Duqe Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Har en 3 år gammel 120gb hitachi 7200rpm ata100 og skal kjøpe meg en samsung 500gb sata2, lurte da på hvilket av disse er best egnet som systemdisk for at pcen skal gå kjappest? Hvis samsungen skal være system, så blir den partisjonert til nedlastning og brenning. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Nye disker skal være raskere, da data pakkes tettere på platene med ny teknologi. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Nye disker med 16 MB cache og NCQ-støtte er raskest, Raptor 150 med 16MB og NCQ er best men du betalert dyrt for det lille ekstra. Du får 2 stk Samsung 500GB disker for ca samme pris. Partisjoneringen din burde være slik: 1 partisjon på 150gb for diverse (småfiler og diverse til langtidslagring) 1 partisjon for system på ca 200gb og en partisjon på 150gb for mer diverse (store filer, langtidslagring). Ved å ha systemfiler og programmer på midten av disken vil du få best ytelse. Endret 1. september 2007 av tommyms Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 da skal jeg ha systemfiler på D:\ ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Systemfilene bør ligge ytterst på disken. Les her: http://partition.radified.com/partitioning_2.htm Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Men hvor mange % tror dere jeg vil tjene på å ha det ytterst eller midten enn å ha den som c:\ Endret 2. september 2007 av Duqe Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Når du installerer Windows på en ny disk så blir den første partisjonen du lager det som blir systempartisjon, og den er ytterst på disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå