ecko Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 i dag opplevde jeg noe sprøtt, jeg var ganske trøtt. jeg begynte å se og høre ting som ikke var der. synshallusinasjonene var ikke så sterke, men det jeg hørte reagerte jeg på. har noen av dere opplevd dette før? Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Når jeg er veldig trøtt, tror jeg at ekte ting i noen tilfeller bare er en drøm. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 jeg så på en film, mission to mars, og når jeg var på tur inn i drømmeland. da så så ene astronauten ut som ei lita akvariereke! jeg aner ikke hvordan det gikk ann, men snålt var det. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 noen andre som har opplevd dette? Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Det er helt normalt å falle mellom 2 verdener( du faller ned en trapp/stup , blir slått til , folk som egentlig ikke er der/snakke med folk som ikke er der osv osv under den første innsovningsfasen før en dypere søvn tar over Vet ikke hvor mange ganger jeg har rykket til i halvsøvne av å tryne i trapper Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Jeg lå på senga.. også... hadde jeg terassedøra oppe... og det kjører svære vogntog forbi hele tiden... Jeg begynner plutselig å falle sånn smått i søvn, rett i drømmeland. Jeg drømmer at jeg sitter i buss, også hører vi vogntoget komme næremere og nærmere og alle skriker! så bare WHOOOOMM! så våkna jeg å hørte et vognetog suse i stor hastighet forbi noe av rareste jeg har opplevd Edit.. pokker tydligvis ikke det samme! sorry Endret 26. oktober 2007 av nevoscript Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Jo, det er en tilstand som alle kan havne i . Det er en slags mellomtilstand der du både er våken og sovende. Så er nok mer eller mindre det samme Fks kan deler av hjernen sove, mens hørselen er våken. Slik kan det lett blandes drøm/virkelighet inn i drømmene Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 noen som har drømt/opplevd noe før det skjer? så skjer den samme tingen litt senere på dagen.... Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Er ikke det å være synsk? Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Det kalles deja vù. Ganske merkelig saker. Hender meg flere ganger iløpet av en måned. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Om du får for lite søvn, og er våken i flere dager uten søvn, kan du begynne og hallisunere. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Er gjort et forsøk som gikk ut på og nekte en person og falle i REM søvn (Det stadiet hvor en drømmer, trur det het REM). De vekte han opp hver gang han startet og falle i REM søvn. Etter noen dager uten å få kunne drømme så begynte han og drømme mens han var lys våken og fult opplagt. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Er gjort et forsøk som gikk ut på og nekte en person og falle i REM søvn (Det stadiet hvor en drømmer, trur det het REM). De vekte han opp hver gang han startet og falle i REM søvn. Etter noen dager uten å få kunne drømme så begynte han og drømme mens han var lys våken og fult opplagt. tøft! da må det jo være en grund til at vi drømmer. er det mulig å se på noen om de faller inn i REM søvn? Lenke til kommentar
JimL Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Bør være mulig å se ja. REM kommer jo av "Rapid Eye Movement", så det gir deg jo en viss pekepinn på hva du skal se etter ^^ Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Jeg opplever "fenomenet" i førstepost nesten hver dag. Ofte på morningen når jeg er litt trøtt, så plutselig sitter jeg å bare glaner tomt ut i lufta og drømmer om alskens rare ting helt til kompisen min gir et skikkelig knips midt på nesa og da blir jeg sugd tilbake til real life. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Er gjort et forsøk som gikk ut på og nekte en person og falle i REM søvn (Det stadiet hvor en drømmer, trur det het REM). De vekte han opp hver gang han startet og falle i REM søvn. Etter noen dager uten å få kunne drømme så begynte han og drømme mens han var lys våken og fult opplagt. tøft! da må det jo være en grund til at vi drømmer. er det mulig å se på noen om de faller inn i REM søvn? En grunn som en god del forskere mener drømmer er til for er å bearbeide følelser vi har hatt i løp av dagen. De starter mest intens og blir mildere etter hvert, med tanke på marerit og slikt. Grunnen til at man ofte fortsetter på samme marerit når etter man har våkna av ett og lagt seg igjen er forde man skal bearbeide de følelsenne som har kommet i løpe av dagen og derfor fortsetter drømmen der den glapp. Man føler jo ofte att beskymringer har forsvunnet over natten. Det spekulerer også i at drømmer kan forutvarsle enkelte sykdomer om en klarer og se det ut fra drømmenne, underbevistheten hvet ganske mye om helsa til kroppen. Men alt er vel bare teorier, sist jeg leste om drømmer så viste en ikke noe sikkert om formålet med dem vertfal, mulig det har kommet no ny forskning siden den gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå