Gå til innhold

Lenovo TS 3000 vs MacBook

khan2k

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg trenger en liten bærer til studiene vurderer å kjøpe enten en

LENOVO TS 3000 V100 C2D/T5600 120GB 1GB 12.1'' DVD±RW VB NO (TF03MNO)

eller

MacBook 13'' med C2D 2 Ghz, 1 GB ram, og 80GB harddisk

Det jeg trenger er en liten solid bærbar som er rask, og har skikkelig batterikapasitet. Skal ikke spille på den. Skal hovedsaklig surfe og programere litt samt gjøre annet skolearbeid.

Lenovoen får jeg for 7800 kr. MacBooken får jeg for 8600 kr

Det jeg er redd for med mac'en er at jeg aldri har brukt en mac før. Jeg er veeeeldig vant med windows xp og er ganske fornøyd med windows. Vet at jeg kan installere xp på macbooken men da føler jeg at litt av poenget faller bort. Hører rykter om at xp vil gå tregere på mac'en.

Er heller ikke særlig fan av en museknapp.

Men jeg syns mac'en er lekker! Og skjermen er jo usedvanlig fin. Så det blir litt for å vise meg fram hvis jeg kjøper mac'en.

Lenovoen er nok også veldig solid antar jeg. Tenker å oppgradere ram'en for de pengene jeg sparer ved å ikke kjøpe mac'en. Er også redd for at 12'' skjerm kanskje blir altfor liten. Hørt noe med at du blir sliten i øyene av en så liten skjerm.

Stemmer disse ryktene jeg har nevnt? Er det verdt å bruke de 800kr ekstra eller skal jeg gå for Lenovo?

Takker for all hjelpen

Mvh

khan2k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe forskjellige maskiner du velger å sette opp mpt hverandre her. Lenovo-maskinen du viser til er ikke en Thinkpad, og har heller ikke samme kvalitet som denne. Det som blir avgjørende er hav du skal bruke maskina til, det må du fortelle om. Hvilke krav har du til vekt, skjermstørrelse, budsjett, andre hardware-messige ting?

Lenke til kommentar

takk for svaret. Jeg nevnte det jeg skal bruke bærbaren til:

Det jeg trenger er en liten solid bærbar som er rask, og har skikkelig batterikapasitet. Skal ikke spille på den. Skal hovedsaklig surfe og programere litt samt gjøre annet skolearbeid.

Har ingen spesielle krav til vekt og skjermen må være under 14''. Budsjettet er på rundt 8500kr men helst så lite som mulig. Må kunne kobles til TV evt.

EDIT: Går på dataingeniør linje så jeg skal nok programmere en masse. Egner mac seg til dette også?

Endret av khan2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...