Gjest Slettet+19283741 Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) A B Ikke aktuell C Ikke aktuell D Ikke aktuell E Hvilken skal jeg/ville du velgt med tanke på utseendet? Hvilken skal jeg/ville du velgt med tanke på alt samlet? (pris, utseendet, mest sykkel for pengene osv..) B,C og D ble alt for høy forsikringspremie. Til alle dere andre som drømmer om disse sykklene, dere kan fortsette å drømme om dem når du er passert 24 år i sparebank1 og 30 år i gjensidige Endret 2. september 2007 av Slettet+19283741 Lenke til kommentar
Velociraptor Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 C på begge to ! Den var jo bare rå ! Er en som kjører den rundt der jeg bor her oh da. Veldig kul ! Lenke til kommentar
siggii Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 For min del likte jeg B veldig godt, men fronten var litt rar, så jeg tror kanskje A vant beauticontesten. Andre spørsmålet er jeg neimen ikke sikker på. Er ikke ekspert på området. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 A, rimeligere forsikring. Kansje også et tryggere valg. Ha gjerne forsikring på en av gamlingene. Men jeg er ingen expert, det virker som det mest økonomiske valget da. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Utseende: 2 Fornuftig: 1 eller 4 Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Enig, Suzuki GSX-R 750, den hvite og blå. Ville jeg tatt.. kjørt mindre en den gule + den er billigere Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Ringte å hørte hva de skulle ha i forsikring på 3 selskap. Honda CBR 600 F (99 mod) Terra ville ikke forsikre meg pga. lav alder. Gjensidige: ca 8 000 Sparebank1: ca 4 000 Suzuki GSX-R 750 (00 mod) Gjensidige : 11 500 Sparebank1 : 10 500 Honda CBR 900 (00 mod) Gjensidige : 11 500 Sparebank1 : Spurte ikke Alt dette var med 50% bonus, godkjent lås, kjøreklær. Kun ansvar. Er ikke billig med sykkel, men at en cbr 600 med 110 hk koster 8000 i gjensidige når en thundercat med samme antall hk og 98 mod koster halvparten så mye å forsikre skjønner jeg ikkee Lenke til kommentar
minime993 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 det har me at thundercat e regget som en sportstouring sykkel, og ikkje en R sykkel.. med en gang den R en kommer inn i bildet dobles nesten forsikringen.. beklager å måtte si det.. men på grunnlag av dette ville eg kjøpt en thundercat.. men den som e klart best (mener jeg hvertfall) er Suzukien TRO meg det e hissig sykkel.. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Er ikke billig med sykkel, men at en cbr 600 med 110 hk koster 8000 i gjensidige når en thundercat med samme antall hk og 98 mod koster halvparten så mye å forsikre skjønner jeg ikkee 9399376[/snapback] Fordi det er antall og størrelse på utbetalinger dem har på hver modell som avgjør premie, effekte er egentlig ganske irrelevant. Sykkelens image og rykte er også (desverre) en mye større faktor for hvor stor risiko føreren utsetter seg for enn hvor mange hestekrefter den har. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 La til et nytt alternativ som frister meg mere og mere pga. en sannsynligvis lavere forsikring (skal sjekkes på mandag) E La den også til i første posten. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 jeg får ikke inn lyd på autofil, hva gjør jeg. må innrømme at den gule suzukien vekker mest oppsikt og eleganse. Får du 50%? Fattern? Sprek eller ikke sprek, alle kjører vel over 200. Og hva er det med Honda motorer som skiller seg fra suzuki, Yamaha, Kawasaki eller andre asiatiske. Det er bedre å ha råd til sykkel enn å jobbe ryggen av deg for å holde forsikring etc. Leve godt på det heller. 4000kr i året hørtes veldig tolerabelt ut. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Nå har du jo funnet de syklene som er blandt de dyrest å forsikre i hele Norge da. R-sykler ikke noe du bare kjøper for 100k og så er det gogo. Det er vedlikehold, bensin, forsikring etc. som tar knekken på økonomien. Pluss at de alltid står i risiko for å bli stjelt. Lettere å holde seg med f.eks en KTM EXC, eller lignende sykler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 jeg får ikke inn lyd på autofil, hva gjør jeg. må innrømme at den gule suzukien vekker mest oppsikt og eleganse. Får du 50%? Fattern?Sprek eller ikke sprek, alle kjører vel over 200. Og hva er det med Honda motorer som skiller seg fra suzuki, Yamaha, Kawasaki eller andre asiatiske. Det er bedre å ha råd til sykkel enn å jobbe ryggen av deg for å holde forsikring etc. Leve godt på det heller. 4000kr i året hørtes veldig tolerabelt ut. 9415571[/snapback] 4000 kan jeg leve med, men hvis jeg skifter til sparebank1 mister jeg det jeg har samlet meg opp som ungdomstillegg. Altså jeg kaster litt under 2000 ut av vinduet, da er det bedre at faren min sjekker hva han kan få til pris Skulle gjerne fått presset den ned til ca 3000 eller kanskje mindre hvis jeg er heldig. Jeg snakket med en som hadde en honda cbr 600 som var 26, han bodde i akershus (altså stedet i norge som er dyrest å forsikre i), den stod forsikra på mora sitt navn, og han betalte under 3 000. Skal se hva slags pris faren min får når han sjekker. Nå har du jo funnet de syklene som er blandt de dyrest å forsikre i hele Norge da. R-sykler ikke noe du bare kjøper for 100k og så er det gogo. Det er vedlikehold, bensin, forsikring etc. som tar knekken på økonomien. Pluss at de alltid står i risiko for å bli stjelt. Lettere å holde seg med f.eks en KTM EXC, eller lignende sykler. 9419265[/snapback] Skulle jeg funnet de som var dyrest hadde jeg gått for en R1, Hayabusa e.l Problemet er at jeg er bare 20 år, i forsikringsselskapene sine øyne er jeg ikke gammel nok til å være dyktig til å kjøre sykkel. Det har jeg skjønt for lenge siden. Vi ble fortalt om slike folk på kjøreskolen som kjøpte sykkler til 100 k, men glemte å spare penger til kjøreklær, forsikring, veiavgift etc så sykkelen ble stående ubrukt Akkurat nå er jeg veldig usikker på om jeg skal gå for en honda cbr 600 eller en gsr 600. I det selskapet hvor både jeg og faren min har er suzukien billigst å fosikre så det er kanskje mest sannsynlig å kjøpe en suzuki til 22 000 mere for å slippe å betale så mye i forsikring. På en annen måte er hondaen penere syns jeg Livet er ikke greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå