Dimitrij Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Studiet vårt har fått tilbud om et ganske stort avslag på både Mbox2 mini (for 1000kr) og vanlig Mbox2 (For 2000kr). Begge tilbudene inneholder ProTools. Jeg er vant til å redigere og mikse i CuBase, hvordan er dette i forhold til ProTools? Og er Mbox-lydkortet noe tess i det hele tatt? Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Studiet vårt har fått tilbud om et ganske stort avslag på både Mbox2 mini (for 1000kr) og vanlig Mbox2 (For 2000kr). Begge tilbudene inneholder ProTools. Jeg er vant til å redigere og mikse i CuBase, hvordan er dette i forhold til ProTools? Og er Mbox-lydkortet noe tess i det hele tatt? 9393651[/snapback] Med unntak av midi-delen og antall spor, er Pro Tools LE ganske overlegent Cubase. Redigering og miksing i Pro Tools er mye mer elegant og intuitivt enn det er i Cubase, og routingmulighetene er mer fleksible. Personlig synes jeg GUI'en i Pro Tools er ganske mye mer ryddig og brukervennlig enn Cubase og, men det er nok en vanesak. MBox'en er helt ok. Ikke verdens beste mikkpreamp eller AD-konvertere, men hva kan man vente seg i denne prisklassen? For hva det er, og hva du gir for det, er Mbox 2 Mini-pakka ganske så bra. Mbox2'en har to preamper og mulighet for ekstern sync på SPDIF, pluss litt mer inn- og utganger. Har du ikke bruk for noe av dette, er Mini'en et godt valg. Spanderer dere Music Production Toolkit (rundt 3500 kroner), får dere en ganske heftig programvareutvidelse til Pro Tools som øker antall spor betraktelig og gir dere en mengde fine plugins til musikkproduksjon. Pro Tools i seg selv er et veldig bra system - det er ikke uten grunn at det er ubestridt markedsleder i profesjonelle studioer (men da snakker vi om Pro Tools HD-systemer til flere hundre tusen kroner). Endret 30. august 2007 av BrunoStergodt Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Takk for info. Med et såpass avslag som vi får på begge pakkene (Nesten 50%) så vurderer jeg sterkt å investere i hvertfall i mini-pakka. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Nå maser jeg litt, men dette er ganske viktig. Hva er de viktige forskjellene på mbox2 og mbox2 mini? Hva mister jeg ved kjøp av minien? Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Nå maser jeg litt, men dette er ganske viktig. Hva er de viktige forskjellene på mbox2 og mbox2 mini? Hva mister jeg ved kjøp av minien? 9402240[/snapback] Du mister SPDIF-inngang, en mikpreamp, et par andre analoge inn- og utganger og midi inn/ut. ProTools'en som følger med, er uforandret. Endret 1. september 2007 av BrunoStergodt Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Om noen skulle være interessert, kan jeg lage en liten innføring i Pro Tools á la den som allerede ligger ute om Cubase, og be en moderator lage en sticky av den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 ja det hadde vært kjekt, litt inntresangt og se hvordan PT er bygd opp og fungerer i forhold til Cubase.. Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 ja det hadde vært kjekt, litt inntresangt og se hvordan PT er bygd opp og fungerer i forhold til Cubase.. 9403471[/snapback] Ok, setter igang nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå