Gå til innhold

[Løst] Rammene på vinduene er borte...

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjører Ubuntu 7.04 og nå er det skjedd noe merkelig...Plutselig etter en restart så er linjen som inneholder lukk, minimer og vindu knappen borte. For lukket feks Firefox via File menyen. En annen ting, og som er mer prekært, er at terminalvinduet er bare hvitt. Ser ikke tekst eller noe der, bare et hvitt vindu uten rammer. Skriver jeg "exit" i blindet så lukkes det

Jeg har køddet litt med Twin view settings for nVidia kortet mitt, kan kanskje være noe gærnt jeg har gjort der?

Er det noen som har en ide om hva som har skjedd?

Endret av Machz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres ut som du har testet compiz/beryl litt. En veldig vanlig feil med disse programmene å ikke få vinduskarmer.

9394196[/snapback]

Tror ikke jeg har køddet med det nei. Har i grunn bare tatt for meg grunnleggende ting i starten. Mer eller mindre alt var på stell som plug-ins for mp3(merkelig at dette ikke er ferdig installert i et jukebox program), MSN klient, Z-10 USB høytalerene(fikk nesten sjokk når de fungerte til slutt, hadde nesten forkastet den ideen), ja til og med diNovo Edge tastaturet fungerte helt fint. Skulle bare ta noen finjusteringer evt prøve å legge inn de nyeste nvidia driverene men før jeg kom så langt så måtte jeg restarte og da ble det sånn som det er nå.

Hva gjør jeg når terminalvinduet er kaputt?

Lenke til kommentar
1. Hvorfor måtte du resterte??

2. Du finner CLI modus på Alt+F1 til Alt+F6

Der kan du gjøre alle endringer som kanskje trengs

9394362[/snapback]

Måtte restarte fordi hele skjermbildet ble bare "grøt". Jeg forandret litt på twin view oppsettet fram og tilbake og i det jeg trykket "No" for å ikke beholde de innstillingene jeg hadde gjort så ble det rot.

Lenke til kommentar

Installerte du NVIDIAdrivere i GUI? Jeg fikk også problemer med GUIen når jeg installerte NVIDIAdrivere for første gangen på Ubuntu 7.04 med Envy sin GUI. Måtte reinstallere hele Ubuntu (antakelig ikke nødvendig, men er nybegynner i Linux). Så installerte jeg NVIDIAdriverne fra recoverymenyen i stedet (visste ikke at man kunne trykke ctrl+altF1 etc...) med Envy og da funka alt som det skulle. Så hvis du tror dette kan være feilen:

Installer drivere fra en terminal (ikke GUI).

Lenke til kommentar
Installerte du NVIDIAdrivere i GUI? Jeg fikk også problemer med GUIen når jeg installerte NVIDIAdrivere for første gangen på Ubuntu 7.04 med Envy sin GUI. Måtte reinstallere hele Ubuntu (antakelig ikke nødvendig, men er nybegynner i Linux). Så installerte jeg NVIDIAdriverne fra recoverymenyen i stedet (visste ikke at man kunne trykke ctrl+altF1 etc...) med Envy og da funka alt som det skulle. Så hvis du tror dette kan være feilen:

Installer drivere fra en terminal (ikke GUI).

9397597[/snapback]

Jeg har ikke installert noen drivere, de bare var der. Gjorde twin view justerinene ved å gå i terminal og kjøre sudo nvidia-settings og vips så kom hele stasen opp.

Ja nå er spørsmålet, hva gjør jeg. Kommer nok til å prøve å installere Ubuntu en gang til for kanskje å få Grub på riktig plass også...

Lenke til kommentar
kansje du har fått compiz på, den følge med på 7.04

9401938[/snapback]

Hmm, ja det kan tenkes fordi det kom opp noe surr om wobling vinduer osv men alt det der slo jeg av en stund før.

Uansett, nå har jeg lagt inn Ubuntu på nytt og tatt et Acronis image, lagt inn nyeste driveren fra nvidia ved å kjøre apt-get. Alt ser veldig bra ut nå. Z-10 USB høytalere funker som bare det, Edge tastaturet er i boks, MSN messenger kontoen funker som et skudd med Gaim.

Tråden kan stenges for mitt vedkommende. :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...