Moggidogg Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Rover gikk konk for en stund tilbake. Hvordan er det å skaffe deler til de bilene ? 9394599[/snapback] Som jeg sa lengre opp den er basert på en Honda, det er kun "innpakninga" som er anneledes, under skallet er det en Honda Domani, mao Honda kan skaffe deler til denne bilen. 9394700[/snapback] Så ved servicer ol. vil deler byttes ut med honda deler, så jeg ikke vil møte på en sinnsykt regning engang i fremtiden? Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 1.6 literen er en Honda motor. Tror ikke det er noe problem å skaffe deler til denne. Servicer gjør du hos Honda. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Vedlikehold av denne bilen er verken dyrere eller vanskeligere en tilsvarende Honda. At folk blir skremt av at det står Rover på panseret er fordi de ikke vet at det er en japsebil i britisk innpakning. Lenke til kommentar
Moggidogg Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Vedlikehold av denne bilen er verken dyrere eller vanskeligere en tilsvarende Honda. At folk blir skremt av at det står Rover på panseret er fordi de ikke vet at det er en japsebil i britisk innpakning. 9394779[/snapback] Men med tanke på forsikring, er det noen som vet om denne type bil er billig å forsikre på en 18 åring som meg selv? Lenke til kommentar
boblikof Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Rover gikk konk for en stund tilbake. Hvordan er det å skaffe deler til de bilene ? 9394599[/snapback] Som jeg sa lengre opp den er basert på en Honda, det er kun "innpakninga" som er anneledes, under skallet er det en Honda Domani, mao Honda kan skaffe deler til denne bilen. 9394700[/snapback] Hvis "innpakninga" er annerledes og man trenger en del til "innpakninga", er det da bare å løpe til Honda ? Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Man får tak i det meste til engelske biler fra 70 tallet og opp til nå av slitedeler, karoseri og andre ting. Markedet er stort for dette. Lenke til kommentar
PcT Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Det der var mye bil for penga :o (se 600 serien og, eller er det noe annerledes med den?) Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Det der var mye bil for penga :o (se 600 serien og, eller er det noe annerledes med den?) 9399065[/snapback] 600-serien til Rover er også "Honda". Basert på Accord. Samme greia som med 400-serien/Domani...så er det ikke noe problem med å finne reservedeler. Selv om Rover er konkurs, så er det fortsatt bra tilgang på Rover-deler. Men hvis man vurderer å kjøpe seg en Rover, så burde denne absolutt sjekkes ut. Her får man mye bil for penga. I 400-serien, bør man prøve å finne en 416 Ti, men disse går det kanskje ikke så mange av. Pantera Lenke til kommentar
Moggidogg Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Har sjekket litt rundt etter bil, og trenger en billig og litt kul bil siden dette er min første ungdomsbil! Jeg har funnet en Rover med skinnseter og den ser jammen ikke verst ut. Men har ingen erfaring med den type bil. Den har gått 132000 km og har en veiledende pris på kr. 48.900,-. Er dette en bra bil som jeg kommer til å ha mye glede av, eller vil det bli mye problemer med den!? Billig å forsikre på en 18-åring? Er av typen som liker litt pene stilrene biler som Audi, Volkswagen og BMW, så vil ikke ha noe volvo 240 eller lignende som erstatning til de andre. De nyere volvoene er derimot fine! Håper dere kan hjelpe meg!? Legger ved link til annonsen! Håper ingen benytter sjangsen å ta den foran nesa på meg http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10860473 9394173[/snapback] Sjekka ut denne bilen i dag! Ikke noe enn bør kjøpe! Mye stemte ikke overens med finn.no annonsen, og motoren har ikke vært på service siden 2001!! Den gikk rett og slett som en dass! Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Det var ikke bra. Lykke til med videre leting. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hørtes ikke bra ut, ikke vært på service siden 2001? Aldri bytta olje? BLÆ! Uansett, 1.6i er ikke akuratt noen rakett Lenke til kommentar
Moggidogg Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 Hørtes ikke bra ut, ikke vært på service siden 2001? Aldri bytta olje? BLÆ! Uansett, 1.6i er ikke akuratt noen rakett 9401966[/snapback] Nei, men billig i drift dog Tenker kanskje på å kjøpe meg en Peugot 306 98 mod i steden for:P 1,4 liter, men har ikke noe behov for rask bil(i alle fall ikke med en gang) Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Få tak i en 620 TI De går styggfort og du får MYE bil for penga.. ikke så altfor gæren forsikring på dem.. Deler får man på honda.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå