Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken mc skal jeg/ville du velgt?


Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

A

 

B Ikke aktuell

 

C Ikke aktuell

 

D Ikke aktuell

 

E

 

Hvilken skal jeg/ville du velgt med tanke på utseendet?

Hvilken skal jeg/ville du velgt med tanke på alt samlet? (pris, utseendet, mest sykkel for pengene osv..)

 

B,C og D ble alt for høy forsikringspremie. Til alle dere andre som drømmer om disse sykklene, dere kan fortsette å drømme om dem når du er passert 24 år i sparebank1 og 30 år i gjensidige :roll:

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Ringte å hørte hva de skulle ha i forsikring på 3 selskap.

 

Honda CBR 600 F (99 mod)

Terra ville ikke forsikre meg pga. lav alder.

Gjensidige: ca 8 000

Sparebank1: ca 4 000

 

Suzuki GSX-R 750 (00 mod)

Gjensidige : 11 500

Sparebank1 : 10 500

 

Honda CBR 900 (00 mod)

Gjensidige : 11 500

Sparebank1 : Spurte ikke

 

Alt dette var med 50% bonus, godkjent lås, kjøreklær. Kun ansvar.

Er ikke billig med sykkel, men at en cbr 600 med 110 hk koster 8000 i gjensidige når en thundercat med samme antall hk og 98 mod koster halvparten så mye å forsikre skjønner jeg ikkee :dontgetit:

Lenke til kommentar

det har me at thundercat e regget som en sportstouring sykkel, og ikkje en R sykkel..

 

med en gang den R en kommer inn i bildet dobles nesten forsikringen..

beklager å måtte si det.. men på grunnlag av dette ville eg kjøpt en thundercat..

men den som e klart best (mener jeg hvertfall) er Suzukien ;) TRO meg det e hissig sykkel.. ;)

Lenke til kommentar
Er ikke billig med sykkel, men at en cbr 600 med 110 hk koster 8000 i gjensidige når en thundercat med samme antall hk og 98 mod koster halvparten så mye å forsikre skjønner jeg ikkee :dontgetit:

9399376[/snapback]

Fordi det er antall og størrelse på utbetalinger dem har på hver modell som avgjør premie, effekte er egentlig ganske irrelevant. Sykkelens image og rykte er også (desverre) en mye større faktor for hvor stor risiko føreren utsetter seg for enn hvor mange hestekrefter den har.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

La til et nytt alternativ som frister meg mere og mere pga. en sannsynligvis lavere forsikring (skal sjekkes på mandag)

 

E La den også til i første posten.

Lenke til kommentar

jeg får ikke inn lyd på autofil, hva gjør jeg. må innrømme at den gule suzukien vekker mest oppsikt og eleganse. Får du 50%? Fattern?

Sprek eller ikke sprek, alle kjører vel over 200. Og hva er det med Honda motorer som skiller seg fra suzuki, Yamaha, Kawasaki eller andre asiatiske.

 

Det er bedre å ha råd til sykkel enn å jobbe ryggen av deg for å holde forsikring etc. Leve godt på det heller.

 

4000kr i året hørtes veldig tolerabelt ut.

Lenke til kommentar

Nå har du jo funnet de syklene som er blandt de dyrest å forsikre i hele Norge da. :p

R-sykler ikke noe du bare kjøper for 100k og så er det gogo. Det er vedlikehold, bensin, forsikring etc. som tar knekken på økonomien. Pluss at de alltid står i risiko for å bli stjelt.

Lettere å holde seg med f.eks en KTM EXC, eller lignende sykler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
jeg får ikke inn lyd på autofil, hva gjør jeg. må innrømme at den gule suzukien vekker mest oppsikt og eleganse. Får du 50%? Fattern?

Sprek eller ikke sprek, alle kjører vel over 200. Og hva er det med Honda motorer som skiller seg fra suzuki, Yamaha, Kawasaki eller andre asiatiske.

 

Det er bedre å ha råd til sykkel enn å jobbe ryggen av deg for å holde forsikring etc. Leve godt på det heller.

 

4000kr i året hørtes veldig tolerabelt ut.

9415571[/snapback]

4000 kan jeg leve med, men hvis jeg skifter til sparebank1 mister jeg det jeg har samlet meg opp som ungdomstillegg. Altså jeg kaster litt under 2000 ut av vinduet, da er det bedre at faren min sjekker hva han kan få til pris :)

Skulle gjerne fått presset den ned til ca 3000 eller kanskje mindre hvis jeg er heldig.

Jeg snakket med en som hadde en honda cbr 600 som var 26, han bodde i akershus (altså stedet i norge som er dyrest å forsikre i), den stod forsikra på mora sitt navn, og han betalte under 3 000. Skal se hva slags pris faren min får når han sjekker.

 

 

Nå har du jo funnet de syklene som er blandt de dyrest å forsikre i hele Norge da. :p

R-sykler ikke noe du bare kjøper for 100k og så er det gogo. Det er vedlikehold, bensin, forsikring etc. som tar knekken på økonomien. Pluss at de alltid står i risiko for å bli stjelt.

Lettere å holde seg med f.eks en KTM EXC, eller lignende sykler.

9419265[/snapback]

Skulle jeg funnet de som var dyrest hadde jeg gått for en R1, Hayabusa e.l ;)

 

Problemet er at jeg er bare 20 år, i forsikringsselskapene sine øyne er jeg ikke gammel nok til å være dyktig til å kjøre sykkel.

 

Det har jeg skjønt for lenge siden. Vi ble fortalt om slike folk på kjøreskolen som kjøpte sykkler til 100 k, men glemte å spare penger til kjøreklær, forsikring, veiavgift etc så sykkelen ble stående ubrukt :p

 

 

 

Akkurat nå er jeg veldig usikker på om jeg skal gå for en honda cbr 600 eller en gsr 600. I det selskapet hvor både jeg og faren min har er suzukien billigst å fosikre så det er kanskje mest sannsynlig å kjøpe en suzuki til 22 000 mere for å slippe å betale så mye i forsikring.

På en annen måte er hondaen penere syns jeg :love:

 

Livet er ikke greit :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...