Gå til innhold

Se Nokias iPhone


Anbefalte innlegg

Tror det har vært poengtert tidligere, men det er altså ikke negativt at iPhone ikke har MMS, siden MMS er steinalderteknologi. Amerikanerne har skjønt at det er e-post som teller, og kommer det produkter på markedet som styrer oss også i den retningen er det bare bra.

9400199[/snapback]

MMS er advansert SMS. Det er altså lett å bruke, og det er på så og si alle telefoner.

9421645[/snapback]

 

MMS er voldsomt begrenset og hører ikke hjemme i vår tid. Det er på tide vi får alternativer som gjør at vi kan utnytte teknologien bedre. Eksempelvis er det sikkert mange som har lyst til å sende bilder tatt med sine 3mp-telefoner til sine venner og slektninger uten å måtte nedskalere bildene først. Dataprisene ramler ikke før flere tar slikt i bruk.

9424618[/snapback]

 

På min E90 så¨kan jeg velge og sende det orginale bildet i mms. får bare en advarsel om at enkelte telefonener ikke støtter dette. Aldri prøvd for å se om det funker da

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

MMS er voldsomt begrenset og hører ikke hjemme i vår tid. Det er på tide vi får alternativer som gjør at vi kan utnytte teknologien bedre. Eksempelvis er det sikkert mange som har lyst til å sende bilder tatt med sine 3mp-telefoner til sine venner og slektninger uten å måtte nedskalere bildene først. Dataprisene ramler ikke før flere tar slikt i bruk.

9424618[/snapback]

 

MMS er vel først og fremst myntet på å dele bilder på mobiltelefoner og da er begrensingen på 300kb helt ok. Man tar ikke et 3mp bilde og sender det til en annen mobiltelefon. Skal man i det hele tatt ha nytte av et 3mp bilde, må man sende det til en pc og da kan man bruke e-postprogrammet på mobiltelefonen. Når man ser på et 3mp bilde på hvilken som helst mobil, er bildet allerede nedskalert.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Vel, det er vel to forskjellige verdener vi snakker om her da: Nokia gjør i hvertfall et tappert forsøk på å lage telefoner med funksjoner og muligheter som gjør at de kan tilpasses brukeren.

Apple lager en telefon uten funksjonalitet men som ser kul ut uten at du kan så mye som sende MMS med den en gang! Greit det lille du får virker, men så kjedelig da! Nesten som å putte et Ferrari replika karosseri over en lada... Ser jævelig kult ut, men hva skal du med den så lenge den ikke ken måle seg med konkurrentene ;)

 

Har installert swirlyMMS på iPhonen min jeg, litt mer tungvindt enn vanlig, men ser ikke problemet? Det eneste jeg kan komme med er at bluetooth-funksjonen fungerer særdeles dårlig med andre enheter, noe som begrenser bruksområdene veldig. Dette kan fikses via software, og blir antageligvis fikset innen den nærmeste framtid. Kameraet er ikke all verdens, 2mp, men bildene ser bra ut på telefonen, de ser også helt greie ut på pc-skjermer (sjekk vedlegg). Igjen blir det et skille mellom et kamera og en mobil. Skal du ha fine bilder bruker du heller ikke mobilen ;).

 

 

Så er det 3G da, noe du aldri har bruk for uansett, de eneste som har bruk for det er folk med gratis datatrafikk. Noe jeg ikke har (prisen på datatrafikk er som oftest rundt 20,- per MB, det er over 60 kroner for en sang). Tomt argument, please try again.

 

Batterikapasiteten er upåklagelig, spesielt mtp. den store skjermen. Lagringskapasiteten min på 16gb er heller ikke noe jeg syntes er spesielt ille. Sist men ikke minst, nå som Apple SDK (Software developer kit), vil iPhone kunne sprenge grensene når det gjelder funksjonalitet, med GOD margin. Har selv haugevis med nyttige programmer på min.

 

For å nevne noen av de mest interessante:

 

  • VNC-klient som fungerer feilfritt, for the record.
  • IM-klient
  • Stumbler (viser informasjon om trådløse nettverk, finner skjulte nettverk, osv)
  • Finder (enkel og pen browsing av mapper/filer)
  • Insomnia (gjør at programmer fortsetter å kjøre, WLAN tilkoblinger forblir aktive, osv.)
  • FTP/HTTP-servere

 

Jeg regner med at alle nokia-fanatikerene og bedreviterene at jailbreaking er mulig, det er lett, og det er genialt. Oh, btw, plastikktelefoner suger long time. Var bare en kjedelig, treig ripoff av iphone, typisk nokia.

 

hf

Endret av MartiniusV
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...