charfred11 Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Etter å ha installert nytt hovedkort og følgelig formattert harddisken, har jeg fått et seriøst problem, eller rettere sagt to: Når jeg starter maskinen kommer det opp en melding som sier: " EMM386 ikke installert. Kan ikke fastsette basisadresse for siderammen." Når den beskjeden kommer trykker jeg bare en tast så starter maskinen normalt, eller... Nope...da kommer det opp en ny melding etter en stund: "Under initialisering av enheten NDIS: Windows-beskyttelsesfeil. Du må starte maskinen på nytt." Etter omstarten er det nok at jeg starter i sikkerhetsmodus, starter maskinen på nytt, og da funker alt (unntatt at den første meldinga om EMM386 er der hele tida) Anyhow...noen som har noen kloke tanker de vil dele med undertegnede?? Thank you Charlie Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 på tide å kvitte seg med win98(SE)? prøv med win2k/xp, da burde maskinen fungere bedre (mange nyere hovedkort støtter ikke win9x, derfor kommer disse feilmeldingene..). Mvh, Jan Erik Lenke til kommentar
charfred11 Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 hmm...så var det det med penga da, vet du :wink: Hmm...takk for svaret Lenke til kommentar
olest Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 hmm...så var det det med penga da, vet du :wink: Hmm...takk for svaret Det fins jo alltis en piratkopi Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Bruk emnefeltet fornuftig, henviser til retningslinjene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg