HowCome Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Hei! Jeg har spurt i et annet forum på diskusjon.no om det nesten samme spørsmålet, men prøver meg heller her under "annen utdanning". Det har seg slik at jeg nå skal starte med C-språk på videregående. Men etter at jeg er ferdig med C-språk i tysk etter 2 år, så ønsker jeg å utvikle meg videre - drømmen er å kunne flytte til Tyskland! Men er det noen som har tips til hvordan jeg kan fortsette å utvikle meg? Finnes det noen kveldsskoler i Oslo eller Akershus som tilbyr noen kurs i helger eller andre dager? Eller er det mulig å "studere" tysk ved å gå på et språkkurs i Tyskland etter videregående? Ønsker helst å fortsette med tysk 3. året på videregående, men dette går ikke med C-språk nå (jeg skal ha realfag 2. og 3. året på vgs, så funker ikke med språkfag heller)... helst noe som går an på deltid! Takk for alle svar! Har stor motivasjon, og ønsker å kunne snakke tysk nesten flytende en dag... Endret 30. august 2007 av above_trutth Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 For det første av alt: Jobb grundig med C-språk i den videregående skolen. Hvis du gjør det beste ut av det kan du lære MASSE (viktig og grunnleggende) tysk. Det finnes bl.a. årsstudium i tysk på UiO som jeg vet om også, hvis jeg ikke husker helt feil. Det er sikkert et fint påbyggningsstudium etter videregående hvis du vil bli briljant i tysk. Og ikke glem det viktigste. Prøv å få deg en tur eller tre til Tyskland. Snakk med mennesker og praktisèr tysken. Det er lærerikt, selv om det krever både selvtillit og ferdigheter. Selv tok jeg tysk b-språk på videregående, og føler at jeg kan føre enkle og greie samtaler med tyskere. Tysk er dødstøft. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå